Fele, funk og fuglekvitter
Fiolinist, vokalist og låtskrivar Sudan Archives overgår seg sjølv på album nummer to.
Pop / R&B / soul
Sudan
Archives:
Natural Brown Prown Queen
Stones Throw Records
Musikken til amerikanske Sudan Archives er inspirert av R&B, sudansk felemusikk, vestafrikanske rytmar og eksperimentell elektronisk musikk. Debutalbumet hennar, Athena, frå 2019 var framifrå; Natural Brown Prom Queen er endå betre.
Her er felespel og tradisjonsmusikkreferansar fullstendig integrerte i den eksperimentelle, flytande og funky neosoulproduksjonen. Høyr berre korleis alskens fiolinteknikkar styrer den forunderlege houselåten «ChevyS10» gjennom dynamiske stryk og fall, ein tydeleg tradisjonsmusikkinspirert felevamp står sentralt i «TDLY (Homegrown Land)», og midtveges i songen vert skiljet mellom fiolin og shoegaze-gitar nulla ut i ein storslegen foss av lyd.
I «Copycat (Broken Notions)» blandar ho hyperpop og trap med eksperimentelle harmoniar og uventa tonale vendingar. Basslina følgjer flittig med på tonefallet til det som høyrest ut som ein predikant, litt som (men mindre enerverande enn) Steve Vais «So Happy», på «It’s Already Done». Det eine sklir over i det andre, og det er ofte ikkje godt å seie om det er lyden av fele, synthesizer eller fuglekvitter ein høyrer der inne i djupet av produksjonen. Og kva betyr vel det, heile albumet læt fredsælt og gjennomført originalt uansett.
«Do Your Thing (Refreshing Springs)» minner oss om at det er betre å slappe litt av og gjere greia si på gehør enn å streve med å synge etter notar nedskrivne av andre, og avslutningssongen «#513» oppfordrar til å følgje sin eigen sti heller enn å følgje trendar. Men det skal sanneleg godt gjerast å ikkje danse etter Sudan Archives’ pipe. Når kommandoen «bounce to the beat» vert levert i siste minutt, har ein truleg gjort nettopp det i 53.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar, DJ og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop / R&B / soul
Sudan
Archives:
Natural Brown Prown Queen
Stones Throw Records
Musikken til amerikanske Sudan Archives er inspirert av R&B, sudansk felemusikk, vestafrikanske rytmar og eksperimentell elektronisk musikk. Debutalbumet hennar, Athena, frå 2019 var framifrå; Natural Brown Prom Queen er endå betre.
Her er felespel og tradisjonsmusikkreferansar fullstendig integrerte i den eksperimentelle, flytande og funky neosoulproduksjonen. Høyr berre korleis alskens fiolinteknikkar styrer den forunderlege houselåten «ChevyS10» gjennom dynamiske stryk og fall, ein tydeleg tradisjonsmusikkinspirert felevamp står sentralt i «TDLY (Homegrown Land)», og midtveges i songen vert skiljet mellom fiolin og shoegaze-gitar nulla ut i ein storslegen foss av lyd.
I «Copycat (Broken Notions)» blandar ho hyperpop og trap med eksperimentelle harmoniar og uventa tonale vendingar. Basslina følgjer flittig med på tonefallet til det som høyrest ut som ein predikant, litt som (men mindre enerverande enn) Steve Vais «So Happy», på «It’s Already Done». Det eine sklir over i det andre, og det er ofte ikkje godt å seie om det er lyden av fele, synthesizer eller fuglekvitter ein høyrer der inne i djupet av produksjonen. Og kva betyr vel det, heile albumet læt fredsælt og gjennomført originalt uansett.
«Do Your Thing (Refreshing Springs)» minner oss om at det er betre å slappe litt av og gjere greia si på gehør enn å streve med å synge etter notar nedskrivne av andre, og avslutningssongen «#513» oppfordrar til å følgje sin eigen sti heller enn å følgje trendar. Men det skal sanneleg godt gjerast å ikkje danse etter Sudan Archives’ pipe. Når kommandoen «bounce to the beat» vert levert i siste minutt, har ein truleg gjort nettopp det i 53.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar, DJ og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.