JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Ingen dikkedarar

Stort driv på det nye konsertopptaket frå Car Seat Headrest.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Låtskrivar og songar Will Toledo med gassmaske på scena.

Låtskrivar og songar Will Toledo med gassmaske på scena.

Pressefoto

Låtskrivar og songar Will Toledo med gassmaske på scena.

Låtskrivar og songar Will Toledo med gassmaske på scena.

Pressefoto

3147
20231215
3147
20231215

Rock

Car Seat Headrest:

Faces from the Masquerade

Matador/Playground

«Eg har vorte slik ein negativ person», heiter det i «Drunk Drivers/ Killer Whales», før eit «kanskje» heldigvis følgjer i den optimistiske brua: «Maybe we can learn how to start again.»

Songen var eit av fleire høgdepunkt på Teens of Denial, det framifrå albumet Car Seat Headrest gav ut i 2016 – og er tiande låt ut på konsertplata som kom for nokre dagar sidan, Faces from the Masquerade, som rommar opptak frå ei utseld rekkje i Brooklyn i slutten av mars i fjor.

Dei syng sanneleg med, publikum, når Will Toledo dveler ved denne draumen om å ta grep og gjere det rette, artikulert som ei formaning til den som køyrer i fylla: «Turn off the engine, get out of the car and start to walk.» Djupare sett er songen eit slags oppgjer med fordervande atapi.

Først soloprosjekt

Car Seat Headrest såg først dagens lys i 2010, då det framleis var eit soloprosjekt for låtskrivar og songar Toledo, som sjølvpubliserte musikk under namnet, fram til platekontrakten hos Matador Records var eit faktum fem år seinare. Teens of Style (2015) inneheldt nyinnspelte versjonar av musikk han først hadde gitt ut åleine via Bandcamp, no med band.

Og eit band er det verkeleg vi får høyre på Faces of the Masquerade, som for denne lyttaren kjennest som ei feiring av krafta som ligg i det mest basale rockeuttrykket, der gitarar, tangentar, bass og trommer utan så mange dikkedarar fører med seg eit himla trøkk.

Frå første stund er det som om rommet er lada, med denne herlege, litt pompøse dramaturgien som kjenneteiknar opninga på ein rockekonsert i ein klubb, der medlemmene dukkar opp, ein etter ein, og dei ulike elementa vert introduserte i tur og orden, i «Crows». Det passar heilt greitt at det visuelle manglar, sjølv om det var eit viktig element då dei stod på scenen, der Toledo hadde på seg ei gassmaske med LED-lys skinande frå augehola.

Ei verd av masker

Maska var på plass alt då Making a Door Less Open kom pandemivåren 2020, og vart ei utsmykking med ei konnotativ kraft som nok oversteig det som var tiltenkt – Toledo ønskte å tone ned fokuset på sin eigen person, og snarare konstruere ein slags persona, inspirert av artistar som Bowie, men enda med å måtte lansere musikken i ei verd no full av masker.

Når ein berre lyttar til opptaket, gløymer ein fort dette, og blir berre verande i musikken. Det var nok eit smart grep av Car Seat Headrest å be den iherdige fansen om å ønskje seg songar på førehand, for slik sikra dei seg jamleg allsong på konsertane i Brooklyn.

Repertoaret er henta frå fleire plater, med Toledo-klassikarar som «Sober to Death» og, ikkje minst, ein storarta, lang versjon av «Beach Life-In-Death». Faces of the Masquerade dokumenterer eit heiltent konsertband i storform, med Ethan Ives på gitar og vokal, Seth Dalby på bass og Andrew Katz på trommer, og, for høvet, Ben Roth på tangentar. For eit driv! Kva hadde livet vore utan konsertar som dette?

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Car Seat Headrest:

Faces from the Masquerade

Matador/Playground

«Eg har vorte slik ein negativ person», heiter det i «Drunk Drivers/ Killer Whales», før eit «kanskje» heldigvis følgjer i den optimistiske brua: «Maybe we can learn how to start again.»

Songen var eit av fleire høgdepunkt på Teens of Denial, det framifrå albumet Car Seat Headrest gav ut i 2016 – og er tiande låt ut på konsertplata som kom for nokre dagar sidan, Faces from the Masquerade, som rommar opptak frå ei utseld rekkje i Brooklyn i slutten av mars i fjor.

Dei syng sanneleg med, publikum, når Will Toledo dveler ved denne draumen om å ta grep og gjere det rette, artikulert som ei formaning til den som køyrer i fylla: «Turn off the engine, get out of the car and start to walk.» Djupare sett er songen eit slags oppgjer med fordervande atapi.

Først soloprosjekt

Car Seat Headrest såg først dagens lys i 2010, då det framleis var eit soloprosjekt for låtskrivar og songar Toledo, som sjølvpubliserte musikk under namnet, fram til platekontrakten hos Matador Records var eit faktum fem år seinare. Teens of Style (2015) inneheldt nyinnspelte versjonar av musikk han først hadde gitt ut åleine via Bandcamp, no med band.

Og eit band er det verkeleg vi får høyre på Faces of the Masquerade, som for denne lyttaren kjennest som ei feiring av krafta som ligg i det mest basale rockeuttrykket, der gitarar, tangentar, bass og trommer utan så mange dikkedarar fører med seg eit himla trøkk.

Frå første stund er det som om rommet er lada, med denne herlege, litt pompøse dramaturgien som kjenneteiknar opninga på ein rockekonsert i ein klubb, der medlemmene dukkar opp, ein etter ein, og dei ulike elementa vert introduserte i tur og orden, i «Crows». Det passar heilt greitt at det visuelle manglar, sjølv om det var eit viktig element då dei stod på scenen, der Toledo hadde på seg ei gassmaske med LED-lys skinande frå augehola.

Ei verd av masker

Maska var på plass alt då Making a Door Less Open kom pandemivåren 2020, og vart ei utsmykking med ei konnotativ kraft som nok oversteig det som var tiltenkt – Toledo ønskte å tone ned fokuset på sin eigen person, og snarare konstruere ein slags persona, inspirert av artistar som Bowie, men enda med å måtte lansere musikken i ei verd no full av masker.

Når ein berre lyttar til opptaket, gløymer ein fort dette, og blir berre verande i musikken. Det var nok eit smart grep av Car Seat Headrest å be den iherdige fansen om å ønskje seg songar på førehand, for slik sikra dei seg jamleg allsong på konsertane i Brooklyn.

Repertoaret er henta frå fleire plater, med Toledo-klassikarar som «Sober to Death» og, ikkje minst, ein storarta, lang versjon av «Beach Life-In-Death». Faces of the Masquerade dokumenterer eit heiltent konsertband i storform, med Ethan Ives på gitar og vokal, Seth Dalby på bass og Andrew Katz på trommer, og, for høvet, Ben Roth på tangentar. For eit driv! Kva hadde livet vore utan konsertar som dette?

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis