JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Gamle og nye ekko

Julia Jacklin reiste til Montreal for å spele inn den tredje studioplata.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Julia Jacklin spelar på Parkteatret i Oslo seinhaustes.

Julia Jacklin spelar på Parkteatret i Oslo seinhaustes.

Pressefoto

Julia Jacklin spelar på Parkteatret i Oslo seinhaustes.

Julia Jacklin spelar på Parkteatret i Oslo seinhaustes.

Pressefoto

2737
20220819
2737
20220819

Rock

Julia Jacklin:

Pre Pleasure

Transgressive Records

Kjærleik og tid, det er det som trengst, heiter det i «Love, Try Not To Let Go», andresporet på Julia Jacklins ferske Pre Pleasure: «Time to figure some things out.» Men så enkelt vert det sjølvsagt ikkje likevel. Noko skurrar, heftar ved, skjønar lyttaren: «The echo of my hometown/ the things I never said/ Consumes the space between me/ and everyone I left.»

Det som var, kjem altså i vegen for det som er, i form av eit ekko, eit minne frå fortida. Låten er typisk for det nye albumet, og for Jacklins forteljekunst og blikk for den knappe dramaturgien ein låt på knapt fire minutt tillèt – det dreier seg om ein låtskrivar som kan tematisere det usagde innanfor slike rammer.

Her, som i fleire andre songar på Pre Pleasure, representerer livserfaringane og det dei ber i seg, ein fare for å miste grepet, miste seg sjølv av syne – «I find it hard to keep myself from floating away», syng Jacklin i «Love, Try Not To Let Go».

Noko kjent

Då eg lytta til dette albumet første gong, var det noko attkjenneleg der, utan at eg heilt kunne setje fingeren på kva det var. Så fann eg ut at Pre Pleasure er spelt inn i Montreal, med Ben Whiteley på bass og Will Kidman på gitar, begge kjende frå The Weather Station – noko som gir meining ikkje minst i møtet med nett dei lause pianoakkordane og det elegante, luftige kompet på «Love, Try Not To Let Go».

Og det er fleire canadiske dropar i miksen på den nye plata til den Melbourne-baserte Jacklin. Eit anna vesentleg grep er nemleg dei velplasserte, vellaga strykearrangementa ved Owen Pallett (som mellom anna er kjend frå samarbeidet med Arcade Fire).

Konfronterande

Særleg løftar strykarane avslutningssongen «End of a Friendship», som skildrar den heilt eigne smerta som ligg i det å miste eit vennskap, og ikkje minst «Ignore Tenderness», der honninggløden kontrasterer ei beisk skildring av seksualitet som reiser spørsmål ved kva slags kulturelle og politiske tydingar som vert lagde i eit ord som «samtykke».

At Jacklin lagar rockemusikk som tek opp i seg både store og vonde spørsmål, var tydeleg med framifrå Crushing (2019), der låtar som «Body» og «Don’t Know How To Keep Loving You» hadde ei uvanleg konfronterande kraft.

Har du ikkje lytta til Jacklin før, vil eg tilrå eit møte med både det albumet og det nye av året, for begge vitnar om ein låtskrivar og artist det er verdt å følgje med på i tida som kjem – og bur du i Oslo, bør du vurdere å gå på konsert når artisten spelar på Parkteatret i Oslo 20. november.

Pre Pleasure er ute 26. august.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Julia Jacklin:

Pre Pleasure

Transgressive Records

Kjærleik og tid, det er det som trengst, heiter det i «Love, Try Not To Let Go», andresporet på Julia Jacklins ferske Pre Pleasure: «Time to figure some things out.» Men så enkelt vert det sjølvsagt ikkje likevel. Noko skurrar, heftar ved, skjønar lyttaren: «The echo of my hometown/ the things I never said/ Consumes the space between me/ and everyone I left.»

Det som var, kjem altså i vegen for det som er, i form av eit ekko, eit minne frå fortida. Låten er typisk for det nye albumet, og for Jacklins forteljekunst og blikk for den knappe dramaturgien ein låt på knapt fire minutt tillèt – det dreier seg om ein låtskrivar som kan tematisere det usagde innanfor slike rammer.

Her, som i fleire andre songar på Pre Pleasure, representerer livserfaringane og det dei ber i seg, ein fare for å miste grepet, miste seg sjølv av syne – «I find it hard to keep myself from floating away», syng Jacklin i «Love, Try Not To Let Go».

Noko kjent

Då eg lytta til dette albumet første gong, var det noko attkjenneleg der, utan at eg heilt kunne setje fingeren på kva det var. Så fann eg ut at Pre Pleasure er spelt inn i Montreal, med Ben Whiteley på bass og Will Kidman på gitar, begge kjende frå The Weather Station – noko som gir meining ikkje minst i møtet med nett dei lause pianoakkordane og det elegante, luftige kompet på «Love, Try Not To Let Go».

Og det er fleire canadiske dropar i miksen på den nye plata til den Melbourne-baserte Jacklin. Eit anna vesentleg grep er nemleg dei velplasserte, vellaga strykearrangementa ved Owen Pallett (som mellom anna er kjend frå samarbeidet med Arcade Fire).

Konfronterande

Særleg løftar strykarane avslutningssongen «End of a Friendship», som skildrar den heilt eigne smerta som ligg i det å miste eit vennskap, og ikkje minst «Ignore Tenderness», der honninggløden kontrasterer ei beisk skildring av seksualitet som reiser spørsmål ved kva slags kulturelle og politiske tydingar som vert lagde i eit ord som «samtykke».

At Jacklin lagar rockemusikk som tek opp i seg både store og vonde spørsmål, var tydeleg med framifrå Crushing (2019), der låtar som «Body» og «Don’t Know How To Keep Loving You» hadde ei uvanleg konfronterande kraft.

Har du ikkje lytta til Jacklin før, vil eg tilrå eit møte med både det albumet og det nye av året, for begge vitnar om ein låtskrivar og artist det er verdt å følgje med på i tida som kjem – og bur du i Oslo, bør du vurdere å gå på konsert når artisten spelar på Parkteatret i Oslo 20. november.

Pre Pleasure er ute 26. august.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Fleire artiklar

Biletet syner Blixtunnelen på Follobanen rett før opninga i desember 2022. Nokre dagar etter vart tunnelen stengd på grunn av varmgang i kablane. Opprettinga skal vare til desember i år.

Biletet syner Blixtunnelen på Follobanen rett før opninga i desember 2022. Nokre dagar etter vart tunnelen stengd på grunn av varmgang i kablane. Opprettinga skal vare til desember i år.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Samfunn

Politiske signalfeil

Det er mange grunnar til at toget ikkje går når det skal i Noreg. Her er nokre av dei.

Per Anders Todal
Biletet syner Blixtunnelen på Follobanen rett før opninga i desember 2022. Nokre dagar etter vart tunnelen stengd på grunn av varmgang i kablane. Opprettinga skal vare til desember i år.

Biletet syner Blixtunnelen på Follobanen rett før opninga i desember 2022. Nokre dagar etter vart tunnelen stengd på grunn av varmgang i kablane. Opprettinga skal vare til desember i år.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Samfunn

Politiske signalfeil

Det er mange grunnar til at toget ikkje går når det skal i Noreg. Her er nokre av dei.

Per Anders Todal
Eit minnesmerket over slaget om Gallipoli i (1915–1916), synleg for alle som kryssar Dardanellane mellom europeiske Kilitbahir og asiatiske Canakkele.

Eit minnesmerket over slaget om Gallipoli i (1915–1916), synleg for alle som kryssar Dardanellane mellom europeiske Kilitbahir og asiatiske Canakkele.

Foto: Jorge Láscar / Wikipedia Commons

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Grushaughoroskopet

TROJA: I ruinane av den halvmytologiske trojanarkrigen kan ein, om ein tolererer litt pompøsitet og fiasko, freiste lese si eiga krigerske tid i lys av ei gammal.

Mohammed Naseem fotografert av Anders Hammer i 2009. Naseem ville då gå til sak og krevje erstatning frå Noreg. Han blei drepen under uklåre omstende året etter.

Mohammed Naseem fotografert av Anders Hammer i 2009. Naseem ville då gå til sak og krevje erstatning frå Noreg. Han blei drepen under uklåre omstende året etter.

Foto: Anders Hammer

ForsvarSamfunn
Morten A. Strøksnes

Lygekorset med sverd og eikelauv?

Eirik Kristoffersen fekk Krigskorset med sverd for leiinga av spesial­operasjonar i Afghanistan. I den viktigaste skulle ein sentral Taliban-leiar ha blitt arrestert. Så begynte historia å smuldre opp.

Italias blåblåe statsminister Giorgia Meloni takkar folket sitt for tilliten etter at resultatet i EU-parlamentsvalet blei kjent 10. juni 2024.

Italias blåblåe statsminister Giorgia Meloni takkar folket sitt for tilliten etter at resultatet i EU-parlamentsvalet blei kjent 10. juni 2024.

Foto: Alberto Lingria / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Torbjørn L. Knutsen

Dei lyseblå var dei verkelege vinnarane

Det er lite truleg at partia på ytre høgre fløy kan veksle framgangen i EU-parlamentsvalet inn i makt og politisk innverknad.

KommentarSamfunn

Sjølvmord av frykt for dauden

Macron-strategien for nyval fremjar det han vil unngå.

Bjørn Kvalsvik Nicolaysen
KommentarSamfunn

Sjølvmord av frykt for dauden

Macron-strategien for nyval fremjar det han vil unngå.

Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis