JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Eklektisk triumf

Septetten har mykje på hjartet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Martin Hjetland og Mathias Marstrander har skrive all musikken på albumet.

Martin Hjetland og Mathias Marstrander har skrive all musikken på albumet.

Foto: Sara Westergaard Karlsen

Martin Hjetland og Mathias Marstrander har skrive all musikken på albumet.

Martin Hjetland og Mathias Marstrander har skrive all musikken på albumet.

Foto: Sara Westergaard Karlsen

1773
20230623
1773
20230623

Jazz

Tre­verket:

Tapte sjelers dal

Andreas Hatzikiriakidis, trompet; Aksel Røed og Jonas Flemsæter Hamre, saksofonar; Gard Hvammen, piano og synth; Mathias Marstrander, gitarar, pedal steel, banjo, vokal, synth, «foleyopptak» og perkusjon; Øystein Høynes, bass; Martin Hjetland, trommer, perkusjon og vokal. Eige selskap

Mangt eit musikalsk samarbeid byrja i studiedagane. I dette tilfellet på jazzlinja ved Sund folkehøgskule for gode ti år sidan, der Marstrander og Hjetland båe var elevar. Då Hjetland flytta til Bergen i 2017, tok dei to opp tråden. Treverket debuterte på Vill Vill Vest i fjor og spelte på Nattjazz i år.

Det er ei strålande gruppe musikarar dei to har samla rundt seg, og dette er ein vesentleg grunn til at musikken på plata verkar energisk og sprudlande. Dei tre blåsarane og Marstrander leverer mangfaldige solistiske bidrag. Eit illustrerande døme er koret til Hamre på «Sommerdag», der han så å seia lagar ein ny komposisjon over arrangementet til den bluegrass- og «Ob-La-Di Ob-La-Da»-inspirerte låten.

Dei 14 låtane er alle skrivne av Marstrander og Hjetland og har det til felles at dei ikkje har så mykje til felles. Country, afrobeat, frijazz og det meste imellom er inspirasjonskjelder for dei to. Ved første gjennomlytting sat eg med eit inntrykk av at dette hadde eg høyrt før, og det er ei kjensle ein ofte får i møte med musikk som så utilslørt gjev til kjenne inspirasjonskjeldene sine, men etter kvart gledde det meg stadig meir å oppdaga små arrangementsdetaljar der mellom anna lap steel-gitaren har ei sentral rolle. I sum gjer dette «krydderet» musikken unik. Ein tvers igjennom sjarmerande debut.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Jazz

Tre­verket:

Tapte sjelers dal

Andreas Hatzikiriakidis, trompet; Aksel Røed og Jonas Flemsæter Hamre, saksofonar; Gard Hvammen, piano og synth; Mathias Marstrander, gitarar, pedal steel, banjo, vokal, synth, «foleyopptak» og perkusjon; Øystein Høynes, bass; Martin Hjetland, trommer, perkusjon og vokal. Eige selskap

Mangt eit musikalsk samarbeid byrja i studiedagane. I dette tilfellet på jazzlinja ved Sund folkehøgskule for gode ti år sidan, der Marstrander og Hjetland båe var elevar. Då Hjetland flytta til Bergen i 2017, tok dei to opp tråden. Treverket debuterte på Vill Vill Vest i fjor og spelte på Nattjazz i år.

Det er ei strålande gruppe musikarar dei to har samla rundt seg, og dette er ein vesentleg grunn til at musikken på plata verkar energisk og sprudlande. Dei tre blåsarane og Marstrander leverer mangfaldige solistiske bidrag. Eit illustrerande døme er koret til Hamre på «Sommerdag», der han så å seia lagar ein ny komposisjon over arrangementet til den bluegrass- og «Ob-La-Di Ob-La-Da»-inspirerte låten.

Dei 14 låtane er alle skrivne av Marstrander og Hjetland og har det til felles at dei ikkje har så mykje til felles. Country, afrobeat, frijazz og det meste imellom er inspirasjonskjelder for dei to. Ved første gjennomlytting sat eg med eit inntrykk av at dette hadde eg høyrt før, og det er ei kjensle ein ofte får i møte med musikk som så utilslørt gjev til kjenne inspirasjonskjeldene sine, men etter kvart gledde det meg stadig meir å oppdaga små arrangementsdetaljar der mellom anna lap steel-gitaren har ei sentral rolle. I sum gjer dette «krydderet» musikken unik. Ein tvers igjennom sjarmerande debut.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis