Heim til Doug
Doug Paisley tryllar fram novellistiske songar av høg kvalitet.
Dough Paisley fungerer godt som soloartist utan stort akkompagnement.
Pressefoto
Rock
Doug
Paisley:
Starter Home
No Quarter Records
Fest på kjøkkenet, dans på gangen. Slik utspelar det seg i den første bustaden, slik han er skildra i tittelsporet på Doug Paisleys nye album Starter Home. Taket lek, og naboen er galen, heiter det, om heimen som er finansiert med eit bustadlån.
Paisley er ein realistisk forteljar som dreg låtane sine i retning av det novellistiske, med ein utprega sans for detaljar. Karakterteikningar, livssituasjonar og stemningar blir trylla fram med nokre sparsame verseliner. Under alt kviler ein umiskjenneleg humanisme, ei omsorg for det mellommenneskelege, eit blikk for kvardagane som er grunnstoffet i livet vårt. Det er meisterleg gjort.
Då Strong Feelings, Paisleys førre studioalbum, kom ut på nyåret i 2014, meinte eg med éin gong at det dreidde seg om ei av desse platene som vert ståande – eg proklamerte entusiastisk på desse sidene at dei knappe førti minutta ho baud på, «har alt du kan ønskje deg av ei plate».
Eg står ved desse orda. På Strong Feelings klaffa alt, med knallsterke låtar og eit uslåeleg lag av gjestande musikarar, inkludert Garth Hudson (The Band), Mary Margaret O’Hara, og Emmett Kelly.
Same kvalitet
Om Paisley er eit nytt namn for deg, ville eg ha starta med Strong Feelings. Men om du høyrer til mellom dei som sette pris på det albumet, bør du ikkje nøle med å finne vegen til Starter Home, som har fleire av dei same kvalitetane.
Sidan sist har Paisley stifta familie, og den nye plata orienterer seg ofte på ulike vis mot noko heimsleg. Ho er spelt inn i forskjellige studio i heimbyen Toronto, i lag med lokale musikarar og gamle kjenningar, utan at det har blitt for folksamt, heller.
Paisley utstyrer songane med akkurat det dei treng – det var til dømes eit sjakktrekk å få med Jennifer Castle på dei siste tre songane her. Elles er det ganske så minimalistisk. Faktene er ikkje store, men det er ambisjonane. Som singer-songwriter verkar Paisley rett og slett ute av stand til å skrive noko halvgodt. Eller kanskje han berre aldri deler det som ikkje held mål, med verda?
Rikt og uoverskodeleg
Eg håpar nokon kan få denne kanadiaren over Atlanteren. Det meste av det vi høyrer på Starter Home, kan fungere rett så godt for ein soloartist utan stort akkompagnement. Plata kan likevel vere mjuk og drøymande, og arrangert inn mot ein større lyd, som i «Dreamin’», som vel kan få ein og annan til å tenkje på landsmannen Neil Young, sjølv om denne røysta er ganske annleis. På sitt aller beste er Paisley likevel i «The Loneliness», som trekkjer liner bakover i eit menneskeliv, og rommar noko som er rikt og uoverskodeleg, i løpet av 4 minutt og 22 sekund. Folkens, det må vere snakk om rekord – noko anna kan eg ikkje forstå.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Doug
Paisley:
Starter Home
No Quarter Records
Fest på kjøkkenet, dans på gangen. Slik utspelar det seg i den første bustaden, slik han er skildra i tittelsporet på Doug Paisleys nye album Starter Home. Taket lek, og naboen er galen, heiter det, om heimen som er finansiert med eit bustadlån.
Paisley er ein realistisk forteljar som dreg låtane sine i retning av det novellistiske, med ein utprega sans for detaljar. Karakterteikningar, livssituasjonar og stemningar blir trylla fram med nokre sparsame verseliner. Under alt kviler ein umiskjenneleg humanisme, ei omsorg for det mellommenneskelege, eit blikk for kvardagane som er grunnstoffet i livet vårt. Det er meisterleg gjort.
Då Strong Feelings, Paisleys førre studioalbum, kom ut på nyåret i 2014, meinte eg med éin gong at det dreidde seg om ei av desse platene som vert ståande – eg proklamerte entusiastisk på desse sidene at dei knappe førti minutta ho baud på, «har alt du kan ønskje deg av ei plate».
Eg står ved desse orda. På Strong Feelings klaffa alt, med knallsterke låtar og eit uslåeleg lag av gjestande musikarar, inkludert Garth Hudson (The Band), Mary Margaret O’Hara, og Emmett Kelly.
Same kvalitet
Om Paisley er eit nytt namn for deg, ville eg ha starta med Strong Feelings. Men om du høyrer til mellom dei som sette pris på det albumet, bør du ikkje nøle med å finne vegen til Starter Home, som har fleire av dei same kvalitetane.
Sidan sist har Paisley stifta familie, og den nye plata orienterer seg ofte på ulike vis mot noko heimsleg. Ho er spelt inn i forskjellige studio i heimbyen Toronto, i lag med lokale musikarar og gamle kjenningar, utan at det har blitt for folksamt, heller.
Paisley utstyrer songane med akkurat det dei treng – det var til dømes eit sjakktrekk å få med Jennifer Castle på dei siste tre songane her. Elles er det ganske så minimalistisk. Faktene er ikkje store, men det er ambisjonane. Som singer-songwriter verkar Paisley rett og slett ute av stand til å skrive noko halvgodt. Eller kanskje han berre aldri deler det som ikkje held mål, med verda?
Rikt og uoverskodeleg
Eg håpar nokon kan få denne kanadiaren over Atlanteren. Det meste av det vi høyrer på Starter Home, kan fungere rett så godt for ein soloartist utan stort akkompagnement. Plata kan likevel vere mjuk og drøymande, og arrangert inn mot ein større lyd, som i «Dreamin’», som vel kan få ein og annan til å tenkje på landsmannen Neil Young, sjølv om denne røysta er ganske annleis. På sitt aller beste er Paisley likevel i «The Loneliness», som trekkjer liner bakover i eit menneskeliv, og rommar noko som er rikt og uoverskodeleg, i løpet av 4 minutt og 22 sekund. Folkens, det må vere snakk om rekord – noko anna kan eg ikkje forstå.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.
Ein lang marsj mot idiotveldet
NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Eldspåsetting og steinkasting i Ramels veg i Rosengård i Malmö. Ivar Hippe har intervjua innbyggarar i utsette bydelar i Vest-Sverige.
Foto: Johan Nilsson / TT / AP / NTB
– Det kjem til å bli stygt
Ivar Hippe fekk lyst til å sjå nærmare på dei svenske tilstandane. Etter tre års arbeid er Sverige 2024: Beretninger om et land i krise her. Staten må ta styring, seier han.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»