Attende til kjeldene
Kim Rysstad byr på ei fin innføring i setesdalssongen.
Kim Rysstad vart kjend for mange gjennom Stjernekamp på NRK og deltaking i Melodi Grand Prix i 2020.
Foto: Lise Åserud / NTB
Folkemusikk
Kim
Rysstad:
Or Setesdal
Ta:lik
Kvedaren Kim Rysstad har markert seg tydeleg som ein av våre fremste formidlarar av vokalmusikk frå Setesdal. Samstundes har han òg sysla mykje med populærmusikk, mellom anna som deltakar i NRKs underhaldingsprogram Stjernekamp. På denne plata vender han attende til kjeldene sine – for det meste solistisk – men på somme av songane har han fått med seg gitarist Trym Bjønnes, felespelar Daniel Sandén-Warg og kvedarane Eldbjørg Trydal Rysstad og Kirsten Bråten Berg. Sistnemnde har dessutan vore lærar for Kim.
Dei tolv spora på plata er fordelte mellom dei vanlegaste formene for folkesong i dalen, som stev, bånsullar, balladar, nyare viser og religiøse folketonar. Dette er såleis ei fin innføring i denne songtradisjonen. Framføringane held høgt nivå, men det er trygt og traust og ingen overraskingar. Og det er neppe meininga heller. Dette prosjektet har eit pedagogisk preg som nok er meir spanande for ferske folkemusikkentusiastar enn kjennarar av setesdalsmusikken.
Utvalet er representativt, men det er litt merkeleg at den einaste salmetonen er «Frykt, mitt barn, den sanne Gud», som er temmeleg lik den tyske versjonen av melodien som me finn i koralbøkene i kyrkja, når det er så mange langt meir originale melodiar å velja mellom.
Også boka som hyser CD-en, er ei grunnleggjande innføring i vokal folkemusikk generelt og dei vanlegaste sjangrane i tillegg til presentasjon av utøvarane og dei viktigaste kjeldene. Tekstane er kortfatta og ukompliserte, men likevel presise. Alle tekstane er dessutan omsette til engelsk. Boka er vakkert utstyrt, med stive permar og nyare og eldre fotografi. Og så er ho med på å gjera boka og plata til allmenn folkeopplysing meir enn akademisk formidlingsprosjekt. Dermed er dette ei framifrå innføring i setesdalssongen.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Kim
Rysstad:
Or Setesdal
Ta:lik
Kvedaren Kim Rysstad har markert seg tydeleg som ein av våre fremste formidlarar av vokalmusikk frå Setesdal. Samstundes har han òg sysla mykje med populærmusikk, mellom anna som deltakar i NRKs underhaldingsprogram Stjernekamp. På denne plata vender han attende til kjeldene sine – for det meste solistisk – men på somme av songane har han fått med seg gitarist Trym Bjønnes, felespelar Daniel Sandén-Warg og kvedarane Eldbjørg Trydal Rysstad og Kirsten Bråten Berg. Sistnemnde har dessutan vore lærar for Kim.
Dei tolv spora på plata er fordelte mellom dei vanlegaste formene for folkesong i dalen, som stev, bånsullar, balladar, nyare viser og religiøse folketonar. Dette er såleis ei fin innføring i denne songtradisjonen. Framføringane held høgt nivå, men det er trygt og traust og ingen overraskingar. Og det er neppe meininga heller. Dette prosjektet har eit pedagogisk preg som nok er meir spanande for ferske folkemusikkentusiastar enn kjennarar av setesdalsmusikken.
Utvalet er representativt, men det er litt merkeleg at den einaste salmetonen er «Frykt, mitt barn, den sanne Gud», som er temmeleg lik den tyske versjonen av melodien som me finn i koralbøkene i kyrkja, når det er så mange langt meir originale melodiar å velja mellom.
Også boka som hyser CD-en, er ei grunnleggjande innføring i vokal folkemusikk generelt og dei vanlegaste sjangrane i tillegg til presentasjon av utøvarane og dei viktigaste kjeldene. Tekstane er kortfatta og ukompliserte, men likevel presise. Alle tekstane er dessutan omsette til engelsk. Boka er vakkert utstyrt, med stive permar og nyare og eldre fotografi. Og så er ho med på å gjera boka og plata til allmenn folkeopplysing meir enn akademisk formidlingsprosjekt. Dermed er dette ei framifrå innføring i setesdalssongen.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Foto: Terje Pedersen / NTB
Tendensiøs statistikk om senfølger
Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.
Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.
Foto: Stord vgs
Kampen om kunstfaga
Om kunstfaglege linjer ved vidaregåande skolar har livets rett, er ein årleg debatt når elevplassar og kroner skal fordelast.
Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.
Foto: Trond A. Isaksen
Singel og sanatorium
Lars Elling skriv sprudlande, intelligent overskotsprosa
frå sinnets undergrunn.