Arkivet: Nick Cave på kne
Nick Cave på scena.
Skjermdump
Denne vinteren har eg gått rundt og lytta til lydbokutgåva av Faith, Hope and Carnage (2022), den lange samtalen Nick Cave har gitt ut i bokform saman med Seán O’Hagan, der dei to sit i eit studio og «rekonstruerer» det som vart sagt mellom dei i ei rekkje møte som fann stad under pandemien. Eg trudde eg visste kva for utgiving dette var, men ein kamerat tipsa meg om at det skjulte seg noko heilt uvanleg i utvekslinga mellom artisten og forfattaren – djupe innsikter og til og med livsvisdom. Han hadde rett.
Boka fortener ein skikkeleg tekst, men her er det berre eit lite sidespor eg vil løfte fram. Pandemifast og utan sjanse til å stå på ein scene uroar Cave seg for korleis det skal gå når han etter lang tids pause går ned på kne framføre publikum, ikkje minst no når han dreg på åra. «I haven’t done a full knee drop for two years», seier han og legg til: «The knee drop feels like a matter of professional honour. I love a good knee drop. It’s the most beautiful of all on stage moves.»
Cave ramsar opp det ein kan kalle, vel... ikoniske døme? James Brown, Patti Smith, Al Green, Jim Morrison og min eigen favoritt: Elvis Presley. Det er fredag, og du kjære lesar, vert oppmoda til å kåre din eigen topp tre, i ditt stille sinn. Som Cave seier, slik berre han kan: «It’s a beautiful, sacred act, to fall to your knees and howl your heart into the microphone.»
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Denne vinteren har eg gått rundt og lytta til lydbokutgåva av Faith, Hope and Carnage (2022), den lange samtalen Nick Cave har gitt ut i bokform saman med Seán O’Hagan, der dei to sit i eit studio og «rekonstruerer» det som vart sagt mellom dei i ei rekkje møte som fann stad under pandemien. Eg trudde eg visste kva for utgiving dette var, men ein kamerat tipsa meg om at det skjulte seg noko heilt uvanleg i utvekslinga mellom artisten og forfattaren – djupe innsikter og til og med livsvisdom. Han hadde rett.
Boka fortener ein skikkeleg tekst, men her er det berre eit lite sidespor eg vil løfte fram. Pandemifast og utan sjanse til å stå på ein scene uroar Cave seg for korleis det skal gå når han etter lang tids pause går ned på kne framføre publikum, ikkje minst no når han dreg på åra. «I haven’t done a full knee drop for two years», seier han og legg til: «The knee drop feels like a matter of professional honour. I love a good knee drop. It’s the most beautiful of all on stage moves.»
Cave ramsar opp det ein kan kalle, vel... ikoniske døme? James Brown, Patti Smith, Al Green, Jim Morrison og min eigen favoritt: Elvis Presley. Det er fredag, og du kjære lesar, vert oppmoda til å kåre din eigen topp tre, i ditt stille sinn. Som Cave seier, slik berre han kan: «It’s a beautiful, sacred act, to fall to your knees and howl your heart into the microphone.»
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Å forveksla aggressor med forsvarar
«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»
Den nyfødde kalven.
Foto: Hilde Lussand Selheim
Ei ny Ameline er fødd
Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.