JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Den nakne stemma

The Eagle of my Heart er eit dristig prosjekt som landar trygt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2016
20240621
2016
20240621

Tradisjonsmusikk

Marjan Vahdat:

The Eagle of my Heart

Kirkelig Kulturverksted

Den iranske songaren Marjan Vahdat har i ei årrekkje levd i eksil i Noreg, og har, i tillegg til konsertverksemd, ein omfattande plateproduksjon bak seg – gjerne i samarbeid med systera Mahsa Vahdat.

Nå bur systrene i California, men det er Erik Hillestad og Kirkelig Kulturverksted som står bak denne produksjonen.

Tidlegare har Vahdat samarbeidd med ei rekkje musikarar, både iranske og norske, men her er ho heilt åleine med røysta si. Einaste avvika frå dette er varsam bruk av romklang og ekko, nokre arkivopptak (mellom andre med eldre slektningar) og songaren Ruth Wilhelmine Meyer som er innom på ein liten visitt.

Vahdat har ei fyldig røyst, ho er ikkje redd for å bruka vibrato, og ho kan vera svært intens i uttrykket. Men samstundes kan ho syngja mildare og mjukare enn dei fleste. Og det er nettopp denne store dynamiske spennvidda som karakteriserer syngjemåten hennar. Men dramatikken i uttrykket kjennest likevel ikkje som nokon musikalsk berg-og-dal-bane, fordi Vahdat har ein tryggleik som gjer at dette alltid verkar truverdig.

Dei fleste melodiane er komponerte av utøvaren, sjølv om inspirasjon og stil er henta frå tradisjonsmusikken.

Tekstane spenner frå klassisk iransk poesi til samtidspoesi. Sjølv om dette er eit språk mange av oss ikkje skjønar, er det likevel gjevande å lyda på dette. Det kan liknast med å ha hugnad av å sjå vakker natur sjølv om ein veit lite om geologi og botanikk.

Språket har dessutan sin eigen musikalitet, som i Vahdats utgåve aldri vert keisam. Men om ein vil setja seg inn i tekstane, som ofte handlar om alvorlege tema som krig og død, er dei prenta både på originalspråket og i engelsk omsetjing i det medfylgjande tekstheftet – noko som er ein god grunn til å kjøpa fysisk versjon av denne flotte plata.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Tradisjonsmusikk

Marjan Vahdat:

The Eagle of my Heart

Kirkelig Kulturverksted

Den iranske songaren Marjan Vahdat har i ei årrekkje levd i eksil i Noreg, og har, i tillegg til konsertverksemd, ein omfattande plateproduksjon bak seg – gjerne i samarbeid med systera Mahsa Vahdat.

Nå bur systrene i California, men det er Erik Hillestad og Kirkelig Kulturverksted som står bak denne produksjonen.

Tidlegare har Vahdat samarbeidd med ei rekkje musikarar, både iranske og norske, men her er ho heilt åleine med røysta si. Einaste avvika frå dette er varsam bruk av romklang og ekko, nokre arkivopptak (mellom andre med eldre slektningar) og songaren Ruth Wilhelmine Meyer som er innom på ein liten visitt.

Vahdat har ei fyldig røyst, ho er ikkje redd for å bruka vibrato, og ho kan vera svært intens i uttrykket. Men samstundes kan ho syngja mildare og mjukare enn dei fleste. Og det er nettopp denne store dynamiske spennvidda som karakteriserer syngjemåten hennar. Men dramatikken i uttrykket kjennest likevel ikkje som nokon musikalsk berg-og-dal-bane, fordi Vahdat har ein tryggleik som gjer at dette alltid verkar truverdig.

Dei fleste melodiane er komponerte av utøvaren, sjølv om inspirasjon og stil er henta frå tradisjonsmusikken.

Tekstane spenner frå klassisk iransk poesi til samtidspoesi. Sjølv om dette er eit språk mange av oss ikkje skjønar, er det likevel gjevande å lyda på dette. Det kan liknast med å ha hugnad av å sjå vakker natur sjølv om ein veit lite om geologi og botanikk.

Språket har dessutan sin eigen musikalitet, som i Vahdats utgåve aldri vert keisam. Men om ein vil setja seg inn i tekstane, som ofte handlar om alvorlege tema som krig og død, er dei prenta både på originalspråket og i engelsk omsetjing i det medfylgjande tekstheftet – noko som er ein god grunn til å kjøpa fysisk versjon av denne flotte plata.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature
ÅshildEliassen

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Traust revolusjon

Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh
Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis