Frå kosmos til Måren
Orvedal og klokkespel fascinerer.
Ivar Orvedal kombinerer lyrikk og musikk.
Pressefoto
Jazz / Samtidsmusikk
Ivar Orvedal:
Postreptilia
Ivar Orvedal, opplesing; Laura Marie Rueslåtten, klokkespel; og Geir Sundstøl, gitarar, trøorgel, marxofon, perkusjon, banjo og elektronikk.
[...] orb compendium
Litt tilfeldig melder eg to plater etter kvarandre som er skorne over same leisten. I førre veke Noriaka med Ruset, Omenås og Balke og denne gongen Orvedals Postreptilia. Jazz/samtidsmusikk og lyrikk er ein tradisjonsrik kombinasjon, og Orvedal er ein nestor her på berget. Det er spanande lytta til to så ulike produksjonar som likevel har ein del fellestrekk.
Perspektivet til Orvedal er ikkje frå avsats 18 mot hoppkanten, men som kosmopolitten og vismannen frå Måren. «berre fire hundre lysår unna/ Galileo Galilei er i ferd med å måle farten til lyset/ og skal akkurat til å kveikje fjøslykta (...)». Han pendlar frå det visjonære til det nære, det intime. Orvedal elskar ordspela, kontrastane og paradoksa, og i godt vaksen alder les han framleis med ein kombinasjon av tryggleik, ro og intensitet som imponerer.
Vinylplata og tekstheftet (med engelsk omsetjing av Ingrid Haug) på 160 sider har eit smakfullt design. Tekstutdraget på dei åtte spora på plata følgjer ikkje tekstheftet, men tekstane er med i heftet. Dessutan er røysta til Orvedal nær og tydeleg i lydbiletet.
Musikken er sterkt prega av den særmerkte lyden av klokkespelet heimehøyrande i Uranienborg kyrkje. Lydbilete med Orvedal nær og klokkespelet i det fjerne med mange pausar fungerer som ei kule, til dømes i «Purple Saxifrage». Her er plata på sitt aller beste. Mindre spanande er det i nokre av dei sekvensane der klokkespelet inngår i eit meir konvensjonelt musikalsk forløp, som i siste del av «NotNot».
Ivar Orvedal fortener å bli lesen og lytta til.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz / Samtidsmusikk
Ivar Orvedal:
Postreptilia
Ivar Orvedal, opplesing; Laura Marie Rueslåtten, klokkespel; og Geir Sundstøl, gitarar, trøorgel, marxofon, perkusjon, banjo og elektronikk.
[...] orb compendium
Litt tilfeldig melder eg to plater etter kvarandre som er skorne over same leisten. I førre veke Noriaka med Ruset, Omenås og Balke og denne gongen Orvedals Postreptilia. Jazz/samtidsmusikk og lyrikk er ein tradisjonsrik kombinasjon, og Orvedal er ein nestor her på berget. Det er spanande lytta til to så ulike produksjonar som likevel har ein del fellestrekk.
Perspektivet til Orvedal er ikkje frå avsats 18 mot hoppkanten, men som kosmopolitten og vismannen frå Måren. «berre fire hundre lysår unna/ Galileo Galilei er i ferd med å måle farten til lyset/ og skal akkurat til å kveikje fjøslykta (...)». Han pendlar frå det visjonære til det nære, det intime. Orvedal elskar ordspela, kontrastane og paradoksa, og i godt vaksen alder les han framleis med ein kombinasjon av tryggleik, ro og intensitet som imponerer.
Vinylplata og tekstheftet (med engelsk omsetjing av Ingrid Haug) på 160 sider har eit smakfullt design. Tekstutdraget på dei åtte spora på plata følgjer ikkje tekstheftet, men tekstane er med i heftet. Dessutan er røysta til Orvedal nær og tydeleg i lydbiletet.
Musikken er sterkt prega av den særmerkte lyden av klokkespelet heimehøyrande i Uranienborg kyrkje. Lydbilete med Orvedal nær og klokkespelet i det fjerne med mange pausar fungerer som ei kule, til dømes i «Purple Saxifrage». Her er plata på sitt aller beste. Mindre spanande er det i nokre av dei sekvensane der klokkespelet inngår i eit meir konvensjonelt musikalsk forløp, som i siste del av «NotNot».
Ivar Orvedal fortener å bli lesen og lytta til.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»
Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Veksande fjernstyre
Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.
Foto: Ng Han Guan / AP / NTB
Ein straum av problem
Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.