Føreseieleg vellyd
På «Where the Sun Never Sleeps» viser trioen potensialet sitt.
Oddgeir Berg Trio spelar inn platene sine i det tyske selskapet Ozella Music.
Foto: Jonas Aandal Kiste
Jazz
Oddgeir Berg Trio:
A Place Called Home
Oddgeir Berg, tangentinstrument; Audun Ramo, bass; Lars Berntsen, trommer. Ozella Music
Talet på pianotrioinnspelingar innanfor eit vidt jazzomgrep som blir utgjevne no om dagen, er høgt. Mange av desse trioane har eit relativt stort publikum. Musikken har gjerne ein fellesnemnar i lyriske melodiar ofte innsveipte i ostinat i eit medium tempo. I dette landskapet er det ikkje lett å stikka seg ut. Det er langt mellom dei verkeleg banebrytande utgjevingane.
Oddgeir Berg Trio har dei siste seks åra gjeve ut platene sine på det tyske selskapet Ozella Music. Dette er den femte i rekkja, og med A Place Called Home plasserer trioen seg midt i denne moderne tradisjonen av velspelt vellyd.
Likevel stikk plata seg fram i mylderet fordi Berg skriv ein del særmerkte låtar som varierer i tempo og temperament. Dei jobbar fram fungerande arrangement som eg likevel tykkjer blir for dominerte av enkle ostinat, spesielt i venstrehanda til Berg. Handverket er solid nok. Det betaler seg å spela saman over tid.
Plata opnar oppskriftsmessig med den fengjande og folkemusikkinspirerte «Into the Mountains». Deretter følgjer fire låtar som trass i sine særmerke, manglar kontrast. Det siste får ein til overmål i den rocka «Hommage». Trioen er heilt nedpå i den vemodige Horace Silver-hyllinga «Song for My Mother», før dei skrur opp tempoet att i den latininspirerte «Happyness Is Where You Are».
Både i denne og «Hommage» brukar Berg elektroniske tangentinstrument. Plata tonar ut med balladen «Where the Sun Never Sleeps», høgdepunktet på plata. Her tek Berg seg tid til å utvikla låten. Det kunne Berg & co. med fordel ha gjort meir av på plata. Kora elles verkar ikkje improviserte, men er korte og kalkulerte. Denne trioen har meir inne.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Oddgeir Berg Trio:
A Place Called Home
Oddgeir Berg, tangentinstrument; Audun Ramo, bass; Lars Berntsen, trommer. Ozella Music
Talet på pianotrioinnspelingar innanfor eit vidt jazzomgrep som blir utgjevne no om dagen, er høgt. Mange av desse trioane har eit relativt stort publikum. Musikken har gjerne ein fellesnemnar i lyriske melodiar ofte innsveipte i ostinat i eit medium tempo. I dette landskapet er det ikkje lett å stikka seg ut. Det er langt mellom dei verkeleg banebrytande utgjevingane.
Oddgeir Berg Trio har dei siste seks åra gjeve ut platene sine på det tyske selskapet Ozella Music. Dette er den femte i rekkja, og med A Place Called Home plasserer trioen seg midt i denne moderne tradisjonen av velspelt vellyd.
Likevel stikk plata seg fram i mylderet fordi Berg skriv ein del særmerkte låtar som varierer i tempo og temperament. Dei jobbar fram fungerande arrangement som eg likevel tykkjer blir for dominerte av enkle ostinat, spesielt i venstrehanda til Berg. Handverket er solid nok. Det betaler seg å spela saman over tid.
Plata opnar oppskriftsmessig med den fengjande og folkemusikkinspirerte «Into the Mountains». Deretter følgjer fire låtar som trass i sine særmerke, manglar kontrast. Det siste får ein til overmål i den rocka «Hommage». Trioen er heilt nedpå i den vemodige Horace Silver-hyllinga «Song for My Mother», før dei skrur opp tempoet att i den latininspirerte «Happyness Is Where You Are».
Både i denne og «Hommage» brukar Berg elektroniske tangentinstrument. Plata tonar ut med balladen «Where the Sun Never Sleeps», høgdepunktet på plata. Her tek Berg seg tid til å utvikla låten. Det kunne Berg & co. med fordel ha gjort meir av på plata. Kora elles verkar ikkje improviserte, men er korte og kalkulerte. Denne trioen har meir inne.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Carl Reinecke (1824–1910) var Edvard Griegs lærar i Leipzig.
Nordisk tone
Carl Reineckes symfoni Håkon Jarl har kraftfull patos.
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.