Gjer det sjølv-boksen
Bob Dylan kunne ha laga eit av sine aller beste album på 1980-talet, men gjorde det ikkje.
Bob Dylan var på turné i Europa tidleg i 1980-åra.
Foto: Mollard / AP / NTB
Rock
Bob Dylan:
Springtime in New York 1980–1985
Columbia
Records
Har Dylan laga ein betre låt enn «Blind Willie McTell»»? Med ein melodi laust bygd over jazzstandarden «St. James Infirmary Blues» reflekterer den stemningsfulle elegien over sørstatshistoria, slaveriet og bluesen, og er overveldande rik på inntrykk, med eit og anna ekko frå Blind Willie McTells (1898–1959) «The Dyin’ Crapshooter’s Blues».
Innspelinga vart gjord våren 1983, med Mark Knopfler i studio, men då Infidels kom ut den hausten, var ikkje «Blind Willie McTell» med. Først i 1991, då Dylan med første utgåve av Bootleg Series gjekk i gang med å gi ut songar som han ikkje hadde funne plass til på platene sine, var låten å finne på ei offisiell utgiving frå Columbia Records, etter at å ha sirkulert lenge nok på piratplater til å gi han eit rykte mellom Dylan-lyttarane.
Paradoks
No er endå eit opptak ute, på den sekstande utgåva av bootleg-serien, boksen Springtime in New York (1980–1985), som samlar songar som ikkje fekk plass på Shot of Love (1981), Infidels og Empire Burlesque (1985). Utgivinga stadfestar paradokset fleire har peikt på i årevis, nemleg at Dylan kunne ha laga eit av sine aller beste album i perioden om han berre hadde valt ut andre songar enn dei han enda med på dei tre platene han gav ut.
Mellom Dylan-nerdar som meg har det å setje saman ei optimal utgåve av Infidels vore ein sær selskapsleik i årevis. Forfattarar som Paul Williams og Clinton Heylin skreiv side opp og side ned om dette på 1990-talet, og Jonathan Lethem har ein engasjert diskusjon i The Cambridge Companion to Bob Dylan (2009).
Tidleg på 1990-talet måtte ein jobbe litt med å få tak i det ein trong for å kunne nerde seg heilt til botnar i denne materien, og skaffe seg piratopptak herfrå og derfrå. I internettets tid har denne smale aktiviteten vorte ganske så demokratisert, idet Dylans folk støvsugar arkivet og gir ut boks etter boks, og spelelistene florerer. Med det har også lyttinga vorte mindre eksklusiv, og det sjeldne materialet, som no er breitt tilgjengeleg, er mindre myteomspunne.
Tidvis høg kvalitet
Det hindrar det likevel ikkje frå tidvis å vere av svært høg kvalitet, eller Springtime in New York frå å vere ei openberring, med høgdepunkt som «New Danville Girl» og «Angelina» – den første har eg eit skralt opptak av på ein kassett i ein skuff, men på boksen er lydproduksjonen heilt topp.
Sjølv om det er mykje på denne utgivinga som eg ikkje har særleg trong til å lytte nærare til, finst det òg gull på høgd med det aller beste av Dylan. Tek ein det beste frå platene som kom ut, og det beste herfrå, vert det ei svimlande speleliste av det, og konturane av eit formidabelt album teiknar seg, frå ein periode som ikkje er kjend som Dylans beste.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Bob Dylan:
Springtime in New York 1980–1985
Columbia
Records
Har Dylan laga ein betre låt enn «Blind Willie McTell»»? Med ein melodi laust bygd over jazzstandarden «St. James Infirmary Blues» reflekterer den stemningsfulle elegien over sørstatshistoria, slaveriet og bluesen, og er overveldande rik på inntrykk, med eit og anna ekko frå Blind Willie McTells (1898–1959) «The Dyin’ Crapshooter’s Blues».
Innspelinga vart gjord våren 1983, med Mark Knopfler i studio, men då Infidels kom ut den hausten, var ikkje «Blind Willie McTell» med. Først i 1991, då Dylan med første utgåve av Bootleg Series gjekk i gang med å gi ut songar som han ikkje hadde funne plass til på platene sine, var låten å finne på ei offisiell utgiving frå Columbia Records, etter at å ha sirkulert lenge nok på piratplater til å gi han eit rykte mellom Dylan-lyttarane.
Paradoks
No er endå eit opptak ute, på den sekstande utgåva av bootleg-serien, boksen Springtime in New York (1980–1985), som samlar songar som ikkje fekk plass på Shot of Love (1981), Infidels og Empire Burlesque (1985). Utgivinga stadfestar paradokset fleire har peikt på i årevis, nemleg at Dylan kunne ha laga eit av sine aller beste album i perioden om han berre hadde valt ut andre songar enn dei han enda med på dei tre platene han gav ut.
Mellom Dylan-nerdar som meg har det å setje saman ei optimal utgåve av Infidels vore ein sær selskapsleik i årevis. Forfattarar som Paul Williams og Clinton Heylin skreiv side opp og side ned om dette på 1990-talet, og Jonathan Lethem har ein engasjert diskusjon i The Cambridge Companion to Bob Dylan (2009).
Tidleg på 1990-talet måtte ein jobbe litt med å få tak i det ein trong for å kunne nerde seg heilt til botnar i denne materien, og skaffe seg piratopptak herfrå og derfrå. I internettets tid har denne smale aktiviteten vorte ganske så demokratisert, idet Dylans folk støvsugar arkivet og gir ut boks etter boks, og spelelistene florerer. Med det har også lyttinga vorte mindre eksklusiv, og det sjeldne materialet, som no er breitt tilgjengeleg, er mindre myteomspunne.
Tidvis høg kvalitet
Det hindrar det likevel ikkje frå tidvis å vere av svært høg kvalitet, eller Springtime in New York frå å vere ei openberring, med høgdepunkt som «New Danville Girl» og «Angelina» – den første har eg eit skralt opptak av på ein kassett i ein skuff, men på boksen er lydproduksjonen heilt topp.
Sjølv om det er mykje på denne utgivinga som eg ikkje har særleg trong til å lytte nærare til, finst det òg gull på høgd med det aller beste av Dylan. Tek ein det beste frå platene som kom ut, og det beste herfrå, vert det ei svimlande speleliste av det, og konturane av eit formidabelt album teiknar seg, frå ein periode som ikkje er kjend som Dylans beste.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.