Arkivet: Uvanlege lydar
I vår kom David Hollanders Unusual Sounds: The Hidden History of Library Music ut, ei praktbok av slaget det er ein fryd både å lese i og å sjå i. Samlaren og lyttaren Hollander opnar opp ei musikkverd få kjenner godt: Det dreier seg om den såkalla «bibliotekmusikken» som vart laga i full fart for å komme ein eksplosiv TV- og filmindustri som trong materiale til lydspora sine, i møte. I bibliotekmusikkens arkiv skulle det vere mogleg å finne musikk til alle stemningar, alle scener.
No har Hollanders bok fått følgje av ei eiga utgiving på Anthology Recordings. Allereie frå første sporet tok eg meg i å nikke med, for hadde eg ikkje høyrt dette før? Jau, viste det seg, for både Danger Mouse og Fatboy Slim har brukt Keith Mansfields «Funky Fanfare» i låtane sine.
Etter å ha lytta til Unusual Sounds: The Hidden History of Library Music vert det ganske så klart kvifor så mange hiphopartistar har funne vegen til bibliotekmusikken for å leite etter samples. Her kan du følgje musikken frå ei tid då orkesterbruk dominerte og inn i ei tid då synthesizeren tok over. Lèt du deg fascinere til vidare fordjuping, og er filminteressert, inneheld også Hollanders bok ein introduksjon ført i pennen av George A. Romero, som regisserte skrekklassikaren Night of the Living Dead (1968), med banebrytande bruk av bibliotekmusikk i lydsporet.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
I vår kom David Hollanders Unusual Sounds: The Hidden History of Library Music ut, ei praktbok av slaget det er ein fryd både å lese i og å sjå i. Samlaren og lyttaren Hollander opnar opp ei musikkverd få kjenner godt: Det dreier seg om den såkalla «bibliotekmusikken» som vart laga i full fart for å komme ein eksplosiv TV- og filmindustri som trong materiale til lydspora sine, i møte. I bibliotekmusikkens arkiv skulle det vere mogleg å finne musikk til alle stemningar, alle scener.
No har Hollanders bok fått følgje av ei eiga utgiving på Anthology Recordings. Allereie frå første sporet tok eg meg i å nikke med, for hadde eg ikkje høyrt dette før? Jau, viste det seg, for både Danger Mouse og Fatboy Slim har brukt Keith Mansfields «Funky Fanfare» i låtane sine.
Etter å ha lytta til Unusual Sounds: The Hidden History of Library Music vert det ganske så klart kvifor så mange hiphopartistar har funne vegen til bibliotekmusikken for å leite etter samples. Her kan du følgje musikken frå ei tid då orkesterbruk dominerte og inn i ei tid då synthesizeren tok over. Lèt du deg fascinere til vidare fordjuping, og er filminteressert, inneheld også Hollanders bok ein introduksjon ført i pennen av George A. Romero, som regisserte skrekklassikaren Night of the Living Dead (1968), med banebrytande bruk av bibliotekmusikk i lydsporet.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Keith Jarrett har med seg bassisten Gary Peacock og trommeslagaren Paul Motian.
Foto: Anne Colavito / Arne Reimer / Jimmy Katz / ECM
Peiskos på første klasse
Keith Jarrett byr på fleire perler frå Deer Head Inn.
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement