JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Tøffaste jenta i bransjen

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1343
20240223
1343
20240223

Barbara Lynn Ozen blei fødd i Beaumont i Texas i 1942, rett ved gata som no er oppkalla etter henne. Ho blei flaska opp med bluesen som faren leita opp på radiostasjonane. Barbara song med og bestemte seg tidleg for å bli artist. Ho blei sjølvlærd gitarist ved å spele på ukulele til Jimmy Reed og Guitar Slim på radio. Ho skreiv songar frå ho var tolv.

Ljoset såg ho då Elvis kom på TV. Det der kunne ho også gjere! Og så starta ho jentegruppa Bobbie Lynn and Her Idols. Med «Don’t Be Cruel» og «Jailhouse Rock» på repertoaret vann dei talentkonkurransar i fleng.

«Eg trur vi var gode, og det var uvanleg å sjå ei ung svart jente spele venstrehendt gitar. Eg spelte med mange andre lokale band som ville hyre meg, jentegitaristar var mangelvare. Eg skjønte at dette var vegen opp», sa ho til Jessica Hundley i 2014.

Det året såg eg Barbara Lynn i full utfalding på Antone’s i Austin, på Fender Stratocaster med klassikarane «You’ll Lose A Good Thing» og «Oh Baby (We Got a Good Thing Goin’)» og mykje anna frå det praktfulle soulalbumet Here Is Barbara Lynn, spelt inn i 1968. Særs ufortent hamna det i skuggen av Aretha Franklin, som også var artist på Atlantic.

Aretha er diverre borte, men Barbara Lynn er her framleis og i full sving.

Øyvind Pharo

Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Barbara Lynn Ozen blei fødd i Beaumont i Texas i 1942, rett ved gata som no er oppkalla etter henne. Ho blei flaska opp med bluesen som faren leita opp på radiostasjonane. Barbara song med og bestemte seg tidleg for å bli artist. Ho blei sjølvlærd gitarist ved å spele på ukulele til Jimmy Reed og Guitar Slim på radio. Ho skreiv songar frå ho var tolv.

Ljoset såg ho då Elvis kom på TV. Det der kunne ho også gjere! Og så starta ho jentegruppa Bobbie Lynn and Her Idols. Med «Don’t Be Cruel» og «Jailhouse Rock» på repertoaret vann dei talentkonkurransar i fleng.

«Eg trur vi var gode, og det var uvanleg å sjå ei ung svart jente spele venstrehendt gitar. Eg spelte med mange andre lokale band som ville hyre meg, jentegitaristar var mangelvare. Eg skjønte at dette var vegen opp», sa ho til Jessica Hundley i 2014.

Det året såg eg Barbara Lynn i full utfalding på Antone’s i Austin, på Fender Stratocaster med klassikarane «You’ll Lose A Good Thing» og «Oh Baby (We Got a Good Thing Goin’)» og mykje anna frå det praktfulle soulalbumet Here Is Barbara Lynn, spelt inn i 1968. Særs ufortent hamna det i skuggen av Aretha Franklin, som også var artist på Atlantic.

Aretha er diverre borte, men Barbara Lynn er her framleis og i full sving.

Øyvind Pharo

Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis