Improvisasjon for alle pengane
Det dukkar stadig opp overraskingar på den engelske jazzscenen.
Spike Wells bak trommene i Voss kino 1977.
Foto: Kåre Eide
Jazz
QOW Trio:
The Hold Up
Riley Stone-Lonergan; tenorsaksofon, Eddie Myer, bass; Spike Wells, trommer.
Ubuntu Music
I 1977 skipa Vossa Jazz til konsert med Jon Eberson, Arild Andersen og nemnde Spike Wells på trommer. 47 år seinare og i ein alder av 78 år held han koken. Imponerande! Wells har hatt ein fascinerande karriere.
Han er utdanna prest og jurist, og har berre i ein kort periode livnært seg som musikar. Det gjorde han i ei handfull år då han var med i kvartetten til den engelske tenorsaksofonisten Tubby Hayes. Saman med bassisten Ron Mathewson utgjorde Wells kanskje den sterkaste rytmeseksjonen i engelsk jazz nokosinne.
Her deler Wells rampeljoset likeleg med ungdomen i bandet, den irske saksofonisten Stone-Lonergan og bassisten Myer. Sistnemnde plasserer seg både aldersmessig og musikalsk midt imellom. Myer har i grunnen litt same rolle som Gary Peacock i Jarrett-trioen. Stone-Lonegan er naturlegvis den sentrale solisten, og Wells kombinerer det rytmiske grunnarbeidet med dynamisk spel og særs mange og velformulerte kommentarar til saksofonspelet.
Trioen har fått namn etter ein Dewey Redman-komposisjon som er å finna på debutplata frå 2020. I presseskrivet viser dei til inspirasjon frå store delar av jazzsoga, men på The Hold Up er kanskje Sonny Rollins og Joe Henderson dei tydelegaste.
Tolkinga deira av Johnny Mercers «I’m an Old Cowhand» legg seg tett opp til Rollins’ versjon frå Way Out West. Elles går bluesen som ein blå tråd gjennom dei tolv låtane der Monk, Ellington/Strayhorn og Kenny Dorham mellom andre er representerte, men det mest oppsiktsvekkjande med repertoaret er komposisjonane til Stone-Lonegan. Tradisjonstru, men doggfriskt! Improvisasjon for alle pengane og ikkje ein keisam augneblink.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
QOW Trio:
The Hold Up
Riley Stone-Lonergan; tenorsaksofon, Eddie Myer, bass; Spike Wells, trommer.
Ubuntu Music
I 1977 skipa Vossa Jazz til konsert med Jon Eberson, Arild Andersen og nemnde Spike Wells på trommer. 47 år seinare og i ein alder av 78 år held han koken. Imponerande! Wells har hatt ein fascinerande karriere.
Han er utdanna prest og jurist, og har berre i ein kort periode livnært seg som musikar. Det gjorde han i ei handfull år då han var med i kvartetten til den engelske tenorsaksofonisten Tubby Hayes. Saman med bassisten Ron Mathewson utgjorde Wells kanskje den sterkaste rytmeseksjonen i engelsk jazz nokosinne.
Her deler Wells rampeljoset likeleg med ungdomen i bandet, den irske saksofonisten Stone-Lonergan og bassisten Myer. Sistnemnde plasserer seg både aldersmessig og musikalsk midt imellom. Myer har i grunnen litt same rolle som Gary Peacock i Jarrett-trioen. Stone-Lonegan er naturlegvis den sentrale solisten, og Wells kombinerer det rytmiske grunnarbeidet med dynamisk spel og særs mange og velformulerte kommentarar til saksofonspelet.
Trioen har fått namn etter ein Dewey Redman-komposisjon som er å finna på debutplata frå 2020. I presseskrivet viser dei til inspirasjon frå store delar av jazzsoga, men på The Hold Up er kanskje Sonny Rollins og Joe Henderson dei tydelegaste.
Tolkinga deira av Johnny Mercers «I’m an Old Cowhand» legg seg tett opp til Rollins’ versjon frå Way Out West. Elles går bluesen som ein blå tråd gjennom dei tolv låtane der Monk, Ellington/Strayhorn og Kenny Dorham mellom andre er representerte, men det mest oppsiktsvekkjande med repertoaret er komposisjonane til Stone-Lonegan. Tradisjonstru, men doggfriskt! Improvisasjon for alle pengane og ikkje ein keisam augneblink.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Olav H. Hauge-dagbøkene
15. mars 1938: «Sume er so redde for å ta frå andre, eller rettare vera ved at dei låner; dei prøver på død og liv vera originale.»
Det er seks år sidan Norma Winstone gav ut førre album.
Foto: Michael Putland / ECM Records
Hand-i-hanske-duo
Norma Winstone er ein tekstforfattar av rang.
Erling Indreeide har mellom anna skrive fleire diktsamlingar, musikk- drama og essay.
Foto: Julie Engvik
Noko for seg sjølv og noko for kvarandre
Erling Indreeide har skrive ei bok som eig ei uvanleg sterk poetisk tankekraft.
Liv Mossige (f. 1978) jobbar som lektor og skriv bokmeldingar for Dagsavisen.
Foto: Cappelen Damm
Kvasireligiøs reaksjon
Liv Mossige viser fram det amoralske hos ivrige moralistar.
Det originale grunnlovsdokumentet ligg til vanleg i stortingsarkivet. Her er det på besøk på Eidsvoll.
Foto: Berit Roald / NTB
Nynorsk, språk og skriftmål
Ofte er det vrient å dra skilje mellom språk, dialektar og språkvariantar.