Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

For blodfansen

Ny plate med Coltrane gjev lite nytt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1723
20230714
1723
20230714

Jazz

John Coltrane:

Evenings at The Village Gate

John Coltrane, sopran- og tenorsaksofon; Eric Dolphy, bassklarinett og fløyte; McCoy Tyner, piano, Reggie Workman og Art Davis (5), bass og Elvin Jones, trommer.
Impulse

Det tynnest ut med uoppdaga innspelingar av dei store meistrane, men framleis lever draumen om at den heilage gralen skal finnast på eit eller anna roteloft. Ymse arvingar og plateselskap har økonomiske interesser i å halda liv i mytologien. I dag kjem siste skotet på stuven, Evenings at The Village Gate. Opptaka er frå august 1961 og blei gjorde av lydteknikaren på staden, Rich Alderson. Å påstå at han hadde ei heldig hand med oppgåva, vil vera å ta litt hardt i.

Dolphy var fast medlem av bandet til Coltrane dette året, og musikken skapte reaksjonar. Down Beat-kritikaren John Tynan skildra musikken som «musical nonsense being peddled in the name of jazz» med referanse til engasjementet som bandet hadde på Village Vanguard i byrjinga av november, og som ein kan lytta til i heilskap på The Complete 1961 Village Vanguard.

Dei fem låtane på den nye utgjevinga er kjent stoff, «My Favorite Things», «When Lights Are Low», «Impressions», «Greensleeves» og «Africa», men det er eit stykke mellom drammane.

Soprankoret til Coltrane og Dolphys «rundvask» av «When Lights Are Low» er minneverdige nok. Duetten mellom Workman og Davies på «Africa» illustrerer godt kvifor Coltrane brukte to bassar i innspelingar og konsertar på denne tida, men lyden på innspelinga er så dårleg at dette i første rekkje vil engasjera studentar, forskarar og blodfans av Coltrane.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

John Coltrane:

Evenings at The Village Gate

John Coltrane, sopran- og tenorsaksofon; Eric Dolphy, bassklarinett og fløyte; McCoy Tyner, piano, Reggie Workman og Art Davis (5), bass og Elvin Jones, trommer.
Impulse

Det tynnest ut med uoppdaga innspelingar av dei store meistrane, men framleis lever draumen om at den heilage gralen skal finnast på eit eller anna roteloft. Ymse arvingar og plateselskap har økonomiske interesser i å halda liv i mytologien. I dag kjem siste skotet på stuven, Evenings at The Village Gate. Opptaka er frå august 1961 og blei gjorde av lydteknikaren på staden, Rich Alderson. Å påstå at han hadde ei heldig hand med oppgåva, vil vera å ta litt hardt i.

Dolphy var fast medlem av bandet til Coltrane dette året, og musikken skapte reaksjonar. Down Beat-kritikaren John Tynan skildra musikken som «musical nonsense being peddled in the name of jazz» med referanse til engasjementet som bandet hadde på Village Vanguard i byrjinga av november, og som ein kan lytta til i heilskap på The Complete 1961 Village Vanguard.

Dei fem låtane på den nye utgjevinga er kjent stoff, «My Favorite Things», «When Lights Are Low», «Impressions», «Greensleeves» og «Africa», men det er eit stykke mellom drammane.

Soprankoret til Coltrane og Dolphys «rundvask» av «When Lights Are Low» er minneverdige nok. Duetten mellom Workman og Davies på «Africa» illustrerer godt kvifor Coltrane brukte to bassar i innspelingar og konsertar på denne tida, men lyden på innspelinga er så dårleg at dette i første rekkje vil engasjera studentar, forskarar og blodfans av Coltrane.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Foto: Aaref Watad / AFP / NTB

Samfunn

I oska etter Assad

Ikkje alle i Syria jublar over at diktaturet har falle.

Per Anders Todal
Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Foto: Aaref Watad / AFP / NTB

Samfunn

I oska etter Assad

Ikkje alle i Syria jublar over at diktaturet har falle.

Per Anders Todal
Finansminister og leiar for Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum på landsstyremøtet i år. Partiet har falle kraftig på dei nyaste meiningsmålingane.

Finansminister og leiar for Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum på landsstyremøtet i år. Partiet har falle kraftig på dei nyaste meiningsmålingane.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

– Populisme er ikkje noko å vere redd for

Trass i dårlege meiningsmålingar har statssekretær Skjalg Fjellheim trua på at Senterpartiet har den beste politikken for Noreg.

Ein mann trakkar på ein plakat av Bashar al-Assad i Damaskus.

Ein mann trakkar på ein plakat av Bashar al-Assad i Damaskus.

Foto: Amr Abdallah Dalsh / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Uviss lagnad for Syria

Det store spørsmålet no er kva som vil skje framover i Syria, etter at opposisjonen overraskande fort tok over heile det regimekontrollerte Syria nesten utan militær motstand.

Andrea Bræin Hovig og Tayo Cittadella Jacobsen i rollene som Marianne og Tor, som møtest på Nesoddferja.

Andrea Bræin Hovig og Tayo Cittadella Jacobsen i rollene som Marianne og Tor, som møtest på Nesoddferja.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Leiken kjærleik

Alle gode ting er faktisk tre, om du lurte på om trilogien til Dag Johan Haugerud held heilt til mål.

Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember,  fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember, fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Foto: Sarah Meyssonnier / Reuters / NTB

Feature

Frå oskehav til lysfest

PARIS: Notre-Dame kan atter bevege, forkynne og forføre.

Bjørn Kvalsvik Nicolaysen
Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember,  fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember, fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Foto: Sarah Meyssonnier / Reuters / NTB

Feature

Frå oskehav til lysfest

PARIS: Notre-Dame kan atter bevege, forkynne og forføre.

Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis