Baudelaire i fargar
Susanna og Kork funkar som ei kule.
Susanna Karolina Wallumrød er ein norsk vokalist, komponist, tekstforfattar og orkesterleiar, også kjend under artistnamnet Susanna.
Jazz
Susanna
Baudelaire &
Orchestra
Susanna, vokal, Stina Stjern, kassettspelar, blokkfløyter og vokal, Anita Kaasbøll, vokal og Kringkastingsorkesteret (Kork) med dirigent Christian Eggen.
SusannaSonata
Med denne plata har Susanna fullført ein trilogi med musikk til tekstar av den franske tidlegmodernisten Charles Baudelaire. I staden for å tonesetja nye dikt har ho valt ut åtte låtar frå dei to førre platene i trilogien, fem frå Baudeleire & Piano (2020) og tre frå Elevation (2022). Alle tekstane finn ein i Baudelaires ikoniske diktsamling Les Fleurs du mal (1857), men Susanna nyttar gjendiktinga til engelsk av Anthony Mortimer. På dei tre kutta «Sarcophagi», «Heavy Sleep» og «Rewind», som er eit apropos til Elevation, skaper Susanna og Stjern kontrast til dei orkestrerte stykka.
Orkesterarrangementa er gjorde av Jarle G. Storløkken og Jan Martin Smørdal. Susanna har laga vokalarrangementa i samarbeid med Anita Kaasbøll. Storløkken og Smørdal har i hovudsak skrive akkompagnement til Susannas melodiar, men Smørdal har også skrive ein orkesterpassasje som avsluttar «Alchemy of Suffering» som byggjer bru over til «Elevation». Her har også Stjern ei viktig rolle i å sameina uttrykka frå førre plate og denne.
Uansett er arrangementa velfungerande. Dei gjev ei klangleg og harmonisk djupn til melodiane, og – viktigast av alt – arrangementa er skreddarsydde til Susanna som historieforteljar.
Også Kork, Christian Eggen og Susanna har funne kvarandre, der vokalen heile tida kan duva utvunge oppå orkesterklangen. Visst er her dynamiske spenningar, men ingen går i vegen for kvarandre. Dette er eit framifrå førebels Baudelaire-punktum og eit av dei betre Kork-prosjekta eg har høyrt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Susanna
Baudelaire &
Orchestra
Susanna, vokal, Stina Stjern, kassettspelar, blokkfløyter og vokal, Anita Kaasbøll, vokal og Kringkastingsorkesteret (Kork) med dirigent Christian Eggen.
SusannaSonata
Med denne plata har Susanna fullført ein trilogi med musikk til tekstar av den franske tidlegmodernisten Charles Baudelaire. I staden for å tonesetja nye dikt har ho valt ut åtte låtar frå dei to førre platene i trilogien, fem frå Baudeleire & Piano (2020) og tre frå Elevation (2022). Alle tekstane finn ein i Baudelaires ikoniske diktsamling Les Fleurs du mal (1857), men Susanna nyttar gjendiktinga til engelsk av Anthony Mortimer. På dei tre kutta «Sarcophagi», «Heavy Sleep» og «Rewind», som er eit apropos til Elevation, skaper Susanna og Stjern kontrast til dei orkestrerte stykka.
Orkesterarrangementa er gjorde av Jarle G. Storløkken og Jan Martin Smørdal. Susanna har laga vokalarrangementa i samarbeid med Anita Kaasbøll. Storløkken og Smørdal har i hovudsak skrive akkompagnement til Susannas melodiar, men Smørdal har også skrive ein orkesterpassasje som avsluttar «Alchemy of Suffering» som byggjer bru over til «Elevation». Her har også Stjern ei viktig rolle i å sameina uttrykka frå førre plate og denne.
Uansett er arrangementa velfungerande. Dei gjev ei klangleg og harmonisk djupn til melodiane, og – viktigast av alt – arrangementa er skreddarsydde til Susanna som historieforteljar.
Også Kork, Christian Eggen og Susanna har funne kvarandre, der vokalen heile tida kan duva utvunge oppå orkesterklangen. Visst er her dynamiske spenningar, men ingen går i vegen for kvarandre. Dette er eit framifrå førebels Baudelaire-punktum og eit av dei betre Kork-prosjekta eg har høyrt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Mina Hadjian saman med Rune.
Foto: Norsk Filmdistribusjon
Von for verstingar
Dokumentaren til Kari Anne Moe er ei kjærleikserklæring til Mina Hadjian og fengselsfuglar.
Rapartist og skodespelar Benedicte Izabell Ekeland imponerer i monologen om Cassandra.
Foto: Stig Håvard Dirdal / Rogaland Teater
Ordflaum om meininga med livet
Måten rapartist Benedicte Izabell Ekeland framfører ein lang monolog på ei naken teaterscene på, er imponerande. Men kva snakkar ho om i nesten ein time?
L’arpa festante blei grunnlagt i München i 1983.
Foto: Günter Ludwig
Frankofil elan
L’arpa festante spelar best der det går fort.