JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Ei grenselaus reise

Ratkje blir eit naturleg midtpunkt på Collage.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Erlend Apneseth Trio har med seg Maja S.E. Ratkje på det nye albumet.

Erlend Apneseth Trio har med seg Maja S.E. Ratkje på det nye albumet.

Foto: Oddleiv Apneseth / Ellen Lande Gossner

Erlend Apneseth Trio har med seg Maja S.E. Ratkje på det nye albumet.

Erlend Apneseth Trio har med seg Maja S.E. Ratkje på det nye albumet.

Foto: Oddleiv Apneseth / Ellen Lande Gossner

1817
20230929
1817
20230929

Samtidsmusikk / jazz

Erlend Apneseth Trio m/Maja S.E. Ratkje:

Collage

Erlend Apneseth, hardingfele, Stephan Meidell, akustisk barytongitar, live sampling og modulær synth, Øyvind Hegg-Lunde, elektroniske og akustiske trommer, paukar og perkusjon og Maja Ratkje, vokal og elektronikk. Hubro

Erlend Apneseth har vore blant ei gruppe musikarar som har teke hardingfela inn i nye musikalske landskap. Både dei fire tidlegare platene med trioen, tingingsverket frå Kongsbergjazz 2019, Fragmentarium, og soloplata Nova frå i fjor er alle dokumentasjon på ein søkjande musikarar som like fullt er forankra i tradisjonsmusikken.

I samarbeidet med Maja Ratkje slepper Apneseth taket og gjev seg ut på ei grenselaus musikalsk reise med ei mengd referansar, men folkemusikken er framleis eit sentralt element, om ikkje så mykje i forma.

Dei fire har komponert musikken i lag, og høgdepunktet er låtane «Kvi søve du», «Ein annan himmel» og «Fuglane II» som følgjer etter kvarandre i eit vel 17 minutt langt strekk som er eit verk i verket, med «Atterklang» som ettertenksam avrunding. Her blir dynamikken brukt for alt han er verd, og Hegg-Lunde skal ha mykje av æra for at nett dette aspektet er så vellukka. Dei tre første låtane er introduksjonar med ulike innfallsvinklar på det som skal koma. Slik sett er det naturleg at første låt har tittelen «Tre vegar».

Ratkje har i store delar av musikken rolle som sentrum og dreiemoment. Ho har ei makelaus evne til å trollbinda. Apneseth, Meidell og Hegg-Lunde kan konsentrera seg om å utvikla klangflatene, noko som er godt illustrert i mellom anna «Spor etter spor (mellom oss)». La oss vona at kvartetten held fram samarbeidet.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Samtidsmusikk / jazz

Erlend Apneseth Trio m/Maja S.E. Ratkje:

Collage

Erlend Apneseth, hardingfele, Stephan Meidell, akustisk barytongitar, live sampling og modulær synth, Øyvind Hegg-Lunde, elektroniske og akustiske trommer, paukar og perkusjon og Maja Ratkje, vokal og elektronikk. Hubro

Erlend Apneseth har vore blant ei gruppe musikarar som har teke hardingfela inn i nye musikalske landskap. Både dei fire tidlegare platene med trioen, tingingsverket frå Kongsbergjazz 2019, Fragmentarium, og soloplata Nova frå i fjor er alle dokumentasjon på ein søkjande musikarar som like fullt er forankra i tradisjonsmusikken.

I samarbeidet med Maja Ratkje slepper Apneseth taket og gjev seg ut på ei grenselaus musikalsk reise med ei mengd referansar, men folkemusikken er framleis eit sentralt element, om ikkje så mykje i forma.

Dei fire har komponert musikken i lag, og høgdepunktet er låtane «Kvi søve du», «Ein annan himmel» og «Fuglane II» som følgjer etter kvarandre i eit vel 17 minutt langt strekk som er eit verk i verket, med «Atterklang» som ettertenksam avrunding. Her blir dynamikken brukt for alt han er verd, og Hegg-Lunde skal ha mykje av æra for at nett dette aspektet er så vellukka. Dei tre første låtane er introduksjonar med ulike innfallsvinklar på det som skal koma. Slik sett er det naturleg at første låt har tittelen «Tre vegar».

Ratkje har i store delar av musikken rolle som sentrum og dreiemoment. Ho har ei makelaus evne til å trollbinda. Apneseth, Meidell og Hegg-Lunde kan konsentrera seg om å utvikla klangflatene, noko som er godt illustrert i mellom anna «Spor etter spor (mellom oss)». La oss vona at kvartetten held fram samarbeidet.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein tilhengar av Donald Trump med MAGA-ostehovudhatt.

Ein tilhengar av Donald Trump med MAGA-ostehovudhatt.

Foto: Brian Snyder / Reuters / NTB

Ordskifte

Framleis ikkje overtydande

I eit historisk lys er det meir treffande å seie at Trump og MAGA-rørsla sitt særkjenne, ideologisk sett, er at dei står for grunnlova og dei verdiane som er nedfelte der.

ØivindØstberg
Ein tilhengar av Donald Trump med MAGA-ostehovudhatt.

Ein tilhengar av Donald Trump med MAGA-ostehovudhatt.

Foto: Brian Snyder / Reuters / NTB

Ordskifte

Framleis ikkje overtydande

I eit historisk lys er det meir treffande å seie at Trump og MAGA-rørsla sitt særkjenne, ideologisk sett, er at dei står for grunnlova og dei verdiane som er nedfelte der.

ØivindØstberg
Cannabiskafé i Los Angeles.

Cannabiskafé i Los Angeles.

Foto: Richard Cogel / Reuters / NTB

Ordskifte
BjørnRøse

Hvor skal man sette grensene?

Gode forsetter og kunnskapsmangel er en farlig kombinasjon.

Frå innspelinga av Mor i Nidarosdomen.

Frå innspelinga av Mor i Nidarosdomen.

Foto: Morten Lindberg

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Vekselverknad

Nidaros Domkor skaper einskap mellom fortid og notid.

Situasjonen på Gaza no gjev grunn til å seie opp samarbeidsavtalar med israelske universitet, meiner folkerettsprofessor Terje Einarsen. Bilete frå Khan Younis sør på Gaza.

Situasjonen på Gaza no gjev grunn til å seie opp samarbeidsavtalar med israelske universitet, meiner folkerettsprofessor Terje Einarsen. Bilete frå Khan Younis sør på Gaza.

Foto: Mohammed Salem / REUTERS

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Forsvarar universitetsboikott

Folkerettsprofessor Terje Einarsen meiner samarbeid med israelske universitet, er med på å legitimere ulovleg okkupasjon, folkemord og brotsverk mot menneske.

Ida Fjeldbraaten arbeider som tekstforfattar og driv miniforlaget Teori & praksis.

Ida Fjeldbraaten arbeider som tekstforfattar og driv miniforlaget Teori & praksis.

Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss

BokMeldingar

For å seie det mildt

Allereie dei gamle grekarane visste om sambandet mellom framskritt og feilsteg.

Ingvild Bræin
Ida Fjeldbraaten arbeider som tekstforfattar og driv miniforlaget Teori & praksis.

Ida Fjeldbraaten arbeider som tekstforfattar og driv miniforlaget Teori & praksis.

Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss

BokMeldingar

For å seie det mildt

Allereie dei gamle grekarane visste om sambandet mellom framskritt og feilsteg.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis