Grieg på sitt beste
Ragnhild Hemsing og Tor Espen Aspaas i Griegs villa på Troldhaugen.
Foto: Thor Brødreskift
Les også
Per Gynt. Illustrasjon av Peter Nicolai Arbo i Peter Christen Asbjørnsens Norske Folke- og Huldre-Eventyr i Udvalg (1879).
Ålmenn solrenning
Les også
Vidar Magnussen og Tim Crouch på scena i Bergen.
Foto: Thor Brødreskift
Slik kan teater også vere
Les også
Simon K. Boberg har regien på framsyninga basert på romanen til Mikhail Bulgakov.
Foto: Den Nationale Scene
Underhaldande og farleg
Les også
Seglfly i skum: Herbert Nordrum som Peer Gynt, saman med Ragnhild Hemsing på hardingfele.
Foto: Thor Brødreskift
Festspillene ville ta utfordringa med å skapa ein verkeleg minneverdig Peer Gynt, men gjekk utanom.
Les også
Per Gynt. Illustrasjon av Peter Nicolai Arbo i Peter Christen Asbjørnsens Norske Folke- og Huldre-Eventyr i Udvalg (1879).
Ålmenn solrenning
Les også
Vidar Magnussen og Tim Crouch på scena i Bergen.
Foto: Thor Brødreskift
Slik kan teater også vere
Les også
Simon K. Boberg har regien på framsyninga basert på romanen til Mikhail Bulgakov.
Foto: Den Nationale Scene
Underhaldande og farleg
Les også
Seglfly i skum: Herbert Nordrum som Peer Gynt, saman med Ragnhild Hemsing på hardingfele.
Foto: Thor Brødreskift
Festspillene ville ta utfordringa med å skapa ein verkeleg minneverdig Peer Gynt, men gjekk utanom.
Festspelkonsert
Beethoven, Grieg, Halvorsen:
Fiolin- og klavermusikk
Ragnhild Hemsing, fiolin og hardingfele; Tor Espen Aspaas, klaver.
Troldhaugen, tysdag 28. mai
Når det kjem til stemning, er det ingen festspelarrangement som kan måla seg med intimkonsertane i Edvard Griegs villa på Troldhaugen. Seint tysdag kveld fekk historia klinga gjennom komponistens eige Steinway-flygel frå 1892, i samklang med ei hardingfele bygd til Griegs ungdomshelt Ole Bull. Fele og fiolin blei traktert av årets festspelmusikar Ragnhild Hemsing, akkompagnert av Tor Espen Aspaas – to musikarar som har det sams med Bull og Grieg at dei blandar folkemusikk og klassisk musikk i kunsten sin.
Hemsing, som har spelt både fiolin og hardingfele sidan ho var fem, opna med ein bruremarsj etter Myllarguten på hardingfele, som Aspaas så framførte i Griegs «attdikting» for klaver. Når eg høyrer desse stykka frå Slåtter, op. 72, blir eg gripen av det radikale i klaverstilen til den aldrande Grieg. Den tysk-romantiske fernissen folkemusikkarrangementa hans ofte har, er pussa bort; klangyta er som øksa laft, med rue dissonansar og bråe, ukunstla overgangar. I nevane til Aspaas lét det storfelt.
Ludwig van Beethovens elegante Fiolinsonate nr. 1 i D-dur frå op. 12 verka litt malplassert i programmet, og framføringa var heller ikkje like overtydande som avslutningsnummeret: Griegs Fiolinsonate nr. 2 i G-dur, op. 13, der Hemsing slo seg laus med sjenerøse bogestrok og brutale aksentar. I kontrast til dette fekk dei avdempa og melankolske partia i stykket ekstra stor verknad.
Skal ein nytta eit omgrep frå retorikken, kan ein seia at det er ein eigen etos over Hemsings Grieg-tolkingar. Ho byr på seg sjølv og den feletradisjonen i Valdres ho spring ut av. Resultatet er ei truverdig kraft.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Festspelkonsert
Beethoven, Grieg, Halvorsen:
Fiolin- og klavermusikk
Ragnhild Hemsing, fiolin og hardingfele; Tor Espen Aspaas, klaver.
Troldhaugen, tysdag 28. mai
Når det kjem til stemning, er det ingen festspelarrangement som kan måla seg med intimkonsertane i Edvard Griegs villa på Troldhaugen. Seint tysdag kveld fekk historia klinga gjennom komponistens eige Steinway-flygel frå 1892, i samklang med ei hardingfele bygd til Griegs ungdomshelt Ole Bull. Fele og fiolin blei traktert av årets festspelmusikar Ragnhild Hemsing, akkompagnert av Tor Espen Aspaas – to musikarar som har det sams med Bull og Grieg at dei blandar folkemusikk og klassisk musikk i kunsten sin.
Hemsing, som har spelt både fiolin og hardingfele sidan ho var fem, opna med ein bruremarsj etter Myllarguten på hardingfele, som Aspaas så framførte i Griegs «attdikting» for klaver. Når eg høyrer desse stykka frå Slåtter, op. 72, blir eg gripen av det radikale i klaverstilen til den aldrande Grieg. Den tysk-romantiske fernissen folkemusikkarrangementa hans ofte har, er pussa bort; klangyta er som øksa laft, med rue dissonansar og bråe, ukunstla overgangar. I nevane til Aspaas lét det storfelt.
Ludwig van Beethovens elegante Fiolinsonate nr. 1 i D-dur frå op. 12 verka litt malplassert i programmet, og framføringa var heller ikkje like overtydande som avslutningsnummeret: Griegs Fiolinsonate nr. 2 i G-dur, op. 13, der Hemsing slo seg laus med sjenerøse bogestrok og brutale aksentar. I kontrast til dette fekk dei avdempa og melankolske partia i stykket ekstra stor verknad.
Skal ein nytta eit omgrep frå retorikken, kan ein seia at det er ein eigen etos over Hemsings Grieg-tolkingar. Ho byr på seg sjølv og den feletradisjonen i Valdres ho spring ut av. Resultatet er ei truverdig kraft.
Sjur Haga Bringeland
Les også
Per Gynt. Illustrasjon av Peter Nicolai Arbo i Peter Christen Asbjørnsens Norske Folke- og Huldre-Eventyr i Udvalg (1879).
Ålmenn solrenning
Les også
Vidar Magnussen og Tim Crouch på scena i Bergen.
Foto: Thor Brødreskift
Slik kan teater også vere
Les også
Simon K. Boberg har regien på framsyninga basert på romanen til Mikhail Bulgakov.
Foto: Den Nationale Scene
Underhaldande og farleg
Les også
Seglfly i skum: Herbert Nordrum som Peer Gynt, saman med Ragnhild Hemsing på hardingfele.
Foto: Thor Brødreskift
Festspillene ville ta utfordringa med å skapa ein verkeleg minneverdig Peer Gynt, men gjekk utanom.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Til å verta kvalm av
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.
Frå rettsoppgjeret i Trondheim etter krigen. Henry Rinnan på veg inn i tinghuset i Trondheim 30. april 1946.
Foto: NTB
Rett i fella
Nikolaj Frobenius tar seg altfor godt til rette i kjeldematerialet. Rinnan-romanen hans er både problematisk og uinteressant.