Ikkje akkurat A4
Papirfuglen markerer tiårsjubileum på Moskus-vis.
Jazz
Moskus:
Papirfuglen
Anja Lauvdal, synthar, cembalo, vocoder, piano og sampling; Fredrik Luhr Dietrichson, cello, mandolin og kontrabass; Hans Hulbækmo, trommer, perkusjon, munnharpe, trommemaskin, klokkespel og opptakar. Hubro
Å kalla Moskus ein pianotrio er sterkt misvisande. Moskus anno 2022 lèt seg ikkje setja i bås – sjølv i den romslege båsen pianotrio. Heilt sidan debuten Salmesykkel i 2012 har trioen vore på jakt etter nye uttrykk. Det har sikkert vore nyttig at medlemene i trioen har mange andre musikalske jern i elden. Dei tek kunstnarlege sjumilssteg ved kvar ny plateutgjeving.
Alle bidreg til utforskinga og komponeringa. Musikken er spelt inn live i Ugla studio på Nesodden med Morten Quenild bak spakane 9. og 10. desember i 2020. Gjennom innspelinga viskar dei ut skilje mellom det komponerte og det improviserte. Dei leikar hemingslaust med klangpaletten og dyrkar dei sterke kontrastane og ei minimalistisk tilnærming til det musikalske forløpet. Alt dette manifesterer seg i den fabelaktige «Hildegard». Tittellåten er nok eit døme på kor vellukka den leikande tilnærminga til skapingsprosessen er.
Den viktigaste kvaliteten ved plata er likevel korleis dei skapar ein heilskap av åtte kompositoriske skisser, til dømes «Hjorten i skogen». Det som ved første gjennomhøyring kan gje ei kjensle av noko fragmentarisk, føyer seg saman til ei heilt spesiell lytteoppleving. Papirfuglen er ei krevjande musikalsk oppdagingsreise som eg med glede tek om att og om att.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Moskus:
Papirfuglen
Anja Lauvdal, synthar, cembalo, vocoder, piano og sampling; Fredrik Luhr Dietrichson, cello, mandolin og kontrabass; Hans Hulbækmo, trommer, perkusjon, munnharpe, trommemaskin, klokkespel og opptakar. Hubro
Å kalla Moskus ein pianotrio er sterkt misvisande. Moskus anno 2022 lèt seg ikkje setja i bås – sjølv i den romslege båsen pianotrio. Heilt sidan debuten Salmesykkel i 2012 har trioen vore på jakt etter nye uttrykk. Det har sikkert vore nyttig at medlemene i trioen har mange andre musikalske jern i elden. Dei tek kunstnarlege sjumilssteg ved kvar ny plateutgjeving.
Alle bidreg til utforskinga og komponeringa. Musikken er spelt inn live i Ugla studio på Nesodden med Morten Quenild bak spakane 9. og 10. desember i 2020. Gjennom innspelinga viskar dei ut skilje mellom det komponerte og det improviserte. Dei leikar hemingslaust med klangpaletten og dyrkar dei sterke kontrastane og ei minimalistisk tilnærming til det musikalske forløpet. Alt dette manifesterer seg i den fabelaktige «Hildegard». Tittellåten er nok eit døme på kor vellukka den leikande tilnærminga til skapingsprosessen er.
Den viktigaste kvaliteten ved plata er likevel korleis dei skapar ein heilskap av åtte kompositoriske skisser, til dømes «Hjorten i skogen». Det som ved første gjennomhøyring kan gje ei kjensle av noko fragmentarisk, føyer seg saman til ei heilt spesiell lytteoppleving. Papirfuglen er ei krevjande musikalsk oppdagingsreise som eg med glede tek om att og om att.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Dei fleste som satsar på eigen solkraftproduksjon, vil gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagassar.
Foto: Frank May / NTB
Solkraftproduksjon: «Dei fleste vil vel gjerne tru at dei bidreg til reduserte utslepp av klimagass.»
Ane Barmen er utdanna skodespelar og musikkvitar. Ho har tidlegare skrive to romanar.
Foto: Maria Olivia Rivedal
Ane Barmen skriv med snert og humor og ein bit alvor om sånt som skjer seg.
Teikning: May Linn Clement
Oppbretta brok i bratta
«Å bretta er i grunnen ‘å gjera bratt’, og i norrønt hadde bretta just tydinga ‘reisa opp, reisa seg’.»
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.
Foto: Frederik Ringnes / NTB
Husforsikring i hardt vêr
Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?