Coolt og kult frå Cirrus
Chorale er ei spanande andreplate frå eit særprega stavangerband.
Jazz
Cirrus:
Chorale
Eva Bjerga Haugen, vokal og piano; Inge Weatherhead Breistein, tenorsaks, sampling og elektronikk; Theodor Barsnes Onarheim, bass; Stein Inge Brækhus, trommer. SAB Music
Det er ni år sidan Cirrus lét høyra frå seg på plate. Debuten Méli Mélo (2013) vekte oppsikt blant kritikarane. Kor mykje kvartetten har fått høve til å spela saman dei siste åra, har eg ikkje peiling på, men uttrykket er klarare definert enn på debutplata, og samspelet og hand-i-hanske-arrangementa tyder på at dei har jobba saman jamleg.
Alle dei ni komposisjonane er signerte medlemene i bandet. Uansett tempo er det noko distansert og tilbakehalde i uttrykket. Temaa er prega av ein sær venleik med fleire innslag av minimalisme. Klang- og uttrykksregisteret er sterkt utvida med at Haugen denne gongen også spelar piano. Kor verknadsfullt dette er, høyrer ein til fulle på Breisteins «Dominoes», der komponisten verkeleg får utfalda seg og syner at han har utvikla seg til ein tenorsolist med særpreg.
Onarheim og Brækhus har utvikla eit neddempa, men pulserande komp der Onarheims varme, men distinkte basstone smeltar perfekt saman med Brækhus’ trommestil, der tammane er heilt sentrale. Det er ein sann svir å høyra dei i den slentrande «Up up up».
At dei har valt bandnamnet Cirrus (fjørsky; latin: ’hårlokk’), forstår ein når ein høyrer Haugens tonesetjing av Nils Børge Trovåg Sandviks dikt «The Colours». Ingen har ein slik stålkontroll på dei vokale verkemidla, og ingen syng så svakt og samstundes så klokkeklart som Eva Bjerga Haugen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Cirrus:
Chorale
Eva Bjerga Haugen, vokal og piano; Inge Weatherhead Breistein, tenorsaks, sampling og elektronikk; Theodor Barsnes Onarheim, bass; Stein Inge Brækhus, trommer. SAB Music
Det er ni år sidan Cirrus lét høyra frå seg på plate. Debuten Méli Mélo (2013) vekte oppsikt blant kritikarane. Kor mykje kvartetten har fått høve til å spela saman dei siste åra, har eg ikkje peiling på, men uttrykket er klarare definert enn på debutplata, og samspelet og hand-i-hanske-arrangementa tyder på at dei har jobba saman jamleg.
Alle dei ni komposisjonane er signerte medlemene i bandet. Uansett tempo er det noko distansert og tilbakehalde i uttrykket. Temaa er prega av ein sær venleik med fleire innslag av minimalisme. Klang- og uttrykksregisteret er sterkt utvida med at Haugen denne gongen også spelar piano. Kor verknadsfullt dette er, høyrer ein til fulle på Breisteins «Dominoes», der komponisten verkeleg får utfalda seg og syner at han har utvikla seg til ein tenorsolist med særpreg.
Onarheim og Brækhus har utvikla eit neddempa, men pulserande komp der Onarheims varme, men distinkte basstone smeltar perfekt saman med Brækhus’ trommestil, der tammane er heilt sentrale. Det er ein sann svir å høyra dei i den slentrande «Up up up».
At dei har valt bandnamnet Cirrus (fjørsky; latin: ’hårlokk’), forstår ein når ein høyrer Haugens tonesetjing av Nils Børge Trovåg Sandviks dikt «The Colours». Ingen har ein slik stålkontroll på dei vokale verkemidla, og ingen syng så svakt og samstundes så klokkeklart som Eva Bjerga Haugen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.
Foto: Eng Chin An / FIDE
Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.
Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.
Foto: Ymer Media
At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.