Berre delvis
Espen Berg er på sitt beste i dei kortare stykka.
Espen Berg med band.
Foto: Kristoffer Hylland Skogheim
Jazz
Espen Berg:
Water Fabric
Espen Berg, piano; Hayden Powell, trompet og flygelhorn; Harpreet Bansal, fiolin; Ellie Mäkelä, bratsj; Joakim Munkner, cello; Per Oddvar Johansen, trommer. Odin
I 2020 tinga Jazzfest i Trondheim, Maijazz og Oslo jazzfestival verket Water Fabric. To år seinare blei det framført på desse festivalane, og tidlegare i år blei det innspelt i Rainbow Studio.
Verket er ein suite i sju delar, der siste del er eit verk i verket: «Triple Point Suite». I fleire delar av verket gjev Espen Berg utfordringar til medlemer i bandet, mellom anna i eit av høgdepunkta på plata, opningssporet «Sun Glacier». Harpreet Bansals innleiing får deg på kroken med ein gong, og resten er eit meisterverk i sakte oppbygging – fascinerande musisering rundt eit enkelt pianoostinat.
Kontrasten er sterk til den meir intrikate «Circumzenithal», der Berg og Hayden Powell unisont framfører eit Alperin/Corea-inspirert tema oppå ein arpeggiogroove av strykarane og eit minimalistisk trommespel. Stykket munnar ut i ein dialog mellom ensemblet og ein improviserande Johansen, før dei vender attende til ein variasjon av temaet.
Berg er mest interessant som komponist i dei fem kortare stykka. I godt elleve minuttar lange «1914» er styrkarsekvensen på tampen sår og medrivande, spesielt når trompeten kjem inn, men innleiinga manglar retning og identitet.
I nemnde «Triple Point Suite» spelar Powell eit vakkert og meditativt tema som han varierer over, til strykarane bryt det av med ein sekvens, og Berg introduserer neste del med eit svevande pianoostinat før det groovande og Jarrett-inspirerte hovudtemaet blir introdusert om lag midtvegs i suiten. Dette blir snudd og vendt på, og Ellie Mäkelä spelar eit vakkert kor, men i staden for å stå løpet ut, tek Berg lufta ut av ballongen og vender på eit vis attende til utgangspunktet.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Espen Berg:
Water Fabric
Espen Berg, piano; Hayden Powell, trompet og flygelhorn; Harpreet Bansal, fiolin; Ellie Mäkelä, bratsj; Joakim Munkner, cello; Per Oddvar Johansen, trommer. Odin
I 2020 tinga Jazzfest i Trondheim, Maijazz og Oslo jazzfestival verket Water Fabric. To år seinare blei det framført på desse festivalane, og tidlegare i år blei det innspelt i Rainbow Studio.
Verket er ein suite i sju delar, der siste del er eit verk i verket: «Triple Point Suite». I fleire delar av verket gjev Espen Berg utfordringar til medlemer i bandet, mellom anna i eit av høgdepunkta på plata, opningssporet «Sun Glacier». Harpreet Bansals innleiing får deg på kroken med ein gong, og resten er eit meisterverk i sakte oppbygging – fascinerande musisering rundt eit enkelt pianoostinat.
Kontrasten er sterk til den meir intrikate «Circumzenithal», der Berg og Hayden Powell unisont framfører eit Alperin/Corea-inspirert tema oppå ein arpeggiogroove av strykarane og eit minimalistisk trommespel. Stykket munnar ut i ein dialog mellom ensemblet og ein improviserande Johansen, før dei vender attende til ein variasjon av temaet.
Berg er mest interessant som komponist i dei fem kortare stykka. I godt elleve minuttar lange «1914» er styrkarsekvensen på tampen sår og medrivande, spesielt når trompeten kjem inn, men innleiinga manglar retning og identitet.
I nemnde «Triple Point Suite» spelar Powell eit vakkert og meditativt tema som han varierer over, til strykarane bryt det av med ein sekvens, og Berg introduserer neste del med eit svevande pianoostinat før det groovande og Jarrett-inspirerte hovudtemaet blir introdusert om lag midtvegs i suiten. Dette blir snudd og vendt på, og Ellie Mäkelä spelar eit vakkert kor, men i staden for å stå løpet ut, tek Berg lufta ut av ballongen og vender på eit vis attende til utgangspunktet.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Foto: Terje Pedersen / NTB
Tendensiøs statistikk om senfølger
Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.
Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.
Foto: Stord vgs
Kampen om kunstfaga
Om kunstfaglege linjer ved vidaregåande skolar har livets rett, er ein årleg debatt når elevplassar og kroner skal fordelast.
Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.
Foto: Trond A. Isaksen
Singel og sanatorium
Lars Elling skriv sprudlande, intelligent overskotsprosa
frå sinnets undergrunn.