Arkivet: Neko Case
Om nokon skulle trenge ei stadfesting på kor fenomenal ein låtskrivar og vokalist Neko Case er, byr høvet seg no, med den retrospektive samleplata Wild Creatures, som samlar heile 23 låtar frå ein platekarriere som no har vart i eit kvart hundreår.
Over halvparten av songane, som ikkje kjem i kronologisk rekkjefølgje etter utgivingsår, klokkar inn på under tre minutt, for Case har alltid vore ein kontant songsmed.
Det har gått fire år sidan førre soloplate, Hell-On (2018), men Wild Creatures byr også på ein ny, fin låt, «Oh Shadowless». Tek du turen til artistens heimeside, får du dessutan tilgang til mykje fint materiale i høve utgivinga – folk som Rosanne Cash, Jeff Tweedy og David Byrne feirar Case i korte tekstar, og også forfattaren Susan Orlean, som skildrar sitt første møte med musikken hennar slik:
«Somehow, she wrote music that felt both immediately familiar and totally original. Somehow, her voice felt both epic beyond approach and intimately conversational. The stories she told felt strange and secret, but somehow, I felt I understood them, and they understood me.»
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Om nokon skulle trenge ei stadfesting på kor fenomenal ein låtskrivar og vokalist Neko Case er, byr høvet seg no, med den retrospektive samleplata Wild Creatures, som samlar heile 23 låtar frå ein platekarriere som no har vart i eit kvart hundreår.
Over halvparten av songane, som ikkje kjem i kronologisk rekkjefølgje etter utgivingsår, klokkar inn på under tre minutt, for Case har alltid vore ein kontant songsmed.
Det har gått fire år sidan førre soloplate, Hell-On (2018), men Wild Creatures byr også på ein ny, fin låt, «Oh Shadowless». Tek du turen til artistens heimeside, får du dessutan tilgang til mykje fint materiale i høve utgivinga – folk som Rosanne Cash, Jeff Tweedy og David Byrne feirar Case i korte tekstar, og også forfattaren Susan Orlean, som skildrar sitt første møte med musikken hennar slik:
«Somehow, she wrote music that felt both immediately familiar and totally original. Somehow, her voice felt both epic beyond approach and intimately conversational. The stories she told felt strange and secret, but somehow, I felt I understood them, and they understood me.»
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.
Frå rettsoppgjeret i Trondheim etter krigen. Henry Rinnan på veg inn i tinghuset i Trondheim 30. april 1946.
Foto: NTB
Rett i fella
Nikolaj Frobenius tar seg altfor godt til rette i kjeldematerialet. Rinnan-romanen hans er både problematisk og uinteressant.