Coolt og kult frå Cirrus
Chorale er ei spanande andreplate frå eit særprega stavangerband.
Jazz
Cirrus:
Chorale
Eva Bjerga Haugen, vokal og piano; Inge Weatherhead Breistein, tenorsaks, sampling og elektronikk; Theodor Barsnes Onarheim, bass; Stein Inge Brækhus, trommer. SAB Music
Det er ni år sidan Cirrus lét høyra frå seg på plate. Debuten Méli Mélo (2013) vekte oppsikt blant kritikarane. Kor mykje kvartetten har fått høve til å spela saman dei siste åra, har eg ikkje peiling på, men uttrykket er klarare definert enn på debutplata, og samspelet og hand-i-hanske-arrangementa tyder på at dei har jobba saman jamleg.
Alle dei ni komposisjonane er signerte medlemene i bandet. Uansett tempo er det noko distansert og tilbakehalde i uttrykket. Temaa er prega av ein sær venleik med fleire innslag av minimalisme. Klang- og uttrykksregisteret er sterkt utvida med at Haugen denne gongen også spelar piano. Kor verknadsfullt dette er, høyrer ein til fulle på Breisteins «Dominoes», der komponisten verkeleg får utfalda seg og syner at han har utvikla seg til ein tenorsolist med særpreg.
Onarheim og Brækhus har utvikla eit neddempa, men pulserande komp der Onarheims varme, men distinkte basstone smeltar perfekt saman med Brækhus’ trommestil, der tammane er heilt sentrale. Det er ein sann svir å høyra dei i den slentrande «Up up up».
At dei har valt bandnamnet Cirrus (fjørsky; latin: ’hårlokk’), forstår ein når ein høyrer Haugens tonesetjing av Nils Børge Trovåg Sandviks dikt «The Colours». Ingen har ein slik stålkontroll på dei vokale verkemidla, og ingen syng så svakt og samstundes så klokkeklart som Eva Bjerga Haugen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Cirrus:
Chorale
Eva Bjerga Haugen, vokal og piano; Inge Weatherhead Breistein, tenorsaks, sampling og elektronikk; Theodor Barsnes Onarheim, bass; Stein Inge Brækhus, trommer. SAB Music
Det er ni år sidan Cirrus lét høyra frå seg på plate. Debuten Méli Mélo (2013) vekte oppsikt blant kritikarane. Kor mykje kvartetten har fått høve til å spela saman dei siste åra, har eg ikkje peiling på, men uttrykket er klarare definert enn på debutplata, og samspelet og hand-i-hanske-arrangementa tyder på at dei har jobba saman jamleg.
Alle dei ni komposisjonane er signerte medlemene i bandet. Uansett tempo er det noko distansert og tilbakehalde i uttrykket. Temaa er prega av ein sær venleik med fleire innslag av minimalisme. Klang- og uttrykksregisteret er sterkt utvida med at Haugen denne gongen også spelar piano. Kor verknadsfullt dette er, høyrer ein til fulle på Breisteins «Dominoes», der komponisten verkeleg får utfalda seg og syner at han har utvikla seg til ein tenorsolist med særpreg.
Onarheim og Brækhus har utvikla eit neddempa, men pulserande komp der Onarheims varme, men distinkte basstone smeltar perfekt saman med Brækhus’ trommestil, der tammane er heilt sentrale. Det er ein sann svir å høyra dei i den slentrande «Up up up».
At dei har valt bandnamnet Cirrus (fjørsky; latin: ’hårlokk’), forstår ein når ein høyrer Haugens tonesetjing av Nils Børge Trovåg Sandviks dikt «The Colours». Ingen har ein slik stålkontroll på dei vokale verkemidla, og ingen syng så svakt og samstundes så klokkeklart som Eva Bjerga Haugen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.
Foto: Wildside
Roma – ein lukka by
Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.
Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Ja til skule, nei til studentfabrikk
Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.
Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB
Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger
Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.
Foto: Andreas Roksvåg
Syltynt
E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.
Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.
Foto: Vegard Giskehaug
Der mørkeret bur
Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.