JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Englar og piler

Lloyd Cole held koken.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Lloyd Cole er uinteressert i å vere popstjerne.

Lloyd Cole er uinteressert i å vere popstjerne.

Foto: Lloydcole.com

Lloyd Cole er uinteressert i å vere popstjerne.

Lloyd Cole er uinteressert i å vere popstjerne.

Foto: Lloydcole.com

3247
20230623
3247
20230623

Rock

Lloyd Cole:

On Pain

earMUSIC

Vi flyttar til Berlin og droppar dopen, vi prøver oss på sykling og svømming i staden – slik er planen forteljaren skisserer i «The Idiot», det uimotståelege fjerde sporet på On Pain, den nye studioplata frå Lloyd Cole.

Det vesle stykket bittersøt synthpop fortel drøymande om sykkelturar til studio og diskotek, i jeans og med leggvarmarar (!) – før ein til slutt syklar heim og kjem seg i seng før det vert for seint. L.A. er så 1975, heiter det: «We have to get out, how are we still alive?» Ei livsendring er uunngåeleg: «No more limousines, no more endless white nights» – slik er lovnaden.

Er du mellom dei som har forlese deg berre litt på rockehistorie, er det straks noko kjent med dette scenarioet – for det var jo nett dette Iggy Pop og David Bowie gjorde, på midten av 1970-talet (samarbeidet resulterte i to supre album frå førstnemnde, debutplata The Idiot og Lust for Life (begge kom i 1977), og musikken Bowie skulle lage i byen, høyrer til mellom det beste frå den kanten).

Novelleaktig fantasi

Kvifor gjere bruk av eit stykke overfortald rockemytologi som råstoff? Faren er vel stor for at det kan verte banalt, plumpt, ein slags stivna karikatur ingen har særleg interesse av – men openbert ikkje om låtskrivaren er Lloyd Cole. «The Idiot» er ein slags novelleaktig fantasi rundt historiene om Pop og Bowie, som framstår som eit gammalt ektepar i ein framand by, i kafear og galleri, «just a pair of modern guys escaping history». Det er heilt herleg gjort.

Då eg høyrde Cole på ein klubb i New York i romjula i 2001, kom han med nokre sjølvironiske kommentarar etter at han hadde framført «Hey Rusty», ein av songane på Mainstream (1987), det tredje (og siste) albumet han laga saman med The Commotions (i det mange vil tenkje på som glansdagane): Han var tjueseks då han skreiv låten og gjorde bruk av ordet boulevards, eit ordval han som førtiåring fann litt jålete – kunne ikkje streets ha dugd heilt fint?

Amors piler

Som låtskrivar var Cole rundt tusenårsskiftet på veg bort frå dei smarte songane frå platene på siste halvdel av 1980-talet, som var fulle av kulturelle referansar, og over i noko meir direkte – og åleine på scenen framstod han mest av alt som ein trubadur av det slaget som klarer seg med ein kassegitar.

Det gjer han på sett og vis også no, ikkje minst på «The Idiot». Litt ut i 60-åra er Cole uinteressert i å vere popstjerne – det har snart gått førti år sidan «Perfect Skin» gjorde det brukbart på hitlistene. Snarare er artisten, som lever eit stille liv i den vesle engelske byen Easthampton, oppteken av kunstnarleg kvalitet og utvikling – av å lage musikk han sjølv kunne ha tenkt seg å lytte til, som han seier i eit nyleg avisintervju.

On Pain følgjer opp Guesswork (2019), men er langt meir prega av synth og programmering, som i det flytande, postapokalyptiske avslutningssporet «Wolves». Tekstane er prima. Når det dreier seg om kjærleik, i det nydelege tittelsporet, heiter det: «We sing on pain and the untrained heart/ the cherub in flight and the poison dart.» Amors piler, igjen, altså, men det toler vi når ordsmeden heiter Lloyd Cole.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Lloyd Cole:

On Pain

earMUSIC

Vi flyttar til Berlin og droppar dopen, vi prøver oss på sykling og svømming i staden – slik er planen forteljaren skisserer i «The Idiot», det uimotståelege fjerde sporet på On Pain, den nye studioplata frå Lloyd Cole.

Det vesle stykket bittersøt synthpop fortel drøymande om sykkelturar til studio og diskotek, i jeans og med leggvarmarar (!) – før ein til slutt syklar heim og kjem seg i seng før det vert for seint. L.A. er så 1975, heiter det: «We have to get out, how are we still alive?» Ei livsendring er uunngåeleg: «No more limousines, no more endless white nights» – slik er lovnaden.

Er du mellom dei som har forlese deg berre litt på rockehistorie, er det straks noko kjent med dette scenarioet – for det var jo nett dette Iggy Pop og David Bowie gjorde, på midten av 1970-talet (samarbeidet resulterte i to supre album frå førstnemnde, debutplata The Idiot og Lust for Life (begge kom i 1977), og musikken Bowie skulle lage i byen, høyrer til mellom det beste frå den kanten).

Novelleaktig fantasi

Kvifor gjere bruk av eit stykke overfortald rockemytologi som råstoff? Faren er vel stor for at det kan verte banalt, plumpt, ein slags stivna karikatur ingen har særleg interesse av – men openbert ikkje om låtskrivaren er Lloyd Cole. «The Idiot» er ein slags novelleaktig fantasi rundt historiene om Pop og Bowie, som framstår som eit gammalt ektepar i ein framand by, i kafear og galleri, «just a pair of modern guys escaping history». Det er heilt herleg gjort.

Då eg høyrde Cole på ein klubb i New York i romjula i 2001, kom han med nokre sjølvironiske kommentarar etter at han hadde framført «Hey Rusty», ein av songane på Mainstream (1987), det tredje (og siste) albumet han laga saman med The Commotions (i det mange vil tenkje på som glansdagane): Han var tjueseks då han skreiv låten og gjorde bruk av ordet boulevards, eit ordval han som førtiåring fann litt jålete – kunne ikkje streets ha dugd heilt fint?

Amors piler

Som låtskrivar var Cole rundt tusenårsskiftet på veg bort frå dei smarte songane frå platene på siste halvdel av 1980-talet, som var fulle av kulturelle referansar, og over i noko meir direkte – og åleine på scenen framstod han mest av alt som ein trubadur av det slaget som klarer seg med ein kassegitar.

Det gjer han på sett og vis også no, ikkje minst på «The Idiot». Litt ut i 60-åra er Cole uinteressert i å vere popstjerne – det har snart gått førti år sidan «Perfect Skin» gjorde det brukbart på hitlistene. Snarare er artisten, som lever eit stille liv i den vesle engelske byen Easthampton, oppteken av kunstnarleg kvalitet og utvikling – av å lage musikk han sjølv kunne ha tenkt seg å lytte til, som han seier i eit nyleg avisintervju.

On Pain følgjer opp Guesswork (2019), men er langt meir prega av synth og programmering, som i det flytande, postapokalyptiske avslutningssporet «Wolves». Tekstane er prima. Når det dreier seg om kjærleik, i det nydelege tittelsporet, heiter det: «We sing on pain and the untrained heart/ the cherub in flight and the poison dart.» Amors piler, igjen, altså, men det toler vi når ordsmeden heiter Lloyd Cole.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis