Eklektisk triumf
Septetten har mykje på hjartet.
Martin Hjetland og Mathias Marstrander har skrive all musikken på albumet.
Foto: Sara Westergaard Karlsen
Jazz
Treverket:
Tapte sjelers dal
Andreas Hatzikiriakidis, trompet; Aksel Røed og Jonas Flemsæter Hamre, saksofonar; Gard Hvammen, piano og synth; Mathias Marstrander, gitarar, pedal steel, banjo, vokal, synth, «foleyopptak» og perkusjon; Øystein Høynes, bass; Martin Hjetland, trommer, perkusjon og vokal. Eige selskap
Mangt eit musikalsk samarbeid byrja i studiedagane. I dette tilfellet på jazzlinja ved Sund folkehøgskule for gode ti år sidan, der Marstrander og Hjetland båe var elevar. Då Hjetland flytta til Bergen i 2017, tok dei to opp tråden. Treverket debuterte på Vill Vill Vest i fjor og spelte på Nattjazz i år.
Det er ei strålande gruppe musikarar dei to har samla rundt seg, og dette er ein vesentleg grunn til at musikken på plata verkar energisk og sprudlande. Dei tre blåsarane og Marstrander leverer mangfaldige solistiske bidrag. Eit illustrerande døme er koret til Hamre på «Sommerdag», der han så å seia lagar ein ny komposisjon over arrangementet til den bluegrass- og «Ob-La-Di Ob-La-Da»-inspirerte låten.
Dei 14 låtane er alle skrivne av Marstrander og Hjetland og har det til felles at dei ikkje har så mykje til felles. Country, afrobeat, frijazz og det meste imellom er inspirasjonskjelder for dei to. Ved første gjennomlytting sat eg med eit inntrykk av at dette hadde eg høyrt før, og det er ei kjensle ein ofte får i møte med musikk som så utilslørt gjev til kjenne inspirasjonskjeldene sine, men etter kvart gledde det meg stadig meir å oppdaga små arrangementsdetaljar der mellom anna lap steel-gitaren har ei sentral rolle. I sum gjer dette «krydderet» musikken unik. Ein tvers igjennom sjarmerande debut.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Treverket:
Tapte sjelers dal
Andreas Hatzikiriakidis, trompet; Aksel Røed og Jonas Flemsæter Hamre, saksofonar; Gard Hvammen, piano og synth; Mathias Marstrander, gitarar, pedal steel, banjo, vokal, synth, «foleyopptak» og perkusjon; Øystein Høynes, bass; Martin Hjetland, trommer, perkusjon og vokal. Eige selskap
Mangt eit musikalsk samarbeid byrja i studiedagane. I dette tilfellet på jazzlinja ved Sund folkehøgskule for gode ti år sidan, der Marstrander og Hjetland båe var elevar. Då Hjetland flytta til Bergen i 2017, tok dei to opp tråden. Treverket debuterte på Vill Vill Vest i fjor og spelte på Nattjazz i år.
Det er ei strålande gruppe musikarar dei to har samla rundt seg, og dette er ein vesentleg grunn til at musikken på plata verkar energisk og sprudlande. Dei tre blåsarane og Marstrander leverer mangfaldige solistiske bidrag. Eit illustrerande døme er koret til Hamre på «Sommerdag», der han så å seia lagar ein ny komposisjon over arrangementet til den bluegrass- og «Ob-La-Di Ob-La-Da»-inspirerte låten.
Dei 14 låtane er alle skrivne av Marstrander og Hjetland og har det til felles at dei ikkje har så mykje til felles. Country, afrobeat, frijazz og det meste imellom er inspirasjonskjelder for dei to. Ved første gjennomlytting sat eg med eit inntrykk av at dette hadde eg høyrt før, og det er ei kjensle ein ofte får i møte med musikk som så utilslørt gjev til kjenne inspirasjonskjeldene sine, men etter kvart gledde det meg stadig meir å oppdaga små arrangementsdetaljar der mellom anna lap steel-gitaren har ei sentral rolle. I sum gjer dette «krydderet» musikken unik. Ein tvers igjennom sjarmerande debut.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.
Foto via Wikimedia Commons
Monumental pedal
Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.
Foto: Ng Han Guan / AP / NTB
Ein straum av problem
Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.
Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Veksande fjernstyre
Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.