Forunderleg parodipolka
Ei snurrig djupne oppstår i sidestillinga av lettbeinte, parodiske coverlåtar og tilsikta overdriven dramatisk filmmusikk.
Daniel Radcliffe i rolla som «Weird Al» Yankovic i filmen som er regissert av Eric Appel.
Foto frå filmen
Geek rock / filmmusikk
«Weird Al» Yankovic:
Weird: The Al Yankovic Story (OST)
Ear Booker / Legacy
Recordings
Den satiriske dokudramakomedien Weird: The Al Yankovic Story er laust basert på den amerikanske musikaren «Weird Al» Yankovics (f. 1959) liv og lagnad. Vi lærer om ambisjonen og drivkrafta til den unge musikaren, magisk og meisterleg spelt av Harry Potter (Daniel Radcliffe): å bli trekkspelvirtuos i ein «ekstremt spesifikk» musikksjanger som i store trekk går ut på å finne på nye tekstar til songar som alt eksisterer.
Det heile startar med ein lagnadstung moralpreike: «Livet er som ein parodi av favorittsongen din: Straks du trur du kan teksten: Overrasking! Du veit ingenting.» Ganske riktig: Her blir Knack-songen «My Sharona» til «My Balogna» (for høvet ein nyinnspelt versjon av Yankovics debutsingel frå 1979), Queens «Another One Bites the Dust» blir «Another One Rides the Bus», Madonnas «Like a Virgin», «Like a Surgeon», og – om ein tar kronologien i filmen for god fisk – Yankovics «Eat It» blei til Michael Jacksons «Beat It». «Now You Know» (ein kommentar til rulleteksten – og den nemnde introduksjonen) er derimot ein splitter ny, original Yankovic-komposisjon.
Opphavet til og utviklinga av ordet weird er samansett og har å gjere med det merkelege, artige, overnaturlege, trolske, ja, sjølve lagnaden: Urd, ei av dei tre nornene som spann lagnadstrådane ved røtene til Yggdrasil, verdstreet i norrøn mytologi, er blant dei etymologiske røtene til omgrepet, som har med vriding, endring og vrikking å gjere. Det er spinnvilt, innfløkt, såre enkelt – nett som musikken til «Weird Al». Som Einar Guldvog Staalesen så klokt sa i Mørkets opplevelser på P2: Humor er noko av det alvorlegaste som finst.
«Weird Al» speler på Folketeateret i Oslo i februar. Det har eg tenkt å få med meg.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, DJ, taskenspelar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Geek rock / filmmusikk
«Weird Al» Yankovic:
Weird: The Al Yankovic Story (OST)
Ear Booker / Legacy
Recordings
Den satiriske dokudramakomedien Weird: The Al Yankovic Story er laust basert på den amerikanske musikaren «Weird Al» Yankovics (f. 1959) liv og lagnad. Vi lærer om ambisjonen og drivkrafta til den unge musikaren, magisk og meisterleg spelt av Harry Potter (Daniel Radcliffe): å bli trekkspelvirtuos i ein «ekstremt spesifikk» musikksjanger som i store trekk går ut på å finne på nye tekstar til songar som alt eksisterer.
Det heile startar med ein lagnadstung moralpreike: «Livet er som ein parodi av favorittsongen din: Straks du trur du kan teksten: Overrasking! Du veit ingenting.» Ganske riktig: Her blir Knack-songen «My Sharona» til «My Balogna» (for høvet ein nyinnspelt versjon av Yankovics debutsingel frå 1979), Queens «Another One Bites the Dust» blir «Another One Rides the Bus», Madonnas «Like a Virgin», «Like a Surgeon», og – om ein tar kronologien i filmen for god fisk – Yankovics «Eat It» blei til Michael Jacksons «Beat It». «Now You Know» (ein kommentar til rulleteksten – og den nemnde introduksjonen) er derimot ein splitter ny, original Yankovic-komposisjon.
Opphavet til og utviklinga av ordet weird er samansett og har å gjere med det merkelege, artige, overnaturlege, trolske, ja, sjølve lagnaden: Urd, ei av dei tre nornene som spann lagnadstrådane ved røtene til Yggdrasil, verdstreet i norrøn mytologi, er blant dei etymologiske røtene til omgrepet, som har med vriding, endring og vrikking å gjere. Det er spinnvilt, innfløkt, såre enkelt – nett som musikken til «Weird Al». Som Einar Guldvog Staalesen så klokt sa i Mørkets opplevelser på P2: Humor er noko av det alvorlegaste som finst.
«Weird Al» speler på Folketeateret i Oslo i februar. Det har eg tenkt å få med meg.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, DJ, taskenspelar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Olav H. Hauge-dagbøkene
15. mars 1938: «Sume er so redde for å ta frå andre, eller rettare vera ved at dei låner; dei prøver på død og liv vera originale.»
Det er seks år sidan Norma Winstone gav ut førre album.
Foto: Michael Putland / ECM Records
Hand-i-hanske-duo
Norma Winstone er ein tekstforfattar av rang.
Erling Indreeide har mellom anna skrive fleire diktsamlingar, musikk- drama og essay.
Foto: Julie Engvik
Noko for seg sjølv og noko for kvarandre
Erling Indreeide har skrive ei bok som eig ei uvanleg sterk poetisk tankekraft.
Liv Mossige (f. 1978) jobbar som lektor og skriv bokmeldingar for Dagsavisen.
Foto: Cappelen Damm
Kvasireligiøs reaksjon
Liv Mossige viser fram det amoralske hos ivrige moralistar.
Det originale grunnlovsdokumentet ligg til vanleg i stortingsarkivet. Her er det på besøk på Eidsvoll.
Foto: Berit Roald / NTB
Nynorsk, språk og skriftmål
Ofte er det vrient å dra skilje mellom språk, dialektar og språkvariantar.