JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Uvanlege lydar

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1374
20181130
1374
20181130

I vår kom David Hollanders Unusual Sounds: The Hidden History of Library Music ut, ei praktbok av slaget det er ein fryd både å lese i og å sjå i. Samlaren og lyttaren Hollander opnar opp ei musikkverd få kjenner godt: Det dreier seg om den såkalla «bibliotekmusikken» som vart laga i full fart for å komme ein eksplosiv TV- og filmindustri som trong materiale til lydspora sine, i møte. I bibliotekmusikkens arkiv skulle det vere mogleg å finne musikk til alle stemningar, alle scener.

No har Hollanders bok fått følgje av ei eiga utgiving på Anthology Recordings. Allereie frå første sporet tok eg meg i å nikke med, for hadde eg ikkje høyrt dette før? Jau, viste det seg, for både Danger Mouse og Fatboy Slim har brukt Keith Mansfields «Funky Fanfare» i låtane sine.

Etter å ha lytta til Unusual Sounds: The Hidden History of Library Music vert det ganske så klart kvifor så mange hiphopartistar har funne vegen til bibliotekmusikken for å leite etter samples. Her kan du følgje musikken frå ei tid då orkesterbruk dominerte og inn i ei tid då synthesizeren tok over. Lèt du deg fascinere til vidare fordjuping, og er filminteressert, inneheld også Hollanders bok ein introduksjon ført i pennen av George A. Romero, som regisserte skrekklassikaren Night of the Living Dead (1968), med banebrytande bruk av bibliotekmusikk i lydsporet.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

I vår kom David Hollanders Unusual Sounds: The Hidden History of Library Music ut, ei praktbok av slaget det er ein fryd både å lese i og å sjå i. Samlaren og lyttaren Hollander opnar opp ei musikkverd få kjenner godt: Det dreier seg om den såkalla «bibliotekmusikken» som vart laga i full fart for å komme ein eksplosiv TV- og filmindustri som trong materiale til lydspora sine, i møte. I bibliotekmusikkens arkiv skulle det vere mogleg å finne musikk til alle stemningar, alle scener.

No har Hollanders bok fått følgje av ei eiga utgiving på Anthology Recordings. Allereie frå første sporet tok eg meg i å nikke med, for hadde eg ikkje høyrt dette før? Jau, viste det seg, for både Danger Mouse og Fatboy Slim har brukt Keith Mansfields «Funky Fanfare» i låtane sine.

Etter å ha lytta til Unusual Sounds: The Hidden History of Library Music vert det ganske så klart kvifor så mange hiphopartistar har funne vegen til bibliotekmusikken for å leite etter samples. Her kan du følgje musikken frå ei tid då orkesterbruk dominerte og inn i ei tid då synthesizeren tok over. Lèt du deg fascinere til vidare fordjuping, og er filminteressert, inneheld også Hollanders bok ein introduksjon ført i pennen av George A. Romero, som regisserte skrekklassikaren Night of the Living Dead (1968), med banebrytande bruk av bibliotekmusikk i lydsporet.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Foto: Siw Pessar

BokMeldingar

Jonas Bals har skrive ei tjukk, viktig bok nummer to om fascisme. Men å skrive objektivt om si eiga tid er ei krevjande øving.

Torgeir E. Sæveraas
Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Jonas Bals er fagleiar i LO og utdanna målarsvein og historikar. Han har skrive fleire bøker og er dessutan spaltist og bokmeldar.

Foto: Siw Pessar

BokMeldingar

Jonas Bals har skrive ei tjukk, viktig bok nummer to om fascisme. Men å skrive objektivt om si eiga tid er ei krevjande øving.

Torgeir E. Sæveraas
«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

Alle foto: Frank Furseth

KunstMeldingar

Glede er eit aktivt val

Kva vil det seie å leve eit fullverdig liv? Amerikanske Emilie Louise Gossiaux (f. 1989) utfordrar fordommane våre gjennom ei varm, uvanleg og sterk utstilling.

Eva Furseth
«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

«Kinship» er ei særs luftig utstilling.

Alle foto: Frank Furseth

KunstMeldingar

Glede er eit aktivt val

Kva vil det seie å leve eit fullverdig liv? Amerikanske Emilie Louise Gossiaux (f. 1989) utfordrar fordommane våre gjennom ei varm, uvanleg og sterk utstilling.

Eva Furseth

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis