Gode, gamle dagar
Ikkje heng deg opp i det som ein gong var, er rådet frå Courtney Marie Andrews.
Courtney Marie Andrews har gitt ut eit nytt album og kjem til Oslo til våren.
Foto: Chalk Press Agency
Rock
Courtney Marie
Andrews:
Loose Future
Fat Possum / Border
Det er dette som er dei gode gamle dagane, dei vi lever i her og no. Slik er bodskapen i det femte sporet på plata Courtney Marie Andrews kjem ut med i dag, titulert Loose Future. «Don’t let time slip away», syng trubaduren på «These are the good old days». For slik er jo farane med å bruke for mykje tid på å preike om gode, gamle dagar – brått mistar ein av syne det som er her og no, livet det av og til kan kjennest som ei gåve å vere midt i.
Rett fram
Det er klart at slik livsvisdom fort kan lyde platt innanfor rammene av ein liten låt på to–tre minutt, men så er altså Andrews ein av desse låtskrivarane som kan tore å driste seg til å prøve. Det er noko rett fram over tekstane hennar, dei små faktene i det ho gjer.
Når eg har sett fram til haustens utgiving, er det fordi eg har lytta ein del til både førre album, Old Flowers (2020) og dei som kom før, og oppdaga dei store kvalitetane hennar som artist. Songar som «If I told» (frå nett Old Flowers) og «Table for one» (frå Honest Life, 2016) vitnar om ei eiga evne til å skildre situasjonar og stemningar, og å halde igjen, med akkurat nok.
Éin fot i framtida, og éin i det som var – slik er spagaten det vert teikna eit bilete av i «These are the good old days», og fleire av låtane på denne plata nærmar seg, og reflekterer rundt, eit slikt sprik.
Tittelsporet, til dømes, sirklar inn ei «laus framtid», og med det meiner Andrews at ein gjer best i å ikkje tenkje seg i hel når ein ser framover – det er nok klokare å tenkje litt laust på det. Når påfølgjande låt, «Older now», reflekterer over kva det inneber å erkjenne at alderen stig, anar ein konturane av ein attgåande tematikk på Loose Future.
Oppstemt
Sjølv om Andrews held seg til dei same musikarane – Christopher Bear på trommer og Josh Kaufman på ei heil rekkje instrument – som på førre album, er det likevel noko som er nytt med denne utgivinga, som har noko oppstemt over seg. Instrumenteringa er meir mangfaldig, og musikken lettare og mildare, med melodiar som går rett inn alt ved første lytt. Og røysta – ta ein lytt på den avsluttande pianoballaden «Me & Jerry», og du får eit bilete av vokalisten Andrews, idet ho tek i og løftar songen på tampen. Loose Future er lyden av ein artist som tillet seg å sjå på det som er lyst i livet.
Fire plater ut, og det finst eit fint repertoar å velje frå for Courtney Marie Andrews, som eg høyrde i ein liten klubb i Paris for eit knapt års tid sidan, der hovudvekta låg på Old Flowers. Til våren – nærare bestemt 22. mars – kjem ho til Oslo, med konsert på Rockefeller. Denne er det vel verdt å få med seg.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Courtney Marie
Andrews:
Loose Future
Fat Possum / Border
Det er dette som er dei gode gamle dagane, dei vi lever i her og no. Slik er bodskapen i det femte sporet på plata Courtney Marie Andrews kjem ut med i dag, titulert Loose Future. «Don’t let time slip away», syng trubaduren på «These are the good old days». For slik er jo farane med å bruke for mykje tid på å preike om gode, gamle dagar – brått mistar ein av syne det som er her og no, livet det av og til kan kjennest som ei gåve å vere midt i.
Rett fram
Det er klart at slik livsvisdom fort kan lyde platt innanfor rammene av ein liten låt på to–tre minutt, men så er altså Andrews ein av desse låtskrivarane som kan tore å driste seg til å prøve. Det er noko rett fram over tekstane hennar, dei små faktene i det ho gjer.
Når eg har sett fram til haustens utgiving, er det fordi eg har lytta ein del til både førre album, Old Flowers (2020) og dei som kom før, og oppdaga dei store kvalitetane hennar som artist. Songar som «If I told» (frå nett Old Flowers) og «Table for one» (frå Honest Life, 2016) vitnar om ei eiga evne til å skildre situasjonar og stemningar, og å halde igjen, med akkurat nok.
Éin fot i framtida, og éin i det som var – slik er spagaten det vert teikna eit bilete av i «These are the good old days», og fleire av låtane på denne plata nærmar seg, og reflekterer rundt, eit slikt sprik.
Tittelsporet, til dømes, sirklar inn ei «laus framtid», og med det meiner Andrews at ein gjer best i å ikkje tenkje seg i hel når ein ser framover – det er nok klokare å tenkje litt laust på det. Når påfølgjande låt, «Older now», reflekterer over kva det inneber å erkjenne at alderen stig, anar ein konturane av ein attgåande tematikk på Loose Future.
Oppstemt
Sjølv om Andrews held seg til dei same musikarane – Christopher Bear på trommer og Josh Kaufman på ei heil rekkje instrument – som på førre album, er det likevel noko som er nytt med denne utgivinga, som har noko oppstemt over seg. Instrumenteringa er meir mangfaldig, og musikken lettare og mildare, med melodiar som går rett inn alt ved første lytt. Og røysta – ta ein lytt på den avsluttande pianoballaden «Me & Jerry», og du får eit bilete av vokalisten Andrews, idet ho tek i og løftar songen på tampen. Loose Future er lyden av ein artist som tillet seg å sjå på det som er lyst i livet.
Fire plater ut, og det finst eit fint repertoar å velje frå for Courtney Marie Andrews, som eg høyrde i ein liten klubb i Paris for eit knapt års tid sidan, der hovudvekta låg på Old Flowers. Til våren – nærare bestemt 22. mars – kjem ho til Oslo, med konsert på Rockefeller. Denne er det vel verdt å få med seg.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Eit langt utdanningsløp kan by på store utfordringar for dei som har ADHD. Eit aukande antal vaksne oppsøker helsetenesta, inkludert dyre privatklinikkar, for å få ein diagnose.
Foto: Gorm Kallestad / AP / NTB
– ADHD-diagnosen skal henge høgt
Det har vore ein kraftig auke i talet på ADHD-diagnosar og bruken av ADHD-medisin dei siste åra. Blir diagnosen utvatna når kjendisar snakkar han opp?
Forfattar og siviløkonom Martin Bech Holte har vore både forskar i samfunnsøkonomi og leiar i næringslivet.
Foto: Agnete Brun
Når rikdom blir eit problem
Martin Bech Holte kjem med ein diskutabel analyse og friske fråspark i Landet som ble for rikt.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.