Arkivet: På sporet av Gilberto
João Gilberto Prado Pereira de Oliveira (1931–2019) var ein brasiliansk sangar og gitarist som ofte blir kalla bossanovaens far.
Foto: Wikipedia
Filmtenesta Mubi har ein fin musikk-på-film-serie gåande – mellom titlane er Songs for Drella (1990), med Lou Reed og John Cale, omtalt på desse sidene før sommaren, den strålande ferske Nick Cave-filmen This Much I Know To Be True, Todd Haynes’ Dylan-film I’m Not There (2007), med ein gnistrande Cate Blanchett, og Stephen Kijaks film om Scott Walker, Scott Walker: 30 Century Man (2006).
Mellom dei (i skrivande stund) 16 filmane er også Wo bist du, João Gilberto? (2018), der dokumentarfilmskaparen Georges Cachot vasar rundt i Rio de Janeiro for å finne den legendariske brasilianske artisten, med inspirasjon frå ei bok av forfattaren Marc Fischer. (Boka kom ut kort tid etter at forfattaren tok livet av seg i 2011.) Gilberto var ein av desse kunstnarane som gjorde det eksepsjonelt vanskeleg for folk å få kontakt med han, noko som gjorde han myteomspunnen, ikkje minst i ei samtid prega av omfattande ekshibisjonisme.
Ei detektivhistorie, med andre ord, og eg skal ikkje avsløre utfallet av Cachots kvilelause jakt, men understreke at filmen har mangt anna å by på, ikkje minst nydeleg filmfotografi ved Stéphane Kuthy. Wo bist du, João Gilberto? handlar etter kvart mykje om ein by og ein kultur.
Cachots forteljing er både ein refleksjon over kjendiseri, tilbaketrekking og mytomani – og du får sjå det vesle badet der Gilberto visstnok spelte inn nokre av sine ikoniske songar.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Filmtenesta Mubi har ein fin musikk-på-film-serie gåande – mellom titlane er Songs for Drella (1990), med Lou Reed og John Cale, omtalt på desse sidene før sommaren, den strålande ferske Nick Cave-filmen This Much I Know To Be True, Todd Haynes’ Dylan-film I’m Not There (2007), med ein gnistrande Cate Blanchett, og Stephen Kijaks film om Scott Walker, Scott Walker: 30 Century Man (2006).
Mellom dei (i skrivande stund) 16 filmane er også Wo bist du, João Gilberto? (2018), der dokumentarfilmskaparen Georges Cachot vasar rundt i Rio de Janeiro for å finne den legendariske brasilianske artisten, med inspirasjon frå ei bok av forfattaren Marc Fischer. (Boka kom ut kort tid etter at forfattaren tok livet av seg i 2011.) Gilberto var ein av desse kunstnarane som gjorde det eksepsjonelt vanskeleg for folk å få kontakt med han, noko som gjorde han myteomspunnen, ikkje minst i ei samtid prega av omfattande ekshibisjonisme.
Ei detektivhistorie, med andre ord, og eg skal ikkje avsløre utfallet av Cachots kvilelause jakt, men understreke at filmen har mangt anna å by på, ikkje minst nydeleg filmfotografi ved Stéphane Kuthy. Wo bist du, João Gilberto? handlar etter kvart mykje om ein by og ein kultur.
Cachots forteljing er både ein refleksjon over kjendiseri, tilbaketrekking og mytomani – og du får sjå det vesle badet der Gilberto visstnok spelte inn nokre av sine ikoniske songar.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.
Foto: Anne-Line Aaslund
«Moren» og søstrene hennar
Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Flytterett eller vetorett?
Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.
Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.
Foto: Another World Entertainment
Traust revolusjon
Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.
Metodeskuggespel med filter
Yanyas tredje album er innovervendt og lite oppsiktsvekkjande.
Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.
Foto: Henrik Laurvik / NTB
Personleg rapport om SV
Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.