Gitarspel på nye måtar
Denne plata er eit godt døme på den sjangeroverskridande samtidsmusikken.
Juhani Silvola er både komponist, musikar og produsent.
Foto: Johannes Selvaag
Samtidsmusikk
Juhani Silvola:
Wolf Hour Roundelay
Shhpuma
Den norsk-finske gitaristen Juhani Silvola er for mange kjend frå ulike folkemusikkbaserte konstellasjonar, som duoen med felepelar Sarah-Jane Summers og som medlem av Frode Haltlis Avant Folk. Men framfor alt plasserer han seg i den etter kvart store gruppa musikarar som tek med seg impulsar frå mange ulike tradisjonelle og eksperimentelle stilartar utan å vilja la seg plassera i nokon særskild bås. Dessutan er han utdanna i elektroakustisk komposisjon ved Noregs musikkhøgskule.
På denne plata spelar Silvola akustisk preparert gitar og elektronikk. Gitarlyden er attkjenneleg, men i tradisjonen etter avantgardekomponisten John Cage medfører prepareringa av instrumentet ei utviding av klangspekteret. Ved å plassera ymse objekt mellom strengene får ein fram lydar ein vanlegvis ikkje kjenner frå den konvensjonelle instrumentbruken.
Kvart av dei ni spora på plata er bygde opp rundt ein tydeleg – og gjerne enkel – idé, som vert langsamt utvikla. Det er noko meditativt og dvelande over musikken som gjer dette lett tilgjengeleg, sjølv om det heile ber preg av eksperimentering.
Og her er vi kanskje ved kjernen av mykje av dagens samtidsmusikk: Det meste har vore gjort før, og motsetnaden mellom konvensjon og eksperiment er ikkje så tydeleg som før. Dermed vert dei etablerte sjangerkategoriane som «samtidsmusikk», «rock», «jazz» og «folk» mindre aktuelle.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Juhani Silvola:
Wolf Hour Roundelay
Shhpuma
Den norsk-finske gitaristen Juhani Silvola er for mange kjend frå ulike folkemusikkbaserte konstellasjonar, som duoen med felepelar Sarah-Jane Summers og som medlem av Frode Haltlis Avant Folk. Men framfor alt plasserer han seg i den etter kvart store gruppa musikarar som tek med seg impulsar frå mange ulike tradisjonelle og eksperimentelle stilartar utan å vilja la seg plassera i nokon særskild bås. Dessutan er han utdanna i elektroakustisk komposisjon ved Noregs musikkhøgskule.
På denne plata spelar Silvola akustisk preparert gitar og elektronikk. Gitarlyden er attkjenneleg, men i tradisjonen etter avantgardekomponisten John Cage medfører prepareringa av instrumentet ei utviding av klangspekteret. Ved å plassera ymse objekt mellom strengene får ein fram lydar ein vanlegvis ikkje kjenner frå den konvensjonelle instrumentbruken.
Kvart av dei ni spora på plata er bygde opp rundt ein tydeleg – og gjerne enkel – idé, som vert langsamt utvikla. Det er noko meditativt og dvelande over musikken som gjer dette lett tilgjengeleg, sjølv om det heile ber preg av eksperimentering.
Og her er vi kanskje ved kjernen av mykje av dagens samtidsmusikk: Det meste har vore gjort før, og motsetnaden mellom konvensjon og eksperiment er ikkje så tydeleg som før. Dermed vert dei etablerte sjangerkategoriane som «samtidsmusikk», «rock», «jazz» og «folk» mindre aktuelle.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.
Foto: Anne-Line Aaslund
«Moren» og søstrene hennar
Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Flytterett eller vetorett?
Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.
Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.
Foto: Another World Entertainment
Traust revolusjon
Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.
Metodeskuggespel med filter
Yanyas tredje album er innovervendt og lite oppsiktsvekkjande.
Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.
Foto: Henrik Laurvik / NTB
Personleg rapport om SV
Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.