JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Hardtslåande øyresnop

Fever Rays tredje soloalbum er ei ambivalent handsaming av anger, hemnfantasi, sorg og sjølv- og nestekjærleik.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1877
20230317
1877
20230317

Elektronisk / Pop

Fever Ray:

Radical Romantics

Rabid / Mute

Radical Romantics er det tredje albumet til svenske Fever Ray, som mange kjenner frå introduksjonssekvensen til TV-serien Vikings. Albumet er inspirert av Bell Hooks’ bok All About Love, og tanken om at verda ville vore ein lukkelegare stad dersom vi kunne einast om at love er eit verb og ikkje eit substantiv – å elske.

Songane er sjølv- og samfunnskritiske og gjennomsyra av spretten, til dels hissig og svært melodiøs melankoli. Stilen er ein slags eksperimentell elektropop med hint av industrial, triphop og new age: Legg til dømes merke til dei syntetisk-eksotiske fløyte- og perkusjonslydane på songen «Kandy».

«Carbon Dioxide» er enormt energisk og dansbar med forunderleg lyrikk, medan den beinharde balladen «Did You Hear What They Call Us» tek for seg kjensla av å ikkje ha strekt til som forelder.

«Even it Out» (med Atticus Ross og Trent Reznor frå Nine Inch Nails som medprodusentar) er tufta på artistens anger over å ikkje ha meistra å stille nok opp for barnet som blei mobba på vidaregåande, men her er det såre overskrive av kokande sinne. I musikkvideoen, inspirert av John Waters-filmen Female Trouble, speler Fever Ray rolla som den blodtørstige mammaa Demona Lisa i ein eksplisitt illustrasjon av brutal hemnfantasi.

Artisten har gjort det klart at hen sjølvsagt ikkje ville sett slikt ut i livet, men vi skjønar vel greia – resonansen mellom det visuelle materialet, musikken og lyrikken manar fram underlege ekko av ambivalensen i djupe avkrokar i det menneskelege kjensleapparatet.

Og då gjeld det å høyre godt etter. Mykje snop for øyrene får ein dertil med på kjøpet.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Elektronisk / Pop

Fever Ray:

Radical Romantics

Rabid / Mute

Radical Romantics er det tredje albumet til svenske Fever Ray, som mange kjenner frå introduksjonssekvensen til TV-serien Vikings. Albumet er inspirert av Bell Hooks’ bok All About Love, og tanken om at verda ville vore ein lukkelegare stad dersom vi kunne einast om at love er eit verb og ikkje eit substantiv – å elske.

Songane er sjølv- og samfunnskritiske og gjennomsyra av spretten, til dels hissig og svært melodiøs melankoli. Stilen er ein slags eksperimentell elektropop med hint av industrial, triphop og new age: Legg til dømes merke til dei syntetisk-eksotiske fløyte- og perkusjonslydane på songen «Kandy».

«Carbon Dioxide» er enormt energisk og dansbar med forunderleg lyrikk, medan den beinharde balladen «Did You Hear What They Call Us» tek for seg kjensla av å ikkje ha strekt til som forelder.

«Even it Out» (med Atticus Ross og Trent Reznor frå Nine Inch Nails som medprodusentar) er tufta på artistens anger over å ikkje ha meistra å stille nok opp for barnet som blei mobba på vidaregåande, men her er det såre overskrive av kokande sinne. I musikkvideoen, inspirert av John Waters-filmen Female Trouble, speler Fever Ray rolla som den blodtørstige mammaa Demona Lisa i ein eksplisitt illustrasjon av brutal hemnfantasi.

Artisten har gjort det klart at hen sjølvsagt ikkje ville sett slikt ut i livet, men vi skjønar vel greia – resonansen mellom det visuelle materialet, musikken og lyrikken manar fram underlege ekko av ambivalensen i djupe avkrokar i det menneskelege kjensleapparatet.

Og då gjeld det å høyre godt etter. Mykje snop for øyrene får ein dertil med på kjøpet.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis