Hyllestplate til Joe Zawinul
Øien har forstått det musikalske prosjektet til Zawinul.
Jazz
Jørn Øien:
Cosmopolitan
Jørn Øien, tangentinstrument, programmering og vokal; Magnus Bakken, sopransaksofon; Anja Skybakmoen, vokal (4); Sidiki Camara, perkusjon; Audun Erlien, bass; Rune Arnesen, trommer.
Curling Legs
Joe Zawinul er ein av dei mest fascinerande personlegdomane i moderne jazz. Både som komponist, instrumentalist og orkesterleiar er han ein av dei store. Det er laga fleire hyllingsplater til han, og orkesteret han leia saman med Wayne Shorter i 16 år, Weather Report, og «Birdland» må vera ein av låtane som er oftast tolka av andre artistar. Mykje av dette har eg høyrt og ikkje blitt særleg imponert over. Eg var i utgangspunktet skeptisk til denne plata.
Så feil kan ein ta. Cosmopolitan er ei hylling Joe Zawinul verdig. Jørn Øien lukkast fordi han har forstått kva Zawinuls musikalske prosjekt går ut på. Det er heller ikkje dumt å alliera seg med Audun Erlien og Rune Arnesen. Også Bakken og Camara er gode i sine roller.
Det er likevel Øien som sit i førarsetet. Ikkje berre har han skrive dei åtte låtane, men viktigast av alt: Han arrangerer låtane med å ta i bruk heile verktøykassa til Zawinul. Paletten av synthklangar er sjølvsagt viktig, men Øien har også forstått kor viktig dynamikk, pausar, brot i musikken og Ellington er i Zawinuls univers.
Øien har henta inspirasjon frå dei elleve siste studioalbuma til Weather Report i tillegg til utgjevingane til Zawinul Syndicate. Sitata florerer, men er brukte kreativt i heilskapen.
Aller best er Zawinul når dei akustiske trommene og perkusjonsinstrumenta blandar seg med eit flettverk av riff og eit mylder av synthklangar.
Høgdepunktet på Cosmopolitan er i same gata, «Asante sana kaka». Får du lyst å dansa, bør du bli møtt med forståing.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Jørn Øien:
Cosmopolitan
Jørn Øien, tangentinstrument, programmering og vokal; Magnus Bakken, sopransaksofon; Anja Skybakmoen, vokal (4); Sidiki Camara, perkusjon; Audun Erlien, bass; Rune Arnesen, trommer.
Curling Legs
Joe Zawinul er ein av dei mest fascinerande personlegdomane i moderne jazz. Både som komponist, instrumentalist og orkesterleiar er han ein av dei store. Det er laga fleire hyllingsplater til han, og orkesteret han leia saman med Wayne Shorter i 16 år, Weather Report, og «Birdland» må vera ein av låtane som er oftast tolka av andre artistar. Mykje av dette har eg høyrt og ikkje blitt særleg imponert over. Eg var i utgangspunktet skeptisk til denne plata.
Så feil kan ein ta. Cosmopolitan er ei hylling Joe Zawinul verdig. Jørn Øien lukkast fordi han har forstått kva Zawinuls musikalske prosjekt går ut på. Det er heller ikkje dumt å alliera seg med Audun Erlien og Rune Arnesen. Også Bakken og Camara er gode i sine roller.
Det er likevel Øien som sit i førarsetet. Ikkje berre har han skrive dei åtte låtane, men viktigast av alt: Han arrangerer låtane med å ta i bruk heile verktøykassa til Zawinul. Paletten av synthklangar er sjølvsagt viktig, men Øien har også forstått kor viktig dynamikk, pausar, brot i musikken og Ellington er i Zawinuls univers.
Øien har henta inspirasjon frå dei elleve siste studioalbuma til Weather Report i tillegg til utgjevingane til Zawinul Syndicate. Sitata florerer, men er brukte kreativt i heilskapen.
Aller best er Zawinul når dei akustiske trommene og perkusjonsinstrumenta blandar seg med eit flettverk av riff og eit mylder av synthklangar.
Høgdepunktet på Cosmopolitan er i same gata, «Asante sana kaka». Får du lyst å dansa, bør du bli møtt med forståing.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»