Frisk folkrock
Unge oslobaserte musikarar fornyar musikalske idear frå 1970-talet.
Folkrock
Gangar:
Stubb
Mattias Thedens: feler; Oskar G. Lindberget: saksofonar; Richard Max: gitar; Jonas Thrana Jensen: bass; Henrik Dullum: trommer. Heilo
For tida kjem det ut mange plater der utgangspunktet er norsk folkemusikk, men blanda med andre stilartar. Ein kan merka stor påverknad frå pop/rock i delar av folkemusikken, og omvendt: Rockeplater som inneheld element av folkemusikk.
Reindyrka folkrock, derimot, er det mindre av. Før Gangar vart etablert, var truleg Gåte det bandet som gjennomførte denne musikalske hybridforma mest konsekvent. Likevel: Det er stor skilnad på Gåtes drøymande og delvis romantiske musikk og kraftutladingane til Gangar.
Her til lands har folkrocken ein historikk som kan førast tilbake til samarbeidet Sigbjørn Bernhoft Osa hadde med Saft, og Einar Mjølsnes’ medverknad i Christiania Fusel & Blaagress (der Øystein Sunde var ein sentral medlem). Men den folkrocken dei unge oslobaserte musikarane i Gangar serverer, er av eit langt tyngre slag: Felespelet til Mattias Thedens står heile tida sentralt, og utgangspunktet er gjerne tradisjonelle slåttar, men elles kling dette nærare den klassiske hardrocken, og inspirasjonen frå AC/DC er svært merkbar.
Dette er høgenergisk rockemusikk som er tydeleg prega av godt humør og feststemning, og slik sett milevidt frå den dystre svartmetallen, som òg kan vera inspirert av folkemusikk. I utgangspunktet er Gangar eit liveband som har turnert flittig både i Noreg og på kontinentet, og det kan merkast. Samspelet er tett og fylt av overskot.
Dette er i hovudsak ei instrumentalplate, men på to av spora medverkar kvedaren Synnøve Brøndbo Plassen. Folkemusikktilknytinga vert ytterlegare understreka gjennom Kenneth Liens munnharpespel på «Murukleiven». Plata sluttar med «Hennar Valborg», som er ein av dei mest utslitne jammelåtane blant yngre norske folkemusikarar. Man jamvel denne slåtten verkar frisk og ny i utgåva til Gangar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkrock
Gangar:
Stubb
Mattias Thedens: feler; Oskar G. Lindberget: saksofonar; Richard Max: gitar; Jonas Thrana Jensen: bass; Henrik Dullum: trommer. Heilo
For tida kjem det ut mange plater der utgangspunktet er norsk folkemusikk, men blanda med andre stilartar. Ein kan merka stor påverknad frå pop/rock i delar av folkemusikken, og omvendt: Rockeplater som inneheld element av folkemusikk.
Reindyrka folkrock, derimot, er det mindre av. Før Gangar vart etablert, var truleg Gåte det bandet som gjennomførte denne musikalske hybridforma mest konsekvent. Likevel: Det er stor skilnad på Gåtes drøymande og delvis romantiske musikk og kraftutladingane til Gangar.
Her til lands har folkrocken ein historikk som kan førast tilbake til samarbeidet Sigbjørn Bernhoft Osa hadde med Saft, og Einar Mjølsnes’ medverknad i Christiania Fusel & Blaagress (der Øystein Sunde var ein sentral medlem). Men den folkrocken dei unge oslobaserte musikarane i Gangar serverer, er av eit langt tyngre slag: Felespelet til Mattias Thedens står heile tida sentralt, og utgangspunktet er gjerne tradisjonelle slåttar, men elles kling dette nærare den klassiske hardrocken, og inspirasjonen frå AC/DC er svært merkbar.
Dette er høgenergisk rockemusikk som er tydeleg prega av godt humør og feststemning, og slik sett milevidt frå den dystre svartmetallen, som òg kan vera inspirert av folkemusikk. I utgangspunktet er Gangar eit liveband som har turnert flittig både i Noreg og på kontinentet, og det kan merkast. Samspelet er tett og fylt av overskot.
Dette er i hovudsak ei instrumentalplate, men på to av spora medverkar kvedaren Synnøve Brøndbo Plassen. Folkemusikktilknytinga vert ytterlegare understreka gjennom Kenneth Liens munnharpespel på «Murukleiven». Plata sluttar med «Hennar Valborg», som er ein av dei mest utslitne jammelåtane blant yngre norske folkemusikarar. Man jamvel denne slåtten verkar frisk og ny i utgåva til Gangar.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast meldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»
Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Veksande fjernstyre
Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.
Foto: Ng Han Guan / AP / NTB
Ein straum av problem
Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.