Blått og impresjonistisk
Mathias Eick har eit vake auga for detaljane.
Jazz
Mathias Eick:
When We Leave
Mathias Eick, trompet, tangentar og vokal; Håkon Aase, fiolin, perkusjon; Andreas Ulvo, piano; Audun Erlien, bass; Torstein Lofthus, trommer; Helge Andreas Norbakken trommer og perkusjon; Stian Carstensen, pedal steel gitar. ECM
Den femte ECM-utgjevinga til Mathias Eick følgjer i fotspora til den tre år gamle Ravensburg. Besetninga er stort sett den same, men eit merkbart tilskot er Stian Carstensen som gjest på pedal steel gitar. Eit lukkeleg val.
Musikken til Eick appellerer oftast til det ettertenksame og vemodige i oss. Det er eit blått slør over det musikalske landskapet – ei form for musikalsk impresjonisme som ikkje dyrkar kontrastane eller det ekspresjonistiske og eksalterte.
Dei sju låtane som Eick har komponert til denne plata, har alle eitt tostavingsord som tittel – til dømes «Loving», «Caring» og «Begging». Musikken går aldri raskare enn medium tempo, men dei to trommeslagarane, som regjerer i kvar sin kanal, serverer heile tida idear for den andre å svara på. Både Lofthus og Norbakken legg band på seg, men bruken av to trommeslagarar er med på å tilføra mykje av spenninga som uttrykket sårt treng.
Aase tilfører også spenning til musikken idet han stort sett opererer i ein del av frekvensområdet som ligg over der Eick og Ulvo ofte er å finna, men innimellom formar Eick og Aase unisone linjer. Bogeteknikken som Aase nyttar ein del, gjev musikken eit eterisk preg.
Det til tider kontrapunktiske basspelet til Erlien står også fram i lydbiletet og gjev musikken ein tilleggsdimensjon. Apropos tilleggsdimensjon – høgdepunktet på plata er «Arvo», både fordi dynamikk og dramaturgi spelar så fint i hop, og fordi Carstensen på effektivt vis løftar den musikalske forteljing til eit nytt nivå.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Mathias Eick:
When We Leave
Mathias Eick, trompet, tangentar og vokal; Håkon Aase, fiolin, perkusjon; Andreas Ulvo, piano; Audun Erlien, bass; Torstein Lofthus, trommer; Helge Andreas Norbakken trommer og perkusjon; Stian Carstensen, pedal steel gitar. ECM
Den femte ECM-utgjevinga til Mathias Eick følgjer i fotspora til den tre år gamle Ravensburg. Besetninga er stort sett den same, men eit merkbart tilskot er Stian Carstensen som gjest på pedal steel gitar. Eit lukkeleg val.
Musikken til Eick appellerer oftast til det ettertenksame og vemodige i oss. Det er eit blått slør over det musikalske landskapet – ei form for musikalsk impresjonisme som ikkje dyrkar kontrastane eller det ekspresjonistiske og eksalterte.
Dei sju låtane som Eick har komponert til denne plata, har alle eitt tostavingsord som tittel – til dømes «Loving», «Caring» og «Begging». Musikken går aldri raskare enn medium tempo, men dei to trommeslagarane, som regjerer i kvar sin kanal, serverer heile tida idear for den andre å svara på. Både Lofthus og Norbakken legg band på seg, men bruken av to trommeslagarar er med på å tilføra mykje av spenninga som uttrykket sårt treng.
Aase tilfører også spenning til musikken idet han stort sett opererer i ein del av frekvensområdet som ligg over der Eick og Ulvo ofte er å finna, men innimellom formar Eick og Aase unisone linjer. Bogeteknikken som Aase nyttar ein del, gjev musikken eit eterisk preg.
Det til tider kontrapunktiske basspelet til Erlien står også fram i lydbiletet og gjev musikken ein tilleggsdimensjon. Apropos tilleggsdimensjon – høgdepunktet på plata er «Arvo», både fordi dynamikk og dramaturgi spelar så fint i hop, og fordi Carstensen på effektivt vis løftar den musikalske forteljing til eit nytt nivå.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Carl Reinecke (1824–1910) var Edvard Griegs lærar i Leipzig.
Nordisk tone
Carl Reineckes symfoni Håkon Jarl har kraftfull patos.
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.