Elektroakustisk vellyd
Slagverkarane Zach og Rabbia sameinar akustisk og elektrisk lyd på fruktbart vis.
Samtidsmusikk
Ingar Zach / Michele Rabbia:
Musique pour deux corps
Sofa
Slagverkaren Ingar Zach er eit velkjent namn for kjennarar av improvisert musikk. På denne plata møter han italienaren Michele Rabbia, som tidlegare har samarbeidd med Jan Bang og Eivind Aarset.
Zach og Rabbia har eit noko uvanleg instrumentoppsett i dette prosjektet: Dei deler slagverkinstrument og elektronikk. Verken plateomslag eller presseskriv fortel om dette er improvisert eller nøye førebudd musikk. Men uansett er det veldig fokusert og stramt komponert. Det vert dvelt ved små nyansar i lydbiletet, og dei er sparsame med verkemidla på den måten at dei aldri fell for freistinga til å overlessa uttrykket – noko som er lett å gjera når ein har ein såpass rik klangpalett tilgjengeleg.
Klangleg sett er dette interessant fordi me veit at dei akustiske slagverkinstrumenta er kopla til elektronikk, men ein kan ikkje alltid høyra kva som er akustiske lydar, og kva som er elektronisk handsama. Lydbiletet vekslar mellom det mjuke og dronete til det kvasse og aggressive.
Men produksjonen er heile tida luftig. Det er som å koma inn i eit rom der det er godt å vera. Dessutan er balansen mellom dei akustiske og elektriske lydane så godt integrert at det aldri kjennest som nokon motsetnad. Ein vert ofte nyfiken på korleis alle desse forunderlege lydane vert laga, og eg vil tru det er ei stor oppleving å sjå Zach og Rabbia i aksjon.
Men medan me ventar på eit slikt høve, er det godt å lyda på denne særprega musikken.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Ingar Zach / Michele Rabbia:
Musique pour deux corps
Sofa
Slagverkaren Ingar Zach er eit velkjent namn for kjennarar av improvisert musikk. På denne plata møter han italienaren Michele Rabbia, som tidlegare har samarbeidd med Jan Bang og Eivind Aarset.
Zach og Rabbia har eit noko uvanleg instrumentoppsett i dette prosjektet: Dei deler slagverkinstrument og elektronikk. Verken plateomslag eller presseskriv fortel om dette er improvisert eller nøye førebudd musikk. Men uansett er det veldig fokusert og stramt komponert. Det vert dvelt ved små nyansar i lydbiletet, og dei er sparsame med verkemidla på den måten at dei aldri fell for freistinga til å overlessa uttrykket – noko som er lett å gjera når ein har ein såpass rik klangpalett tilgjengeleg.
Klangleg sett er dette interessant fordi me veit at dei akustiske slagverkinstrumenta er kopla til elektronikk, men ein kan ikkje alltid høyra kva som er akustiske lydar, og kva som er elektronisk handsama. Lydbiletet vekslar mellom det mjuke og dronete til det kvasse og aggressive.
Men produksjonen er heile tida luftig. Det er som å koma inn i eit rom der det er godt å vera. Dessutan er balansen mellom dei akustiske og elektriske lydane så godt integrert at det aldri kjennest som nokon motsetnad. Ein vert ofte nyfiken på korleis alle desse forunderlege lydane vert laga, og eg vil tru det er ei stor oppleving å sjå Zach og Rabbia i aksjon.
Men medan me ventar på eit slikt høve, er det godt å lyda på denne særprega musikken.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.
Foto via Wikimedia Commons
Monumental pedal
Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.
Trålar utanfor Måløy sentrum.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Barents blues, også et flytende samfunn
Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.
Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.
Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB
Overgrep som skakar folkeretten
Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Salman Rushdie har skrive 15 romanar. Den siste boka handlar om knivåtaket på han i 2022.
Foto: Rachel Eliza Griffiths
Ein takk til livet
Salman Rushdie nyttar språket som terapi.