JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Ingen dikkedarar

Stort driv på det nye konsertopptaket frå Car Seat Headrest.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Låtskrivar og songar Will Toledo med gassmaske på scena.

Låtskrivar og songar Will Toledo med gassmaske på scena.

Pressefoto

Låtskrivar og songar Will Toledo med gassmaske på scena.

Låtskrivar og songar Will Toledo med gassmaske på scena.

Pressefoto

3147
20231215
3147
20231215

Rock

Car Seat Headrest:

Faces from the Masquerade

Matador/Playground

«Eg har vorte slik ein negativ person», heiter det i «Drunk Drivers/ Killer Whales», før eit «kanskje» heldigvis følgjer i den optimistiske brua: «Maybe we can learn how to start again.»

Songen var eit av fleire høgdepunkt på Teens of Denial, det framifrå albumet Car Seat Headrest gav ut i 2016 – og er tiande låt ut på konsertplata som kom for nokre dagar sidan, Faces from the Masquerade, som rommar opptak frå ei utseld rekkje i Brooklyn i slutten av mars i fjor.

Dei syng sanneleg med, publikum, når Will Toledo dveler ved denne draumen om å ta grep og gjere det rette, artikulert som ei formaning til den som køyrer i fylla: «Turn off the engine, get out of the car and start to walk.» Djupare sett er songen eit slags oppgjer med fordervande atapi.

Først soloprosjekt

Car Seat Headrest såg først dagens lys i 2010, då det framleis var eit soloprosjekt for låtskrivar og songar Toledo, som sjølvpubliserte musikk under namnet, fram til platekontrakten hos Matador Records var eit faktum fem år seinare. Teens of Style (2015) inneheldt nyinnspelte versjonar av musikk han først hadde gitt ut åleine via Bandcamp, no med band.

Og eit band er det verkeleg vi får høyre på Faces of the Masquerade, som for denne lyttaren kjennest som ei feiring av krafta som ligg i det mest basale rockeuttrykket, der gitarar, tangentar, bass og trommer utan så mange dikkedarar fører med seg eit himla trøkk.

Frå første stund er det som om rommet er lada, med denne herlege, litt pompøse dramaturgien som kjenneteiknar opninga på ein rockekonsert i ein klubb, der medlemmene dukkar opp, ein etter ein, og dei ulike elementa vert introduserte i tur og orden, i «Crows». Det passar heilt greitt at det visuelle manglar, sjølv om det var eit viktig element då dei stod på scenen, der Toledo hadde på seg ei gassmaske med LED-lys skinande frå augehola.

Ei verd av masker

Maska var på plass alt då Making a Door Less Open kom pandemivåren 2020, og vart ei utsmykking med ei konnotativ kraft som nok oversteig det som var tiltenkt – Toledo ønskte å tone ned fokuset på sin eigen person, og snarare konstruere ein slags persona, inspirert av artistar som Bowie, men enda med å måtte lansere musikken i ei verd no full av masker.

Når ein berre lyttar til opptaket, gløymer ein fort dette, og blir berre verande i musikken. Det var nok eit smart grep av Car Seat Headrest å be den iherdige fansen om å ønskje seg songar på førehand, for slik sikra dei seg jamleg allsong på konsertane i Brooklyn.

Repertoaret er henta frå fleire plater, med Toledo-klassikarar som «Sober to Death» og, ikkje minst, ein storarta, lang versjon av «Beach Life-In-Death». Faces of the Masquerade dokumenterer eit heiltent konsertband i storform, med Ethan Ives på gitar og vokal, Seth Dalby på bass og Andrew Katz på trommer, og, for høvet, Ben Roth på tangentar. For eit driv! Kva hadde livet vore utan konsertar som dette?

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Car Seat Headrest:

Faces from the Masquerade

Matador/Playground

«Eg har vorte slik ein negativ person», heiter det i «Drunk Drivers/ Killer Whales», før eit «kanskje» heldigvis følgjer i den optimistiske brua: «Maybe we can learn how to start again.»

Songen var eit av fleire høgdepunkt på Teens of Denial, det framifrå albumet Car Seat Headrest gav ut i 2016 – og er tiande låt ut på konsertplata som kom for nokre dagar sidan, Faces from the Masquerade, som rommar opptak frå ei utseld rekkje i Brooklyn i slutten av mars i fjor.

Dei syng sanneleg med, publikum, når Will Toledo dveler ved denne draumen om å ta grep og gjere det rette, artikulert som ei formaning til den som køyrer i fylla: «Turn off the engine, get out of the car and start to walk.» Djupare sett er songen eit slags oppgjer med fordervande atapi.

Først soloprosjekt

Car Seat Headrest såg først dagens lys i 2010, då det framleis var eit soloprosjekt for låtskrivar og songar Toledo, som sjølvpubliserte musikk under namnet, fram til platekontrakten hos Matador Records var eit faktum fem år seinare. Teens of Style (2015) inneheldt nyinnspelte versjonar av musikk han først hadde gitt ut åleine via Bandcamp, no med band.

Og eit band er det verkeleg vi får høyre på Faces of the Masquerade, som for denne lyttaren kjennest som ei feiring av krafta som ligg i det mest basale rockeuttrykket, der gitarar, tangentar, bass og trommer utan så mange dikkedarar fører med seg eit himla trøkk.

Frå første stund er det som om rommet er lada, med denne herlege, litt pompøse dramaturgien som kjenneteiknar opninga på ein rockekonsert i ein klubb, der medlemmene dukkar opp, ein etter ein, og dei ulike elementa vert introduserte i tur og orden, i «Crows». Det passar heilt greitt at det visuelle manglar, sjølv om det var eit viktig element då dei stod på scenen, der Toledo hadde på seg ei gassmaske med LED-lys skinande frå augehola.

Ei verd av masker

Maska var på plass alt då Making a Door Less Open kom pandemivåren 2020, og vart ei utsmykking med ei konnotativ kraft som nok oversteig det som var tiltenkt – Toledo ønskte å tone ned fokuset på sin eigen person, og snarare konstruere ein slags persona, inspirert av artistar som Bowie, men enda med å måtte lansere musikken i ei verd no full av masker.

Når ein berre lyttar til opptaket, gløymer ein fort dette, og blir berre verande i musikken. Det var nok eit smart grep av Car Seat Headrest å be den iherdige fansen om å ønskje seg songar på førehand, for slik sikra dei seg jamleg allsong på konsertane i Brooklyn.

Repertoaret er henta frå fleire plater, med Toledo-klassikarar som «Sober to Death» og, ikkje minst, ein storarta, lang versjon av «Beach Life-In-Death». Faces of the Masquerade dokumenterer eit heiltent konsertband i storform, med Ethan Ives på gitar og vokal, Seth Dalby på bass og Andrew Katz på trommer, og, for høvet, Ben Roth på tangentar. For eit driv! Kva hadde livet vore utan konsertar som dette?

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh
Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature
ÅshildEliassen

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Traust revolusjon

Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.

I valkampen før guvernørvalet i Tokyo i juli blei politikk til farse, meiner mange japanarar. Ein av dei mange meir eller mindre seriøse 56 kandidatane som figurerte i sosiale medium og offentlege rom, var «KI-borgarmeisteren», profilert som robot.

I valkampen før guvernørvalet i Tokyo i juli blei politikk til farse, meiner mange japanarar. Ein av dei mange meir eller mindre seriøse 56 kandidatane som figurerte i sosiale medium og offentlege rom, var «KI-borgarmeisteren», profilert som robot.

Foto: Eugene Hoshiko / AP / NTB

PolitikkSamfunn

Ei god tid for løgnarar

Når det politiske bildet blir forfalska ved hjelp av kunstig intelligens, lid demokratiet.

Marita Liabø
I valkampen før guvernørvalet i Tokyo i juli blei politikk til farse, meiner mange japanarar. Ein av dei mange meir eller mindre seriøse 56 kandidatane som figurerte i sosiale medium og offentlege rom, var «KI-borgarmeisteren», profilert som robot.

I valkampen før guvernørvalet i Tokyo i juli blei politikk til farse, meiner mange japanarar. Ein av dei mange meir eller mindre seriøse 56 kandidatane som figurerte i sosiale medium og offentlege rom, var «KI-borgarmeisteren», profilert som robot.

Foto: Eugene Hoshiko / AP / NTB

PolitikkSamfunn

Ei god tid for løgnarar

Når det politiske bildet blir forfalska ved hjelp av kunstig intelligens, lid demokratiet.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis