JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Heimsøkte songar

Hania Rani lagar delikat kunstpop.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Hania Rani er utdanna pianist frå heimbyen Gdansk og Chopin-universitetet i Warszawa.

Hania Rani er utdanna pianist frå heimbyen Gdansk og Chopin-universitetet i Warszawa.

Foto: Haniarani.com

Hania Rani er utdanna pianist frå heimbyen Gdansk og Chopin-universitetet i Warszawa.

Hania Rani er utdanna pianist frå heimbyen Gdansk og Chopin-universitetet i Warszawa.

Foto: Haniarani.com

2787
20240202
2787
20240202

Pop/Rock

Hania Rani:

Ghosts

Gondwana Records

Kor mange har funne vegen til Ghosts, albumet som den polske artisten Hania Rani gav ut seint i haust, etter å ha høyrt henne framføre tre av songane derfrå på ei nyleg utgåve av NPRs minikonsertserie «Tiny Desk Concerts»?

Det er ikkje godt å seie, men eg høyrer til mellom dei som leitte fram utgivinga og tok ein lytt. Det er vel også ein stor del av poenget med det enkle, smarte konseptet, som vart lansert i 2008 – at ein nedstrippa smakebit innspelt live i eit radiostudio skal føre lyttarar nærare ein plateaktuell artist.

I opptaket trakterer Rani eit akustisk piano og ein synth og utstyrer musikken med rytme. Med seg har ho Ziemowit Klimek på bass og synth. Det er fascinerande å sjå den konservatorieutdanna Rani ved tangentane – versjonane vi får høyre, framhevar unekteleg dei store kvalitetane hennar som pianist. Sjølv om dei er tydelege også når ein lyttar til Ghost, kan det fort hamne i skuggen, sidan det er så mykje anna som også skjer på det albumet.

Inspirasjon

Berlin-baserte Rani har nok late seg inspirere av komponisten og musikaren Nils Frahm, som held til i same by, for miksen av elektronika med impulsar frå den klassiske musikktradisjonen kan likne. Men vel så viktig er det at ho med Ghosts framstår som låtskrivar og vokalist med eigenart.

Eg får assosiasjonar til kunstpopen til ein artist som Stina Nordenstam i møtet med røysta hennar, og det er også talande at artistar som Ólafur Arnalds, Patrick Watson og Duncan Bellamy (Portico) gjestar på nokre av songane. Her vil det variere frå lyttar til lyttar kva for assosiasjonar ein får, men både Radiohead og Julia Holter er namn som dukkar opp i mitt møte med Ghosts.

Velprodusert

Med slike referansar dreier det seg openbert om velprodusert musikk, og Ranis komposisjonar manglar ikkje på vellyd. Tittelen er velvald, for fleire av songane tematiserer eller sirklar rundt det heimsøkte. Det eteriske uttrykket kler rett og slett materialet, og det gåtefulle omslaget gir ein god indikasjon på kva som ventar den som finn vegen inn, med sitt mystiske, nattsvarte motiv, der meir enn halve fotografiet er prega av eit mørker som kan skjule så mangt.

Dermed kan ein for så vidt også kanskje seie at NPR-kvarteret berre til dels er representativt for det som først og fremst kjenneteiknar Ghosts’ 67 minutts speletid. Eit spor som hypnotiske «Komeda» varer nesten like lenge som heile konserten i radiostudioet, og mollstemte songar som avsluttande «Utrata» og «Nostalgia» framstår nærast som skjøre ­­– og kanskje dermed mindre eigna til å lokke nye lyttarar i løpet av ei kort radiostund.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Pop/Rock

Hania Rani:

Ghosts

Gondwana Records

Kor mange har funne vegen til Ghosts, albumet som den polske artisten Hania Rani gav ut seint i haust, etter å ha høyrt henne framføre tre av songane derfrå på ei nyleg utgåve av NPRs minikonsertserie «Tiny Desk Concerts»?

Det er ikkje godt å seie, men eg høyrer til mellom dei som leitte fram utgivinga og tok ein lytt. Det er vel også ein stor del av poenget med det enkle, smarte konseptet, som vart lansert i 2008 – at ein nedstrippa smakebit innspelt live i eit radiostudio skal føre lyttarar nærare ein plateaktuell artist.

I opptaket trakterer Rani eit akustisk piano og ein synth og utstyrer musikken med rytme. Med seg har ho Ziemowit Klimek på bass og synth. Det er fascinerande å sjå den konservatorieutdanna Rani ved tangentane – versjonane vi får høyre, framhevar unekteleg dei store kvalitetane hennar som pianist. Sjølv om dei er tydelege også når ein lyttar til Ghost, kan det fort hamne i skuggen, sidan det er så mykje anna som også skjer på det albumet.

Inspirasjon

Berlin-baserte Rani har nok late seg inspirere av komponisten og musikaren Nils Frahm, som held til i same by, for miksen av elektronika med impulsar frå den klassiske musikktradisjonen kan likne. Men vel så viktig er det at ho med Ghosts framstår som låtskrivar og vokalist med eigenart.

Eg får assosiasjonar til kunstpopen til ein artist som Stina Nordenstam i møtet med røysta hennar, og det er også talande at artistar som Ólafur Arnalds, Patrick Watson og Duncan Bellamy (Portico) gjestar på nokre av songane. Her vil det variere frå lyttar til lyttar kva for assosiasjonar ein får, men både Radiohead og Julia Holter er namn som dukkar opp i mitt møte med Ghosts.

Velprodusert

Med slike referansar dreier det seg openbert om velprodusert musikk, og Ranis komposisjonar manglar ikkje på vellyd. Tittelen er velvald, for fleire av songane tematiserer eller sirklar rundt det heimsøkte. Det eteriske uttrykket kler rett og slett materialet, og det gåtefulle omslaget gir ein god indikasjon på kva som ventar den som finn vegen inn, med sitt mystiske, nattsvarte motiv, der meir enn halve fotografiet er prega av eit mørker som kan skjule så mangt.

Dermed kan ein for så vidt også kanskje seie at NPR-kvarteret berre til dels er representativt for det som først og fremst kjenneteiknar Ghosts’ 67 minutts speletid. Eit spor som hypnotiske «Komeda» varer nesten like lenge som heile konserten i radiostudioet, og mollstemte songar som avsluttande «Utrata» og «Nostalgia» framstår nærast som skjøre ­­– og kanskje dermed mindre eigna til å lokke nye lyttarar i løpet av ei kort radiostund.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

UtanriksSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Ein lang marsj mot idiotveldet

NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis