Framifrå trioplate
Dag Arnesen har halde vareteljing.
Det nye albumet til Dag Arnesen innheld eigne komposisjonar.
Foto: Kay Berg / Mule Music
Jazz
Dag Arnesen trio:
Ice Breaking
Dag Arnesen, piano; Magne Thormodsæter, bass; Øyvind Skarbø, trommer.
Losen Records
Mange har konstatert den sterke Oslo-slagsida i NRK-serien Jazzeventyret, og tydlegast av alt fråværet av bergensjazzen. Det var ikkje tilfeldig at dei to første platene på selskapet til Norsk forum, Odin, var med gitaristen Thorgeir Stubø frå Narvik og Dag Arnesen og bandet Ny bris frå Bergen. Dag Arnesen har med eit par års unnatak hatt base i Bergen, der han har vore ei sentral kraft i jazzlivet i byen. At det har vore sutlaust å koma seg på heimekampane til Brann, har sjølvsagt vore ein bonus.
På Ice Breaking er han attende i yndlingsformatet, trioen. Han lèt Grieg vera Grieg og konsentrerer seg om eigne låtar, både nye og gamle. Dei ni låtane er ein fargerik bukett som spenner frå lyriske balladar som «A Special Memory», «Podstrana» og «After Dinner» til Miles-hyllinga «Bim Bam Bom» med ein klar referanse til «It’s about That Time» og eit Tony Williams-aktig trommespel frå Skarbø.
Eit meir enn tydeleg bukk i retning Thelonius Monk finn ein i ein av mine favorittar, «That’s OK». Solopartiet i overgangen frå tema til improvisasjon har ein bergtakande rytmisk nerve, og 4/4-sekvensen mellom Thormodsæter og Skarbø er berre så passande.
Ei plate med Arnesen inneheld oftast komposisjonar med sterke kontrastar og rytmiske krumspring, og denne er ikkje noko unnatak. Tittelkuttet og «Jumping Around» er eksempla på denne plata. Spesielt førstnemnde viser også fram Arnesen i fri flukt som improvisator. Også her er Thormodsæter og Skarbø med på å setja stempelet sitt på låten med ei glitrande idéutveksling. Dag Arnesen anno 2024 er framleis relevant.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Dag Arnesen trio:
Ice Breaking
Dag Arnesen, piano; Magne Thormodsæter, bass; Øyvind Skarbø, trommer.
Losen Records
Mange har konstatert den sterke Oslo-slagsida i NRK-serien Jazzeventyret, og tydlegast av alt fråværet av bergensjazzen. Det var ikkje tilfeldig at dei to første platene på selskapet til Norsk forum, Odin, var med gitaristen Thorgeir Stubø frå Narvik og Dag Arnesen og bandet Ny bris frå Bergen. Dag Arnesen har med eit par års unnatak hatt base i Bergen, der han har vore ei sentral kraft i jazzlivet i byen. At det har vore sutlaust å koma seg på heimekampane til Brann, har sjølvsagt vore ein bonus.
På Ice Breaking er han attende i yndlingsformatet, trioen. Han lèt Grieg vera Grieg og konsentrerer seg om eigne låtar, både nye og gamle. Dei ni låtane er ein fargerik bukett som spenner frå lyriske balladar som «A Special Memory», «Podstrana» og «After Dinner» til Miles-hyllinga «Bim Bam Bom» med ein klar referanse til «It’s about That Time» og eit Tony Williams-aktig trommespel frå Skarbø.
Eit meir enn tydeleg bukk i retning Thelonius Monk finn ein i ein av mine favorittar, «That’s OK». Solopartiet i overgangen frå tema til improvisasjon har ein bergtakande rytmisk nerve, og 4/4-sekvensen mellom Thormodsæter og Skarbø er berre så passande.
Ei plate med Arnesen inneheld oftast komposisjonar med sterke kontrastar og rytmiske krumspring, og denne er ikkje noko unnatak. Tittelkuttet og «Jumping Around» er eksempla på denne plata. Spesielt førstnemnde viser også fram Arnesen i fri flukt som improvisator. Også her er Thormodsæter og Skarbø med på å setja stempelet sitt på låten med ei glitrande idéutveksling. Dag Arnesen anno 2024 er framleis relevant.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.