Hardtslåande øyresnop
Fever Rays tredje soloalbum er ei ambivalent handsaming av anger, hemnfantasi, sorg og sjølv- og nestekjærleik.
Elektronisk / Pop
Fever Ray:
Radical Romantics
Rabid / Mute
Radical Romantics er det tredje albumet til svenske Fever Ray, som mange kjenner frå introduksjonssekvensen til TV-serien Vikings. Albumet er inspirert av Bell Hooks’ bok All About Love, og tanken om at verda ville vore ein lukkelegare stad dersom vi kunne einast om at love er eit verb og ikkje eit substantiv – å elske.
Songane er sjølv- og samfunnskritiske og gjennomsyra av spretten, til dels hissig og svært melodiøs melankoli. Stilen er ein slags eksperimentell elektropop med hint av industrial, triphop og new age: Legg til dømes merke til dei syntetisk-eksotiske fløyte- og perkusjonslydane på songen «Kandy».
«Carbon Dioxide» er enormt energisk og dansbar med forunderleg lyrikk, medan den beinharde balladen «Did You Hear What They Call Us» tek for seg kjensla av å ikkje ha strekt til som forelder.
«Even it Out» (med Atticus Ross og Trent Reznor frå Nine Inch Nails som medprodusentar) er tufta på artistens anger over å ikkje ha meistra å stille nok opp for barnet som blei mobba på vidaregåande, men her er det såre overskrive av kokande sinne. I musikkvideoen, inspirert av John Waters-filmen Female Trouble, speler Fever Ray rolla som den blodtørstige mammaa Demona Lisa i ein eksplisitt illustrasjon av brutal hemnfantasi.
Artisten har gjort det klart at hen sjølvsagt ikkje ville sett slikt ut i livet, men vi skjønar vel greia – resonansen mellom det visuelle materialet, musikken og lyrikken manar fram underlege ekko av ambivalensen i djupe avkrokar i det menneskelege kjensleapparatet.
Og då gjeld det å høyre godt etter. Mykje snop for øyrene får ein dertil med på kjøpet.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk / Pop
Fever Ray:
Radical Romantics
Rabid / Mute
Radical Romantics er det tredje albumet til svenske Fever Ray, som mange kjenner frå introduksjonssekvensen til TV-serien Vikings. Albumet er inspirert av Bell Hooks’ bok All About Love, og tanken om at verda ville vore ein lukkelegare stad dersom vi kunne einast om at love er eit verb og ikkje eit substantiv – å elske.
Songane er sjølv- og samfunnskritiske og gjennomsyra av spretten, til dels hissig og svært melodiøs melankoli. Stilen er ein slags eksperimentell elektropop med hint av industrial, triphop og new age: Legg til dømes merke til dei syntetisk-eksotiske fløyte- og perkusjonslydane på songen «Kandy».
«Carbon Dioxide» er enormt energisk og dansbar med forunderleg lyrikk, medan den beinharde balladen «Did You Hear What They Call Us» tek for seg kjensla av å ikkje ha strekt til som forelder.
«Even it Out» (med Atticus Ross og Trent Reznor frå Nine Inch Nails som medprodusentar) er tufta på artistens anger over å ikkje ha meistra å stille nok opp for barnet som blei mobba på vidaregåande, men her er det såre overskrive av kokande sinne. I musikkvideoen, inspirert av John Waters-filmen Female Trouble, speler Fever Ray rolla som den blodtørstige mammaa Demona Lisa i ein eksplisitt illustrasjon av brutal hemnfantasi.
Artisten har gjort det klart at hen sjølvsagt ikkje ville sett slikt ut i livet, men vi skjønar vel greia – resonansen mellom det visuelle materialet, musikken og lyrikken manar fram underlege ekko av ambivalensen i djupe avkrokar i det menneskelege kjensleapparatet.
Og då gjeld det å høyre godt etter. Mykje snop for øyrene får ein dertil med på kjøpet.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.
Foto: Eng Chin An / FIDE
Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.
Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.
Foto: Ymer Media
At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.