Elektroakustisk vellyd
Slagverkarane Zach og Rabbia sameinar akustisk og elektrisk lyd på fruktbart vis.
Samtidsmusikk
Ingar Zach / Michele Rabbia:
Musique pour deux corps
Sofa
Slagverkaren Ingar Zach er eit velkjent namn for kjennarar av improvisert musikk. På denne plata møter han italienaren Michele Rabbia, som tidlegare har samarbeidd med Jan Bang og Eivind Aarset.
Zach og Rabbia har eit noko uvanleg instrumentoppsett i dette prosjektet: Dei deler slagverkinstrument og elektronikk. Verken plateomslag eller presseskriv fortel om dette er improvisert eller nøye førebudd musikk. Men uansett er det veldig fokusert og stramt komponert. Det vert dvelt ved små nyansar i lydbiletet, og dei er sparsame med verkemidla på den måten at dei aldri fell for freistinga til å overlessa uttrykket – noko som er lett å gjera når ein har ein såpass rik klangpalett tilgjengeleg.
Klangleg sett er dette interessant fordi me veit at dei akustiske slagverkinstrumenta er kopla til elektronikk, men ein kan ikkje alltid høyra kva som er akustiske lydar, og kva som er elektronisk handsama. Lydbiletet vekslar mellom det mjuke og dronete til det kvasse og aggressive.
Men produksjonen er heile tida luftig. Det er som å koma inn i eit rom der det er godt å vera. Dessutan er balansen mellom dei akustiske og elektriske lydane så godt integrert at det aldri kjennest som nokon motsetnad. Ein vert ofte nyfiken på korleis alle desse forunderlege lydane vert laga, og eg vil tru det er ei stor oppleving å sjå Zach og Rabbia i aksjon.
Men medan me ventar på eit slikt høve, er det godt å lyda på denne særprega musikken.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Ingar Zach / Michele Rabbia:
Musique pour deux corps
Sofa
Slagverkaren Ingar Zach er eit velkjent namn for kjennarar av improvisert musikk. På denne plata møter han italienaren Michele Rabbia, som tidlegare har samarbeidd med Jan Bang og Eivind Aarset.
Zach og Rabbia har eit noko uvanleg instrumentoppsett i dette prosjektet: Dei deler slagverkinstrument og elektronikk. Verken plateomslag eller presseskriv fortel om dette er improvisert eller nøye førebudd musikk. Men uansett er det veldig fokusert og stramt komponert. Det vert dvelt ved små nyansar i lydbiletet, og dei er sparsame med verkemidla på den måten at dei aldri fell for freistinga til å overlessa uttrykket – noko som er lett å gjera når ein har ein såpass rik klangpalett tilgjengeleg.
Klangleg sett er dette interessant fordi me veit at dei akustiske slagverkinstrumenta er kopla til elektronikk, men ein kan ikkje alltid høyra kva som er akustiske lydar, og kva som er elektronisk handsama. Lydbiletet vekslar mellom det mjuke og dronete til det kvasse og aggressive.
Men produksjonen er heile tida luftig. Det er som å koma inn i eit rom der det er godt å vera. Dessutan er balansen mellom dei akustiske og elektriske lydane så godt integrert at det aldri kjennest som nokon motsetnad. Ein vert ofte nyfiken på korleis alle desse forunderlege lydane vert laga, og eg vil tru det er ei stor oppleving å sjå Zach og Rabbia i aksjon.
Men medan me ventar på eit slikt høve, er det godt å lyda på denne særprega musikken.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.
Foto: Eng Chin An / FIDE
Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.
Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.
Foto: Ymer Media
At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.