JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Blått og impresjonistisk

Mathias Eick har eit vake auga for detaljane.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1911
20210924
1911
20210924

Jazz

Mathias Eick:

When We Leave

Mathias Eick, trompet, tangentar og vokal; Håkon Aase, fiolin, perkusjon; Andreas Ulvo, piano; Audun Erlien, bass; Torstein Lofthus, trommer; Helge Andreas Norbakken trommer og perkusjon; Stian Carstensen, pedal steel gitar. ECM

Den femte ECM-utgjevinga til Mathias Eick følgjer i fotspora til den tre år gamle Ravensburg. Besetninga er stort sett den same, men eit merkbart tilskot er Stian Carstensen som gjest på pedal steel gitar. Eit lukkeleg val.

Musikken til Eick appellerer oftast til det ettertenksame og vemodige i oss. Det er eit blått slør over det musikalske landskapet – ei form for musikalsk impresjonisme som ikkje dyrkar kontrastane eller det ekspresjonistiske og eksalterte.

Dei sju låtane som Eick har komponert til denne plata, har alle eitt tostavingsord som tittel – til dømes «Loving», «Caring» og «Begging». Musikken går aldri raskare enn medium tempo, men dei to trommeslagarane, som regjerer i kvar sin kanal, serverer heile tida idear for den andre å svara på. Både Lofthus og Norbakken legg band på seg, men bruken av to trommeslagarar er med på å tilføra mykje av spenninga som uttrykket sårt treng.

Aase tilfører også spenning til musikken idet han stort sett opererer i ein del av frekvensområdet som ligg over der Eick og Ulvo ofte er å finna, men innimellom formar Eick og Aase unisone linjer. Bogeteknikken som Aase nyttar ein del, gjev musikken eit eterisk preg.

Det til tider kontrapunktiske basspelet til Erlien står også fram i lydbiletet og gjev musikken ein tilleggsdimensjon. Apropos tilleggsdimensjon – høgdepunktet på plata er «Arvo», både fordi dynamikk og dramaturgi spelar så fint i hop, og fordi Carstensen på effektivt vis løftar den musikalske forteljing til eit nytt nivå.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Mathias Eick:

When We Leave

Mathias Eick, trompet, tangentar og vokal; Håkon Aase, fiolin, perkusjon; Andreas Ulvo, piano; Audun Erlien, bass; Torstein Lofthus, trommer; Helge Andreas Norbakken trommer og perkusjon; Stian Carstensen, pedal steel gitar. ECM

Den femte ECM-utgjevinga til Mathias Eick følgjer i fotspora til den tre år gamle Ravensburg. Besetninga er stort sett den same, men eit merkbart tilskot er Stian Carstensen som gjest på pedal steel gitar. Eit lukkeleg val.

Musikken til Eick appellerer oftast til det ettertenksame og vemodige i oss. Det er eit blått slør over det musikalske landskapet – ei form for musikalsk impresjonisme som ikkje dyrkar kontrastane eller det ekspresjonistiske og eksalterte.

Dei sju låtane som Eick har komponert til denne plata, har alle eitt tostavingsord som tittel – til dømes «Loving», «Caring» og «Begging». Musikken går aldri raskare enn medium tempo, men dei to trommeslagarane, som regjerer i kvar sin kanal, serverer heile tida idear for den andre å svara på. Både Lofthus og Norbakken legg band på seg, men bruken av to trommeslagarar er med på å tilføra mykje av spenninga som uttrykket sårt treng.

Aase tilfører også spenning til musikken idet han stort sett opererer i ein del av frekvensområdet som ligg over der Eick og Ulvo ofte er å finna, men innimellom formar Eick og Aase unisone linjer. Bogeteknikken som Aase nyttar ein del, gjev musikken eit eterisk preg.

Det til tider kontrapunktiske basspelet til Erlien står også fram i lydbiletet og gjev musikken ein tilleggsdimensjon. Apropos tilleggsdimensjon – høgdepunktet på plata er «Arvo», både fordi dynamikk og dramaturgi spelar så fint i hop, og fordi Carstensen på effektivt vis løftar den musikalske forteljing til eit nytt nivå.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sørkoreanske Han Kang.

Sørkoreanske Han Kang.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Kultur

Den sørkoreanske forfattaren Han Kang er vinnar av Nobelprisen i litteratur. Les intervjuet Dag og Tid gjorde med ho i 2017.

Ronny Spaans
Sørkoreanske Han Kang.

Sørkoreanske Han Kang.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Kultur

Den sørkoreanske forfattaren Han Kang er vinnar av Nobelprisen i litteratur. Les intervjuet Dag og Tid gjorde med ho i 2017.

Ronny Spaans
Carl Reinecke (1824–1910) var Edvard Griegs lærar i Leipzig.

Carl Reinecke (1824–1910) var Edvard Griegs lærar i Leipzig.

Meldingar
Sjur Haga Bringeland

Nordisk tone

Carl Reineckes symfoni Håkon Jarl har kraftfull patos.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.

Foto: Marcel Leliënhof

TeaterMeldingar
KristinAalen

Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten

Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.

Foto: Dag Aanderaa

Ordskifte
DagAanderaa

Pyntesjuke og luksuslov

Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Foto: Nina Leen

Frå bridgeverdaKunnskap

Nevrosexisme

«Er det ikkje noko grunnleggjande problematisk ved å ha ein eigen dame­klasse i ein sport som ikkje dreier seg om fysiske eigenskapar, men om logisk tenking?»

Erlend Skjetne
Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Kvinner i Det republikanske partiet i USA koser seg kring kortbordet.

Foto: Nina Leen

Frå bridgeverdaKunnskap

Nevrosexisme

«Er det ikkje noko grunnleggjande problematisk ved å ha ein eigen dame­klasse i ein sport som ikkje dreier seg om fysiske eigenskapar, men om logisk tenking?»

Erlend Skjetne

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis