JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Heilskapleg tematikk

Drifting byd på lett og lyttande samspel.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mette Henriette Martedatter Rølvåg har komponert så godt som alt på det nye albumet.

Mette Henriette Martedatter Rølvåg har komponert så godt som alt på det nye albumet.

Foto: Anton Corbijn

Mette Henriette Martedatter Rølvåg har komponert så godt som alt på det nye albumet.

Mette Henriette Martedatter Rølvåg har komponert så godt som alt på det nye albumet.

Foto: Anton Corbijn

1884
20221014
1884
20221014

Jazz / samtids­musikk

Mette Henriette:

Drifting

Mette Henriette, tenorsaksofon, Johan Lindvall, piano, og Judith Hamann, cello.

ECM

Mette Henriette Martedatter Rølvåg, med artistnamnet Mette Henriette, gav for sju år sidan ut ein dobbel-CD på ECM, den eine CD-en med ein trio som her og den andre med eit større ensemble. 24 år gamal er ho ein av dei yngste debutantane på det tyske prestisjemerket. Den gong som no er det komponisten Mette Henriette som står i rampeljoset.

I Johan Lindvall har ho funne ei musikalsk tvillingsjel, og Judith Hamann, som ikkje var med på debutplata, finn sin plass på utmerkt vis. Trioen har spelt inn 15 komposisjonar, og orkesterleiaren er ansvarleg for 14 av dei, medan ho deler æra med Lindvall på «Rue du Renard». Innspelinga er gjord i Munchmuseet i perioden 2020–2022. Ti av stykka er på under tre minuttar, og det lengste er på vel seks. Heile plata kan sjåast på som eit verk som tematiserer vemod, ettertanke og kontemplasjon. Stykka har eigenart og identitet, men bryt aldri med den gjennomgåande tematikken.

Det er vanskeleg å skilja det komponerte frå det improviserte i dette minimalistiske musikalske landskapet, og det er vel strengt teke ikkje eit stort poeng heller. Dei tre har utvikla eit intimt samspel der instrumenta inntek skiftande roller. I «I villvind» skapar Lindvall og Hamann klangleg og harmonisk fundament for saksofonen til Mette Henriette. «Chassé» byrjar med ein duosekvens i 3/4 (som tittelen ber bod om), så kjem Hamann inn i rubatodelen og skapar eit visst drama og mørker. I tittelkuttet og «Oversoar» går saksofon og cello opp i einannan og viklar seg saman i eit kjenslevart samspel. Det finst såleis mykje variasjon på ei plate med sterk tematisk konsentrasjon.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz / samtids­musikk

Mette Henriette:

Drifting

Mette Henriette, tenorsaksofon, Johan Lindvall, piano, og Judith Hamann, cello.

ECM

Mette Henriette Martedatter Rølvåg, med artistnamnet Mette Henriette, gav for sju år sidan ut ein dobbel-CD på ECM, den eine CD-en med ein trio som her og den andre med eit større ensemble. 24 år gamal er ho ein av dei yngste debutantane på det tyske prestisjemerket. Den gong som no er det komponisten Mette Henriette som står i rampeljoset.

I Johan Lindvall har ho funne ei musikalsk tvillingsjel, og Judith Hamann, som ikkje var med på debutplata, finn sin plass på utmerkt vis. Trioen har spelt inn 15 komposisjonar, og orkesterleiaren er ansvarleg for 14 av dei, medan ho deler æra med Lindvall på «Rue du Renard». Innspelinga er gjord i Munchmuseet i perioden 2020–2022. Ti av stykka er på under tre minuttar, og det lengste er på vel seks. Heile plata kan sjåast på som eit verk som tematiserer vemod, ettertanke og kontemplasjon. Stykka har eigenart og identitet, men bryt aldri med den gjennomgåande tematikken.

Det er vanskeleg å skilja det komponerte frå det improviserte i dette minimalistiske musikalske landskapet, og det er vel strengt teke ikkje eit stort poeng heller. Dei tre har utvikla eit intimt samspel der instrumenta inntek skiftande roller. I «I villvind» skapar Lindvall og Hamann klangleg og harmonisk fundament for saksofonen til Mette Henriette. «Chassé» byrjar med ein duosekvens i 3/4 (som tittelen ber bod om), så kjem Hamann inn i rubatodelen og skapar eit visst drama og mørker. I tittelkuttet og «Oversoar» går saksofon og cello opp i einannan og viklar seg saman i eit kjenslevart samspel. Det finst såleis mykje variasjon på ei plate med sterk tematisk konsentrasjon.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Foto: Nina Leen

Frå bridgeverdaKunnskap

Nevrosexisme

«Er det ikkje noko grunnleggjande problematisk ved å ha ein eigen dame­klasse i ein sport som ikkje dreier seg om fysiske eigenskapar, men om logisk tenking?»

Erlend Skjetne
Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Foto: Nina Leen

Frå bridgeverdaKunnskap

Nevrosexisme

«Er det ikkje noko grunnleggjande problematisk ved å ha ein eigen dame­klasse i ein sport som ikkje dreier seg om fysiske eigenskapar, men om logisk tenking?»

Erlend Skjetne
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Foto: Marcel Leliënhof

TeaterMeldingar
KristinAalen

Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten

Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Miridae, ei bladtege med oval form.

Foto: via Wikimedia Commons

BokMeldingar
Per Roger Sandvik

Levande innsikt om døyande insekt

Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.

Ein kan finne kveis i levra til sei og torsk.

Ein kan finne kveis i levra til sei og torsk.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

KunnskapFeature

Parasittar i fiskekjøtet er ikkje berre ulekkert, det kan òg vere helsefarleg

Arve Nilsen
Ein kan finne kveis i levra til sei og torsk.

Ein kan finne kveis i levra til sei og torsk.

Foto: Cornelius Poppe / NTB

KunnskapFeature

Parasittar i fiskekjøtet er ikkje berre ulekkert, det kan òg vere helsefarleg

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis