Heilskapleg tematikk
Drifting byd på lett og lyttande samspel.
Mette Henriette Martedatter Rølvåg har komponert så godt som alt på det nye albumet.
Foto: Anton Corbijn
Jazz / samtidsmusikk
Mette Henriette:
Drifting
Mette Henriette, tenorsaksofon, Johan Lindvall, piano, og Judith Hamann, cello.
ECM
Mette Henriette Martedatter Rølvåg, med artistnamnet Mette Henriette, gav for sju år sidan ut ein dobbel-CD på ECM, den eine CD-en med ein trio som her og den andre med eit større ensemble. 24 år gamal er ho ein av dei yngste debutantane på det tyske prestisjemerket. Den gong som no er det komponisten Mette Henriette som står i rampeljoset.
I Johan Lindvall har ho funne ei musikalsk tvillingsjel, og Judith Hamann, som ikkje var med på debutplata, finn sin plass på utmerkt vis. Trioen har spelt inn 15 komposisjonar, og orkesterleiaren er ansvarleg for 14 av dei, medan ho deler æra med Lindvall på «Rue du Renard». Innspelinga er gjord i Munchmuseet i perioden 2020–2022. Ti av stykka er på under tre minuttar, og det lengste er på vel seks. Heile plata kan sjåast på som eit verk som tematiserer vemod, ettertanke og kontemplasjon. Stykka har eigenart og identitet, men bryt aldri med den gjennomgåande tematikken.
Det er vanskeleg å skilja det komponerte frå det improviserte i dette minimalistiske musikalske landskapet, og det er vel strengt teke ikkje eit stort poeng heller. Dei tre har utvikla eit intimt samspel der instrumenta inntek skiftande roller. I «I villvind» skapar Lindvall og Hamann klangleg og harmonisk fundament for saksofonen til Mette Henriette. «Chassé» byrjar med ein duosekvens i 3/4 (som tittelen ber bod om), så kjem Hamann inn i rubatodelen og skapar eit visst drama og mørker. I tittelkuttet og «Oversoar» går saksofon og cello opp i einannan og viklar seg saman i eit kjenslevart samspel. Det finst såleis mykje variasjon på ei plate med sterk tematisk konsentrasjon.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz / samtidsmusikk
Mette Henriette:
Drifting
Mette Henriette, tenorsaksofon, Johan Lindvall, piano, og Judith Hamann, cello.
ECM
Mette Henriette Martedatter Rølvåg, med artistnamnet Mette Henriette, gav for sju år sidan ut ein dobbel-CD på ECM, den eine CD-en med ein trio som her og den andre med eit større ensemble. 24 år gamal er ho ein av dei yngste debutantane på det tyske prestisjemerket. Den gong som no er det komponisten Mette Henriette som står i rampeljoset.
I Johan Lindvall har ho funne ei musikalsk tvillingsjel, og Judith Hamann, som ikkje var med på debutplata, finn sin plass på utmerkt vis. Trioen har spelt inn 15 komposisjonar, og orkesterleiaren er ansvarleg for 14 av dei, medan ho deler æra med Lindvall på «Rue du Renard». Innspelinga er gjord i Munchmuseet i perioden 2020–2022. Ti av stykka er på under tre minuttar, og det lengste er på vel seks. Heile plata kan sjåast på som eit verk som tematiserer vemod, ettertanke og kontemplasjon. Stykka har eigenart og identitet, men bryt aldri med den gjennomgåande tematikken.
Det er vanskeleg å skilja det komponerte frå det improviserte i dette minimalistiske musikalske landskapet, og det er vel strengt teke ikkje eit stort poeng heller. Dei tre har utvikla eit intimt samspel der instrumenta inntek skiftande roller. I «I villvind» skapar Lindvall og Hamann klangleg og harmonisk fundament for saksofonen til Mette Henriette. «Chassé» byrjar med ein duosekvens i 3/4 (som tittelen ber bod om), så kjem Hamann inn i rubatodelen og skapar eit visst drama og mørker. I tittelkuttet og «Oversoar» går saksofon og cello opp i einannan og viklar seg saman i eit kjenslevart samspel. Det finst såleis mykje variasjon på ei plate med sterk tematisk konsentrasjon.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»