Elektroakustisk univers
Mangfald og tilbakeskoding pregar debuten til bergensduoen.
Jørgen Træen og Stein Urheim debuterer saman med albumet Krympende klode.
Foto: Grappa Musikkforlag
Samtidsmusikk
Jørgen Træen & Stein
Urheim:
Krympende klode
Jørgen Træen, synthar, elektronikk, sampling, platespelar og perkusjon; Stein Urheim, strengeinstrument, elektronikk, sampling, trommemaskin, perkusjon, fløyter og munnspel
Hubro
Jørgen Træen og Stein Urheim inviterer oss inn i eit elektroakustisk univers som har mange fasettar. Lydbiletet kan til tider overvelda, men mykje av musikken er i korte snuttar attkjenneleg, ja, beintfram nostalgisk. Musikken er også ei hylling til pionerane i den elektroniske musikken, ifølgje Urheim, og spor av Raymond Scott, Delia Derbyshire, Harry Partch og Bjørn Fongaard kan finnast av den innvigde.
Samarbeidet mellom Træen og Urheim byrja så smått i 2010, då båe var med i Bjørn Torskes Planteband. Seinare har Træen miksa og produsert fleire av soloplatene til Urheim på Hubro. Musikken har blitt til litt etter litt, mellom anna då duoen deltok på ein eksperimentell konsertserie på Bergen kjøtt for fem år sidan. Samarbeidet vart lyfta til eit nytt nivå då Borealisfestivalen tinga eit verk av dei til festivalen i fjor.
Dei fem komposisjonane har alle svært ulik karakter både i tempo, tonalitet og kva del av instrumentariet som dominerer, men fascinerande musikalsk forteljekunst er det heile vegen. Det seier noko om mangfaldet når dei to låtane som skil seg mest frå kvarandre, «Kveldens varme elektriske mørke» og «Fugletyderens bevegelser», også er høgdepunkta på plata. Nostalgi treng ikkje vera keisamt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Jørgen Træen & Stein
Urheim:
Krympende klode
Jørgen Træen, synthar, elektronikk, sampling, platespelar og perkusjon; Stein Urheim, strengeinstrument, elektronikk, sampling, trommemaskin, perkusjon, fløyter og munnspel
Hubro
Jørgen Træen og Stein Urheim inviterer oss inn i eit elektroakustisk univers som har mange fasettar. Lydbiletet kan til tider overvelda, men mykje av musikken er i korte snuttar attkjenneleg, ja, beintfram nostalgisk. Musikken er også ei hylling til pionerane i den elektroniske musikken, ifølgje Urheim, og spor av Raymond Scott, Delia Derbyshire, Harry Partch og Bjørn Fongaard kan finnast av den innvigde.
Samarbeidet mellom Træen og Urheim byrja så smått i 2010, då båe var med i Bjørn Torskes Planteband. Seinare har Træen miksa og produsert fleire av soloplatene til Urheim på Hubro. Musikken har blitt til litt etter litt, mellom anna då duoen deltok på ein eksperimentell konsertserie på Bergen kjøtt for fem år sidan. Samarbeidet vart lyfta til eit nytt nivå då Borealisfestivalen tinga eit verk av dei til festivalen i fjor.
Dei fem komposisjonane har alle svært ulik karakter både i tempo, tonalitet og kva del av instrumentariet som dominerer, men fascinerande musikalsk forteljekunst er det heile vegen. Det seier noko om mangfaldet når dei to låtane som skil seg mest frå kvarandre, «Kveldens varme elektriske mørke» og «Fugletyderens bevegelser», også er høgdepunkta på plata. Nostalgi treng ikkje vera keisamt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.