Den nakne stemma
The Eagle of my Heart er eit dristig prosjekt som landar trygt.
Tradisjonsmusikk
Marjan Vahdat:
The Eagle of my Heart
Kirkelig Kulturverksted
Den iranske songaren Marjan Vahdat har i ei årrekkje levd i eksil i Noreg, og har, i tillegg til konsertverksemd, ein omfattande plateproduksjon bak seg – gjerne i samarbeid med systera Mahsa Vahdat.
Nå bur systrene i California, men det er Erik Hillestad og Kirkelig Kulturverksted som står bak denne produksjonen.
Tidlegare har Vahdat samarbeidd med ei rekkje musikarar, både iranske og norske, men her er ho heilt åleine med røysta si. Einaste avvika frå dette er varsam bruk av romklang og ekko, nokre arkivopptak (mellom andre med eldre slektningar) og songaren Ruth Wilhelmine Meyer som er innom på ein liten visitt.
Vahdat har ei fyldig røyst, ho er ikkje redd for å bruka vibrato, og ho kan vera svært intens i uttrykket. Men samstundes kan ho syngja mildare og mjukare enn dei fleste. Og det er nettopp denne store dynamiske spennvidda som karakteriserer syngjemåten hennar. Men dramatikken i uttrykket kjennest likevel ikkje som nokon musikalsk berg-og-dal-bane, fordi Vahdat har ein tryggleik som gjer at dette alltid verkar truverdig.
Dei fleste melodiane er komponerte av utøvaren, sjølv om inspirasjon og stil er henta frå tradisjonsmusikken.
Tekstane spenner frå klassisk iransk poesi til samtidspoesi. Sjølv om dette er eit språk mange av oss ikkje skjønar, er det likevel gjevande å lyda på dette. Det kan liknast med å ha hugnad av å sjå vakker natur sjølv om ein veit lite om geologi og botanikk.
Språket har dessutan sin eigen musikalitet, som i Vahdats utgåve aldri vert keisam. Men om ein vil setja seg inn i tekstane, som ofte handlar om alvorlege tema som krig og død, er dei prenta både på originalspråket og i engelsk omsetjing i det medfylgjande tekstheftet – noko som er ein god grunn til å kjøpa fysisk versjon av denne flotte plata.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Tradisjonsmusikk
Marjan Vahdat:
The Eagle of my Heart
Kirkelig Kulturverksted
Den iranske songaren Marjan Vahdat har i ei årrekkje levd i eksil i Noreg, og har, i tillegg til konsertverksemd, ein omfattande plateproduksjon bak seg – gjerne i samarbeid med systera Mahsa Vahdat.
Nå bur systrene i California, men det er Erik Hillestad og Kirkelig Kulturverksted som står bak denne produksjonen.
Tidlegare har Vahdat samarbeidd med ei rekkje musikarar, både iranske og norske, men her er ho heilt åleine med røysta si. Einaste avvika frå dette er varsam bruk av romklang og ekko, nokre arkivopptak (mellom andre med eldre slektningar) og songaren Ruth Wilhelmine Meyer som er innom på ein liten visitt.
Vahdat har ei fyldig røyst, ho er ikkje redd for å bruka vibrato, og ho kan vera svært intens i uttrykket. Men samstundes kan ho syngja mildare og mjukare enn dei fleste. Og det er nettopp denne store dynamiske spennvidda som karakteriserer syngjemåten hennar. Men dramatikken i uttrykket kjennest likevel ikkje som nokon musikalsk berg-og-dal-bane, fordi Vahdat har ein tryggleik som gjer at dette alltid verkar truverdig.
Dei fleste melodiane er komponerte av utøvaren, sjølv om inspirasjon og stil er henta frå tradisjonsmusikken.
Tekstane spenner frå klassisk iransk poesi til samtidspoesi. Sjølv om dette er eit språk mange av oss ikkje skjønar, er det likevel gjevande å lyda på dette. Det kan liknast med å ha hugnad av å sjå vakker natur sjølv om ein veit lite om geologi og botanikk.
Språket har dessutan sin eigen musikalitet, som i Vahdats utgåve aldri vert keisam. Men om ein vil setja seg inn i tekstane, som ofte handlar om alvorlege tema som krig og død, er dei prenta både på originalspråket og i engelsk omsetjing i det medfylgjande tekstheftet – noko som er ein god grunn til å kjøpa fysisk versjon av denne flotte plata.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.
Foto: Anne-Line Aaslund
«Moren» og søstrene hennar
Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Flytterett eller vetorett?
Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.
Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.
Foto: Another World Entertainment
Traust revolusjon
Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.
Metodeskuggespel med filter
Yanyas tredje album er innovervendt og lite oppsiktsvekkjande.
Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.
Foto: Henrik Laurvik / NTB
Personleg rapport om SV
Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.