Fyrtårnet
Mariam Walletin er ein scenepersonlegdom av det sjeldne slaget.
Mariam Wallentin stod på scena saman med Vestnorsk Jazzensemble.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Les også
Vil du vera med, så heng på
Les også
Frontfigur Stian Carstensen spelar på sekkepipe.
Foto: Tommy Neverdal
Musikkterapi frå Eidsvoll
Les også
Bobo Stenson Trio spela i bystyresalen.
Foto: Tommy Neverdal
Når alt stemmer
Les også
Utekonsert med Odd Nordstoga torsdag 12. august.
Foto: Grethe Nygaard
Festivalrevolusjonen
Les også
Jim O’Rourke.
Foto: Grethe Nygaard
Berre ein trompet
Les også
Electric Eye tek imot applaus etter konserten.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Gjennomarbeidd
Les også
Vil du vera med, så heng på
Les også
Frontfigur Stian Carstensen spelar på sekkepipe.
Foto: Tommy Neverdal
Musikkterapi frå Eidsvoll
Les også
Bobo Stenson Trio spela i bystyresalen.
Foto: Tommy Neverdal
Når alt stemmer
Les også
Utekonsert med Odd Nordstoga torsdag 12. august.
Foto: Grethe Nygaard
Festivalrevolusjonen
Les også
Jim O’Rourke.
Foto: Grethe Nygaard
Berre ein trompet
Les også
Electric Eye tek imot applaus etter konserten.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Gjennomarbeidd
Konsert
Mariam Wallentin og Vestnorsk Jazzensemble
Høvleriet, fredag
Eg må tilstå at Mariam Wallentin hadde eg berre høyrt på konsert med Wildbirds & Peacedrums. Det ho har gjort med Fire! Orchestra og under kunstnarnamnet Mariam The Beliver kjenner eg berre frå ulike strøymekjelder. Då eg benka meg ved scenen i det rustikke og gode konsertlokale Høvleriet kort tid før konserten skulle byrja, kjende eg meg ubudd. Det er kjekt å gå på konsert med ei slik kjensle.
Wallentin hadde kome med ei programerklæring i programmet: «Jeg ville få til noe klart, tørt og ærlig. Men mest av alt ønsker jeg å finne en setting som kjennes dynamisk og spennende, som kan stige høyt opp mot en glohet himmel for senere å dykke dypt ned i underjordisk mørke.»
I samarbeid med Vestnorsk Jazzensemble som er sett saman av Kjetil Møster (saksofonar og klarinett), Hildegunn Øiseth (trompet), Gro Austgulen (fiolin), Carmen Boveda (cello), Julie Rokseth (harpe), Anders Hana (gitar), Arne Toivo (bass), Børge Fjordheim og Terje Isungset (perkusjon) innfridde Wallentin programerklæringa.
Dei ti komposisjonane hennar var arrangerte av Josefin Runsteen, og ho skal ha stor takk for at komposisjonane til Wallentin blei denne reisa frå det mørke og melankolske til det oppstemte og ekstatiske. Berre på eit par låtar tykte eg at rytmikken blei for enkel og bastant, men stort sett skapte arrangementa eit stadig skifte av musikalsk bakteppe for røysta til Wallentin.
Ho er ikkje berre ein fantastisk vokalist med enorm dynamisk kontroll og rytmisk spenst i fraseringane, men også ein scenepersonlegdom av det sjeldne slaget. Ho syg til seg merksemd og formidlar tekstane med ein klarleik som mange kunne læra av. Likevel hadde det vore ynskjeleg å ha programmet og tekstane i hende.
At bodskapen kom så fint fram, skal lydteknikar Tom Svendsgård har stor ære for. Gitar, trommer, bass og perkusjon er ikkje lett å balansera saman med fiolin, cello og harpe i ein lydmiks som ikkje får mykje hjelp av det livlege konsertlokalet. I nokre av dei sterkaste partia på tampen av konserten var det vanskeleg å skilja ut dei meir lydsvake instrumenta, men dette er eit mindre vesentleg ankepunkt.
Så kryssar eg fingrar og vonar at Vestnorsk jazzsenter greier å finansiera ein turné med dette programmet.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Konsert
Mariam Wallentin og Vestnorsk Jazzensemble
Høvleriet, fredag
Eg må tilstå at Mariam Wallentin hadde eg berre høyrt på konsert med Wildbirds & Peacedrums. Det ho har gjort med Fire! Orchestra og under kunstnarnamnet Mariam The Beliver kjenner eg berre frå ulike strøymekjelder. Då eg benka meg ved scenen i det rustikke og gode konsertlokale Høvleriet kort tid før konserten skulle byrja, kjende eg meg ubudd. Det er kjekt å gå på konsert med ei slik kjensle.
Wallentin hadde kome med ei programerklæring i programmet: «Jeg ville få til noe klart, tørt og ærlig. Men mest av alt ønsker jeg å finne en setting som kjennes dynamisk og spennende, som kan stige høyt opp mot en glohet himmel for senere å dykke dypt ned i underjordisk mørke.»
I samarbeid med Vestnorsk Jazzensemble som er sett saman av Kjetil Møster (saksofonar og klarinett), Hildegunn Øiseth (trompet), Gro Austgulen (fiolin), Carmen Boveda (cello), Julie Rokseth (harpe), Anders Hana (gitar), Arne Toivo (bass), Børge Fjordheim og Terje Isungset (perkusjon) innfridde Wallentin programerklæringa.
Dei ti komposisjonane hennar var arrangerte av Josefin Runsteen, og ho skal ha stor takk for at komposisjonane til Wallentin blei denne reisa frå det mørke og melankolske til det oppstemte og ekstatiske. Berre på eit par låtar tykte eg at rytmikken blei for enkel og bastant, men stort sett skapte arrangementa eit stadig skifte av musikalsk bakteppe for røysta til Wallentin.
Ho er ikkje berre ein fantastisk vokalist med enorm dynamisk kontroll og rytmisk spenst i fraseringane, men også ein scenepersonlegdom av det sjeldne slaget. Ho syg til seg merksemd og formidlar tekstane med ein klarleik som mange kunne læra av. Likevel hadde det vore ynskjeleg å ha programmet og tekstane i hende.
At bodskapen kom så fint fram, skal lydteknikar Tom Svendsgård har stor ære for. Gitar, trommer, bass og perkusjon er ikkje lett å balansera saman med fiolin, cello og harpe i ein lydmiks som ikkje får mykje hjelp av det livlege konsertlokalet. I nokre av dei sterkaste partia på tampen av konserten var det vanskeleg å skilja ut dei meir lydsvake instrumenta, men dette er eit mindre vesentleg ankepunkt.
Så kryssar eg fingrar og vonar at Vestnorsk jazzsenter greier å finansiera ein turné med dette programmet.
Les også
Vil du vera med, så heng på
Les også
Frontfigur Stian Carstensen spelar på sekkepipe.
Foto: Tommy Neverdal
Musikkterapi frå Eidsvoll
Les også
Bobo Stenson Trio spela i bystyresalen.
Foto: Tommy Neverdal
Når alt stemmer
Les også
Utekonsert med Odd Nordstoga torsdag 12. august.
Foto: Grethe Nygaard
Festivalrevolusjonen
Les også
Jim O’Rourke.
Foto: Grethe Nygaard
Berre ein trompet
Fleire artiklar
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.
Foto: Frederik Ringnes / NTB
Husforsikring i hardt vêr
Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?
Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Vestre må avslutte konflikter og beklage
«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»
Teikning: May Linn Clement
Tid for realitetsorientering
Valet av Donald Trump til president er ikkje noka tilfeldig ulukke, men ei fylgje av dårleg politisk handverk gjennom lang tid.
James Rebanks på Lillehammer sist veke.
Foto: Morten A. Strøksnes
Ein mann for alle årstider
LILLEHAMMER: Etter å ha skrive to svært populære bøker om landbruk og sauehald hamna James Rebanks i ei krise som førte han til eit dunvær på Helgeland.