Berre delvis
Espen Berg er på sitt beste i dei kortare stykka.
Espen Berg med band.
Foto: Kristoffer Hylland Skogheim
Jazz
Espen Berg:
Water Fabric
Espen Berg, piano; Hayden Powell, trompet og flygelhorn; Harpreet Bansal, fiolin; Ellie Mäkelä, bratsj; Joakim Munkner, cello; Per Oddvar Johansen, trommer. Odin
I 2020 tinga Jazzfest i Trondheim, Maijazz og Oslo jazzfestival verket Water Fabric. To år seinare blei det framført på desse festivalane, og tidlegare i år blei det innspelt i Rainbow Studio.
Verket er ein suite i sju delar, der siste del er eit verk i verket: «Triple Point Suite». I fleire delar av verket gjev Espen Berg utfordringar til medlemer i bandet, mellom anna i eit av høgdepunkta på plata, opningssporet «Sun Glacier». Harpreet Bansals innleiing får deg på kroken med ein gong, og resten er eit meisterverk i sakte oppbygging – fascinerande musisering rundt eit enkelt pianoostinat.
Kontrasten er sterk til den meir intrikate «Circumzenithal», der Berg og Hayden Powell unisont framfører eit Alperin/Corea-inspirert tema oppå ein arpeggiogroove av strykarane og eit minimalistisk trommespel. Stykket munnar ut i ein dialog mellom ensemblet og ein improviserande Johansen, før dei vender attende til ein variasjon av temaet.
Berg er mest interessant som komponist i dei fem kortare stykka. I godt elleve minuttar lange «1914» er styrkarsekvensen på tampen sår og medrivande, spesielt når trompeten kjem inn, men innleiinga manglar retning og identitet.
I nemnde «Triple Point Suite» spelar Powell eit vakkert og meditativt tema som han varierer over, til strykarane bryt det av med ein sekvens, og Berg introduserer neste del med eit svevande pianoostinat før det groovande og Jarrett-inspirerte hovudtemaet blir introdusert om lag midtvegs i suiten. Dette blir snudd og vendt på, og Ellie Mäkelä spelar eit vakkert kor, men i staden for å stå løpet ut, tek Berg lufta ut av ballongen og vender på eit vis attende til utgangspunktet.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Espen Berg:
Water Fabric
Espen Berg, piano; Hayden Powell, trompet og flygelhorn; Harpreet Bansal, fiolin; Ellie Mäkelä, bratsj; Joakim Munkner, cello; Per Oddvar Johansen, trommer. Odin
I 2020 tinga Jazzfest i Trondheim, Maijazz og Oslo jazzfestival verket Water Fabric. To år seinare blei det framført på desse festivalane, og tidlegare i år blei det innspelt i Rainbow Studio.
Verket er ein suite i sju delar, der siste del er eit verk i verket: «Triple Point Suite». I fleire delar av verket gjev Espen Berg utfordringar til medlemer i bandet, mellom anna i eit av høgdepunkta på plata, opningssporet «Sun Glacier». Harpreet Bansals innleiing får deg på kroken med ein gong, og resten er eit meisterverk i sakte oppbygging – fascinerande musisering rundt eit enkelt pianoostinat.
Kontrasten er sterk til den meir intrikate «Circumzenithal», der Berg og Hayden Powell unisont framfører eit Alperin/Corea-inspirert tema oppå ein arpeggiogroove av strykarane og eit minimalistisk trommespel. Stykket munnar ut i ein dialog mellom ensemblet og ein improviserande Johansen, før dei vender attende til ein variasjon av temaet.
Berg er mest interessant som komponist i dei fem kortare stykka. I godt elleve minuttar lange «1914» er styrkarsekvensen på tampen sår og medrivande, spesielt når trompeten kjem inn, men innleiinga manglar retning og identitet.
I nemnde «Triple Point Suite» spelar Powell eit vakkert og meditativt tema som han varierer over, til strykarane bryt det av med ein sekvens, og Berg introduserer neste del med eit svevande pianoostinat før det groovande og Jarrett-inspirerte hovudtemaet blir introdusert om lag midtvegs i suiten. Dette blir snudd og vendt på, og Ellie Mäkelä spelar eit vakkert kor, men i staden for å stå løpet ut, tek Berg lufta ut av ballongen og vender på eit vis attende til utgangspunktet.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.