Gjennomført oppfølgjar
Grønseth balanserer det stramme med det frie og leikne.
Jazz
Anders Lønne Grønseth Multiverse:
Outer View
Hayden Powell, trompet; Anders Lønne Grønseth, klarinett, tenor- og altsaks; Espen Berg, piano; Audun Ellingsen, bass; Einar Scheving, trommer.
NXN Recordings
Anders Lønne Grønseth gav i 2018 ut den første plata med Multiverse, og på oppfølgjaren Outer View er besetninga uendra. På debutplata stod Grønseth for komponeringa. No deler medlemene på jobben. Elles er det trekk ved denne plata som er ei utvikling av debuten. Ad lib-partia er romslege, men elegant integrerte i den musikalske heilskapen.
Grønseth har jobba mykje med det han kallar «bitonalt skalasystem», der han utforskar ulike tilnærmingar til modalitet, til dømes indisk musikk, maqamtradisjonen frå Midtausten og serialismen. På heimesida hans kan ein fordjupa seg i dette, men som han sjølv seier, er lyttarens eiga oppleving av musikken, uansett føresetnad, det som betyr noko. Oppleving av musikk er alt anna enn å identifisera teoretiske byggverk.
Multiverse har lukkast. Dei når lyttaren med raus og inviterande musisering. Både komposisjonane og arrangementa er komplekse, men framføringane er uanstrengde og fylte av leikne sekvensar, som til dømes pianotriosekvensen i Grønseths «Bifokal».
Det harmoniske landskapet er ope, og instrumentering, harmonikk og uttrykk fører innimellom tankane i retning Kenny Wheeler, men han er jo inspirasjonskjelde for ei mengd jazzmusikarar no om dagen. Dette er fem musikarar som på alle vis står godt til kvarandre. Det er ei plate heilt utan skjemmande kvileskjer.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Anders Lønne Grønseth Multiverse:
Outer View
Hayden Powell, trompet; Anders Lønne Grønseth, klarinett, tenor- og altsaks; Espen Berg, piano; Audun Ellingsen, bass; Einar Scheving, trommer.
NXN Recordings
Anders Lønne Grønseth gav i 2018 ut den første plata med Multiverse, og på oppfølgjaren Outer View er besetninga uendra. På debutplata stod Grønseth for komponeringa. No deler medlemene på jobben. Elles er det trekk ved denne plata som er ei utvikling av debuten. Ad lib-partia er romslege, men elegant integrerte i den musikalske heilskapen.
Grønseth har jobba mykje med det han kallar «bitonalt skalasystem», der han utforskar ulike tilnærmingar til modalitet, til dømes indisk musikk, maqamtradisjonen frå Midtausten og serialismen. På heimesida hans kan ein fordjupa seg i dette, men som han sjølv seier, er lyttarens eiga oppleving av musikken, uansett føresetnad, det som betyr noko. Oppleving av musikk er alt anna enn å identifisera teoretiske byggverk.
Multiverse har lukkast. Dei når lyttaren med raus og inviterande musisering. Både komposisjonane og arrangementa er komplekse, men framføringane er uanstrengde og fylte av leikne sekvensar, som til dømes pianotriosekvensen i Grønseths «Bifokal».
Det harmoniske landskapet er ope, og instrumentering, harmonikk og uttrykk fører innimellom tankane i retning Kenny Wheeler, men han er jo inspirasjonskjelde for ei mengd jazzmusikarar no om dagen. Dette er fem musikarar som på alle vis står godt til kvarandre. Det er ei plate heilt utan skjemmande kvileskjer.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Sunniva M. Roligheten debuterte som romanforfattar i 2022. Boka som kjem ut no, har ho skrive saman med Daniel A. Wilondja.
Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss
Orda mellom oss
Sunniva M. Roligheten, Daniel A. Wilondja og Google Translate har saman skrive ein fascinerande tekstkollasj.
Teikning: May LInn Clement
«Blokk har vore nytta om stabben folk vart halshogne på.»
Med jamne mellomrom legg Riksrevisjonen, her representert ved riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fram undersøkingar med nokså hard kritikk av korleis vedteken politikk vert gjennomført av forvaltinga.
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Eit spørsmål om kontroll
I rapport etter rapport kritiserer Riksrevisjonen statlege institusjonar for feil og manglar. Men kva kjem det eigentleg ut av kritikken?
Odd Nordstoga slo gjennom som soloartist i 2004. No har han skrive sjølvbiografi.
Foto: Samlaget
Ein av oss
Odd Nordstoga skriv tankefullt om livet, ut frå rolla som folkekjær artist.
Stian Jenssen (t.v.) var alt på plass i Nato då Jens Stoltenberg tok til i jobben som generalsekretær i 2014. Dei neste ti åra skulle dei arbeide tett i lag. Her er dei fotograferte i Kongressen i Washington i januar i år.
Foto: Mandel Ngan / AFP / NTB
Nato-toppen som sa det han tenkte
Stian Jenssen fekk kritikk då han som stabssjef i Nato skisserte ei fredsløysing der Ukraina gjev opp territorium i byte mot Nato-medlemskap. – På eit tidspunkt må ein ta innover seg situasjonen på bakken, seier han.