JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Fløyel for øyro

Harald Bergersen trakterer barytonsaksen som om han ikkje skulle gjort anna i heile sitt liv.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Harald Bergersen har spelt baritonsaksofon sidan 2013.

Harald Bergersen har spelt baritonsaksofon sidan 2013.

Foto: Lars Ferdinand Bergersen

Harald Bergersen har spelt baritonsaksofon sidan 2013.

Harald Bergersen har spelt baritonsaksofon sidan 2013.

Foto: Lars Ferdinand Bergersen

1739
20220121
1739
20220121

Jazz

Harald Bergersen:

Baritone

Harald Bergersen, barytonsaks; Bård Helgerud, gitar; Fredrik Nilsen, bass; Torstein Ellingsen, trommer. Losen Records

Harald Bergersen har runda 84 år og er klar med ei av svært få plater i eige namn. Om diskografien på Wikipedia stemmer, er Baritone den fjerde i eige namn, men føyer ein til dei Bergersen har medverka på, kan ein plussa på 60 – alt frå Oslo symfoniorkester til Jan Eggum. Han er ein nestor i norsk musikkliv.

Barytonsaksen kjøpte han så seint som i 2013, men det er dette instrumentet han spelar på plata igjennom, akkurat som tittelen indikerer. Dei sju åra har han nytta godt, for han har full kontroll på instrumentet.

Låtutvalet er velkjent og smakfullt. Ti standardlåtar er supplerte med Bergersens eigen «Waltz for You» og Helgeruds gamalmodige svinglåt «Observing». Arrangementa har kvartetten gjort i lag, og dei er av det enkle og effektive slaget, der Bergersen er ein naturleg frontfigur.

Nokre gonger blir temaet presentert unisont av saks og bass, som i Tommy Flanagans «Freight Trane», eller bass, gitar og saks følgjer på kvarandre, som i Oscar Pettifords «Blues in The Closet». Slike og andre arrangementsgrep er med å setja farge på ei rett-på-sak tilnærming til stoffet.

Bergersen spelar stilsikkert med ein melodisk sans som det berande elementet i spelet. Ikkje overraskande er han i absolutt toppform i balladetempo. Kora hans på Lars Gullins «Merlin» og Gerry Mulligans «A ballad» er rett og slett delikate. Helgerud, Nilsen og Ellingsen utgjer eit perfekt lyttande komp.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Jazz

Harald Bergersen:

Baritone

Harald Bergersen, barytonsaks; Bård Helgerud, gitar; Fredrik Nilsen, bass; Torstein Ellingsen, trommer. Losen Records

Harald Bergersen har runda 84 år og er klar med ei av svært få plater i eige namn. Om diskografien på Wikipedia stemmer, er Baritone den fjerde i eige namn, men føyer ein til dei Bergersen har medverka på, kan ein plussa på 60 – alt frå Oslo symfoniorkester til Jan Eggum. Han er ein nestor i norsk musikkliv.

Barytonsaksen kjøpte han så seint som i 2013, men det er dette instrumentet han spelar på plata igjennom, akkurat som tittelen indikerer. Dei sju åra har han nytta godt, for han har full kontroll på instrumentet.

Låtutvalet er velkjent og smakfullt. Ti standardlåtar er supplerte med Bergersens eigen «Waltz for You» og Helgeruds gamalmodige svinglåt «Observing». Arrangementa har kvartetten gjort i lag, og dei er av det enkle og effektive slaget, der Bergersen er ein naturleg frontfigur.

Nokre gonger blir temaet presentert unisont av saks og bass, som i Tommy Flanagans «Freight Trane», eller bass, gitar og saks følgjer på kvarandre, som i Oscar Pettifords «Blues in The Closet». Slike og andre arrangementsgrep er med å setja farge på ei rett-på-sak tilnærming til stoffet.

Bergersen spelar stilsikkert med ein melodisk sans som det berande elementet i spelet. Ikkje overraskande er han i absolutt toppform i balladetempo. Kora hans på Lars Gullins «Merlin» og Gerry Mulligans «A ballad» er rett og slett delikate. Helgerud, Nilsen og Ellingsen utgjer eit perfekt lyttande komp.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Foto: Vegard Giskehaug

Meldingar
HeleneGuåker

Der mørkeret bur

Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis