JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Det skitne sør

Jason Isbell og Drive-By Truckers problema­tiserer sørstatsmytologiar i songane sine.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Drive-By Truckers: f.v. Patterson Hood, Brad Morgan, Matt Patton, Mike Cooley og Jay Gonzalez.

Drive-By Truckers: f.v. Patterson Hood, Brad Morgan, Matt Patton, Mike Cooley og Jay Gonzalez.

Foto: Brantley Gutierrez

Drive-By Truckers: f.v. Patterson Hood, Brad Morgan, Matt Patton, Mike Cooley og Jay Gonzalez.

Drive-By Truckers: f.v. Patterson Hood, Brad Morgan, Matt Patton, Mike Cooley og Jay Gonzalez.

Foto: Brantley Gutierrez

3941
20230616
3941
20230616

Rock

Jason Isbell and the 400 Unit:

Weathervanes

Southeastern Records / Thirty Tigers

Rock

Drive-By Truckers:

The Complete Dirty South

New West Records

 Lista er lang når musikkskribenten Stephen Deusner ramsar opp stor kunst og kultur frå dei amerikanske sørstatane i Where the Devil Don’t Stay: Traveling the South with the Drive-By Truckers (2021): så mange namn som har forma blues, rock, jazz og litteratur. Og likevel, held han fram, er regionen kompromittert på nærast alle andre måtar – politisk, sosialt, økonomisk og i eit raseperspektiv. For mange av dei som kjem derifrå, fører dette med seg ein splitta identitet, ei kjensle av å skamme seg over og på same tid vere stolt av opphavet sitt.

Utanforskap

I boka, som dreier seg om sørstatsbandet Drive-By Truckers, men som også går både djupare og breiare enn det, fortel Jason Isbell, som var med i bandet frå 2001 til 2007, at han fann ein heim i musikken deira fordi så mange av songane skildra eit utanforskap han kjende seg så alt for godt att i.

Fleire liner kryssar kvarandre når både Isbell og gamlebandet no er plateaktuelle. Isbell har nett gitt ut Weathervanes, eit nytt studioalbum saman med backingbandet the 400 Unit. Og Drive-By Truckers gir i dag ut ei ny, vesentleg revidert utgåve av The Dirty South (2004), som i si tid fekk strålande kritikkar, trass i at utgivinga ikkje vart slik bandet hadde tenkt – dei hadde sett føre seg ei dobbelplate, men plateselskapet synest det vart for mykje, for fort. Resultatet vart eit kompromiss.

The Dirty South heldt Drive-By Truckers fram undersøkinga av det dei omtala som «dei mytologiske sørstatane», og følgde opp doble Southern Rock Opera (2001) og Decoration Day (2003, og det første av tre album der Isbell var med før han forlét bandet).

Ambisjonane var formidable. Som Patterson Hood skriv i heftet som følgjer med The Complete Dirty South, er åra frå 2002 og fram til 2005 av mange rekna for å vere bandets beste. På nyutgivinga er alle spora utstyrte med kommentarar frå både Hood, Isbell og Mike Cooley.

Progressiv åre

Det er uråd å lytte til songane frå tidleg på 2000-talet og seinare plater frå Drive-By Truckers, så vel som Isbell, utan å høyre kontinuitet og vidareutvikling i både tematikk og det musikalske uttrykket. Det dreier seg om låtar der ein kjem tett på det menneskelege og i kraft av nærleiken seier noko om det politiske.

Når Isbell syng om frykt («Save the World»), gjer det han i stand til å seie noko om uhyrleg våpenlovgiving, utan at han driv frå seg dei lyttarane som ikkje høyrer til mellom meiningsfellane. Ved å skildre verda slik ho ser ut for eit hudlaust og utsett individ, teiknar han eit bilete av ein maskulinitet som bryt med gamle, utdaterte førestillingar som har vist seg å vere slitesterke i regionen han fortel frå.

Det går ei progressiv åre gjennom sørstatsmusikken Isbell og Drive-By Truckers held fram med å lage, der den etiske krafta ligg i den insisterande og vedvarande evna til å framkalle empati med den andre.

Det skadar heller ikkje at det også dreier seg om folk som verkeleg kan å lage energisk, heilstøypt rock, med tydelege ekko frå både Stones og Neil Young (for å nemne eit par prominente døme mellom mange). To tiår etter at The Dirty South vart til, held desse folka koken, med stor vitalitet.

Deusner, som har halde fram med å følgje Drive-By Truckers tett også etter at han gav ut boka om bandet for to år sidan, skriv om konsertrekkja dei har i 40 Watt Club i Athens i Georgia kvart år, i juliutgåva av musikkbladet Uncut. Under tittelen «Homecoming» fyller dei klubben fleire kveldar, i eit framifrå døme på at det å kome saman rundt musikken også er ein medisin mot isolasjon og utanforskap.

Måtte det kome mange fleire plater frå både Isbell og Drive-By Truckers.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Jason Isbell and the 400 Unit:

Weathervanes

Southeastern Records / Thirty Tigers

Rock

Drive-By Truckers:

The Complete Dirty South

New West Records

 Lista er lang når musikkskribenten Stephen Deusner ramsar opp stor kunst og kultur frå dei amerikanske sørstatane i Where the Devil Don’t Stay: Traveling the South with the Drive-By Truckers (2021): så mange namn som har forma blues, rock, jazz og litteratur. Og likevel, held han fram, er regionen kompromittert på nærast alle andre måtar – politisk, sosialt, økonomisk og i eit raseperspektiv. For mange av dei som kjem derifrå, fører dette med seg ein splitta identitet, ei kjensle av å skamme seg over og på same tid vere stolt av opphavet sitt.

Utanforskap

I boka, som dreier seg om sørstatsbandet Drive-By Truckers, men som også går både djupare og breiare enn det, fortel Jason Isbell, som var med i bandet frå 2001 til 2007, at han fann ein heim i musikken deira fordi så mange av songane skildra eit utanforskap han kjende seg så alt for godt att i.

Fleire liner kryssar kvarandre når både Isbell og gamlebandet no er plateaktuelle. Isbell har nett gitt ut Weathervanes, eit nytt studioalbum saman med backingbandet the 400 Unit. Og Drive-By Truckers gir i dag ut ei ny, vesentleg revidert utgåve av The Dirty South (2004), som i si tid fekk strålande kritikkar, trass i at utgivinga ikkje vart slik bandet hadde tenkt – dei hadde sett føre seg ei dobbelplate, men plateselskapet synest det vart for mykje, for fort. Resultatet vart eit kompromiss.

The Dirty South heldt Drive-By Truckers fram undersøkinga av det dei omtala som «dei mytologiske sørstatane», og følgde opp doble Southern Rock Opera (2001) og Decoration Day (2003, og det første av tre album der Isbell var med før han forlét bandet).

Ambisjonane var formidable. Som Patterson Hood skriv i heftet som følgjer med The Complete Dirty South, er åra frå 2002 og fram til 2005 av mange rekna for å vere bandets beste. På nyutgivinga er alle spora utstyrte med kommentarar frå både Hood, Isbell og Mike Cooley.

Progressiv åre

Det er uråd å lytte til songane frå tidleg på 2000-talet og seinare plater frå Drive-By Truckers, så vel som Isbell, utan å høyre kontinuitet og vidareutvikling i både tematikk og det musikalske uttrykket. Det dreier seg om låtar der ein kjem tett på det menneskelege og i kraft av nærleiken seier noko om det politiske.

Når Isbell syng om frykt («Save the World»), gjer det han i stand til å seie noko om uhyrleg våpenlovgiving, utan at han driv frå seg dei lyttarane som ikkje høyrer til mellom meiningsfellane. Ved å skildre verda slik ho ser ut for eit hudlaust og utsett individ, teiknar han eit bilete av ein maskulinitet som bryt med gamle, utdaterte førestillingar som har vist seg å vere slitesterke i regionen han fortel frå.

Det går ei progressiv åre gjennom sørstatsmusikken Isbell og Drive-By Truckers held fram med å lage, der den etiske krafta ligg i den insisterande og vedvarande evna til å framkalle empati med den andre.

Det skadar heller ikkje at det også dreier seg om folk som verkeleg kan å lage energisk, heilstøypt rock, med tydelege ekko frå både Stones og Neil Young (for å nemne eit par prominente døme mellom mange). To tiår etter at The Dirty South vart til, held desse folka koken, med stor vitalitet.

Deusner, som har halde fram med å følgje Drive-By Truckers tett også etter at han gav ut boka om bandet for to år sidan, skriv om konsertrekkja dei har i 40 Watt Club i Athens i Georgia kvart år, i juliutgåva av musikkbladet Uncut. Under tittelen «Homecoming» fyller dei klubben fleire kveldar, i eit framifrå døme på at det å kome saman rundt musikken også er ein medisin mot isolasjon og utanforskap.

Måtte det kome mange fleire plater frå både Isbell og Drive-By Truckers.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis