Fransk eleganse
Oslo Kammerakademis medlemer er virtuosar kvar for seg.
Blåseensemblet Oslo Kammerakademi nyttar historiske messinginstrument i musikken frå 1700- og 1800-talet.
Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss
CD
Gounod, Koechlin, Schmitt, Gouvy, d’Indy:
Chansons et danses
Oslo Kammerakademi; obo og leiing: David Friedemann Strunck. Lawo 2021
«Harmonimusikk», kallar me blåseinstrumentensembla med kring åtte musikarar som blei populære i Wien i 1770-åra, der dei forsynte adel og høgborgarskap med taffelmusikk og friluftskonsertar. Ofte var repertoaret omarbeidingar av verk for andre besetningar. Oslo Kammerakademi, som nyttar historiske messinginstrument i musikken frå 1700- og 1800-talet, har spelt inn slike harmonimusikkarrangement før: Beethovens sjuande symfoni på Beethoven for Wind Octet ( 2012) og delar av Mozart-operaen La clemenza di Tito på Mozart for Wind Octet (2017).
Charles Gounod
Chansons et danses er namnet på det nyaste albumet deira, der me får fransk kammermusikk for blåsarar frå tiåra før og etter 1900 som står i framhaldet av den gamle harmonimusikktradisjonen. Fleire av komposisjonane er nok ukjende også for andre enn meg. Det er difor leitt at teksten i omslagsheftet ikkje skildrar sjølve verka, men berre listar opp historisk-biografiske fakta.
Mest kjend er nok Charles Gounods (1818–1893) Petite symphonie, op. 216 (1885). Denne nonetten (for ni blåsarar) byr på liten motstand for lyttaren. Her er noko av elegansen til Mozart og munterheita til den unge Beethoven. Dei songlege temaa blir utvikla friksjonslaust – i mangel på betre ord kan me kalla dette «klangmusikk», for når det gjeld klang, er Gounod ein sann meister.
Melodiane er derimot tidvis temmeleg preglause. Den livfulle tredjesatsen «Scherzo. Allegro moderato» vekkjer assosiasjonar til eit muntert jaktlag på 1700-talet, med hestar og jakthorn og det heile. Det er i grunnen noko nostalgisk ved stykket, litt som kjensla eg får når eg ser svartkvittbilete frå gamle oppsetjingar av Holberg-komediar, der barokkparykkane er for pertentlege og kostyma for strigla.
Koechlin og d’Indy
Oslo Kammerakademis framføring er framifrå, med teknisk finesse og subtil dynamikk. (Når lydkvaliteten er så god som på denne plata, kjem det sistnemnde ekstra godt fram.) I dei solistiske partia merkar ein at ensemblemedlemene er virtuosar kvar for seg.
Slike solistiske parti får me i Septour d’instruments à vent, op. 165 (1937), av Charles Koechlin (1867–1950). Dette sofistikerte stykket kammermusikk for sju blåsarar er meir polyfont konsipert enn hjå Gounod, for klangen veks fram or lineføringa snarare enn or akkordane. Særleg kraft er det i sjettesatsen «Fugue», med markante horninnsatsar og drivane barokkrytmikk. Koechlins stil kan vel kallast neoklassisk. Det siste verket på plata har derimot seinromantiske trekk: Vincent d’Indys (1851–1931) Chanson et danses, op. 50 (1898), der Oslo Kammerakademi får fram orkestrale klangkvalitetar.
Sjur Haga Bringeland
Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Gounod, Koechlin, Schmitt, Gouvy, d’Indy:
Chansons et danses
Oslo Kammerakademi; obo og leiing: David Friedemann Strunck. Lawo 2021
«Harmonimusikk», kallar me blåseinstrumentensembla med kring åtte musikarar som blei populære i Wien i 1770-åra, der dei forsynte adel og høgborgarskap med taffelmusikk og friluftskonsertar. Ofte var repertoaret omarbeidingar av verk for andre besetningar. Oslo Kammerakademi, som nyttar historiske messinginstrument i musikken frå 1700- og 1800-talet, har spelt inn slike harmonimusikkarrangement før: Beethovens sjuande symfoni på Beethoven for Wind Octet ( 2012) og delar av Mozart-operaen La clemenza di Tito på Mozart for Wind Octet (2017).
Charles Gounod
Chansons et danses er namnet på det nyaste albumet deira, der me får fransk kammermusikk for blåsarar frå tiåra før og etter 1900 som står i framhaldet av den gamle harmonimusikktradisjonen. Fleire av komposisjonane er nok ukjende også for andre enn meg. Det er difor leitt at teksten i omslagsheftet ikkje skildrar sjølve verka, men berre listar opp historisk-biografiske fakta.
Mest kjend er nok Charles Gounods (1818–1893) Petite symphonie, op. 216 (1885). Denne nonetten (for ni blåsarar) byr på liten motstand for lyttaren. Her er noko av elegansen til Mozart og munterheita til den unge Beethoven. Dei songlege temaa blir utvikla friksjonslaust – i mangel på betre ord kan me kalla dette «klangmusikk», for når det gjeld klang, er Gounod ein sann meister.
Melodiane er derimot tidvis temmeleg preglause. Den livfulle tredjesatsen «Scherzo. Allegro moderato» vekkjer assosiasjonar til eit muntert jaktlag på 1700-talet, med hestar og jakthorn og det heile. Det er i grunnen noko nostalgisk ved stykket, litt som kjensla eg får når eg ser svartkvittbilete frå gamle oppsetjingar av Holberg-komediar, der barokkparykkane er for pertentlege og kostyma for strigla.
Koechlin og d’Indy
Oslo Kammerakademis framføring er framifrå, med teknisk finesse og subtil dynamikk. (Når lydkvaliteten er så god som på denne plata, kjem det sistnemnde ekstra godt fram.) I dei solistiske partia merkar ein at ensemblemedlemene er virtuosar kvar for seg.
Slike solistiske parti får me i Septour d’instruments à vent, op. 165 (1937), av Charles Koechlin (1867–1950). Dette sofistikerte stykket kammermusikk for sju blåsarar er meir polyfont konsipert enn hjå Gounod, for klangen veks fram or lineføringa snarare enn or akkordane. Særleg kraft er det i sjettesatsen «Fugue», med markante horninnsatsar og drivane barokkrytmikk. Koechlins stil kan vel kallast neoklassisk. Det siste verket på plata har derimot seinromantiske trekk: Vincent d’Indys (1851–1931) Chanson et danses, op. 50 (1898), der Oslo Kammerakademi får fram orkestrale klangkvalitetar.
Sjur Haga Bringeland
Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Turistinvasjonen har gjort Johan Jógvanson til den sintaste bonden på Færøyane.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.