JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Matangi/Maya/M.I.A.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Regissøren kjem tett på artisten M.I.A. alias Matangi Arulpragasam.

Regissøren kjem tett på artisten M.I.A. alias Matangi Arulpragasam.

Pressefoto

Regissøren kjem tett på artisten M.I.A. alias Matangi Arulpragasam.

Regissøren kjem tett på artisten M.I.A. alias Matangi Arulpragasam.

Pressefoto

1248
20181116
1248
20181116

Det finst alltid interessante, nye musikkfilmar på Bergen Internasjonale Filmfestival. Under festivalen for nokre veker sidan fann eg vegen inn i ein kinosal og såg Steve Loveridges dokumentar Matangi/Maya/M.I.A., som har ordinær kinopremiere i kveld.

Loveridge kjem tett på og følgjer Matangi Arulpragasam, som fleire vil kjenne som artisten M.I.A., i det som viser seg å bli ein intens periode i karrieren og livet hennar. Men vi får meir enn det. Tilgang til rikeleg med arkivmateriale har gjort det mogleg for regissøren å gå heilt tilbake til midten av 1980-åra, då Arulpragasam kom med familien som flyktning frå Sri Lanka til England, vidare til midten av 2000-talet, inn i kulissane då ho vart global popstjerne med megathiten «Paper Planes», og inn til nyare tid, der ho ikkje har vore redd for å komme med markante politiske utspel, særleg på vegner av tamilane i det gamle heimlandet.

Særleg er det møtet med den uredde aktivisten Arulpragasam som gjer Matangi/Maya/M.I.A. til så mykje meir enn ein film om musikk. Dokumentaren minner om kor samanfiltra politikken og estetikken er når begge utspelar seg i ein global skala, og konfliktliner får utfalde seg i ukontrollert tempo. Sjå filmen!

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det finst alltid interessante, nye musikkfilmar på Bergen Internasjonale Filmfestival. Under festivalen for nokre veker sidan fann eg vegen inn i ein kinosal og såg Steve Loveridges dokumentar Matangi/Maya/M.I.A., som har ordinær kinopremiere i kveld.

Loveridge kjem tett på og følgjer Matangi Arulpragasam, som fleire vil kjenne som artisten M.I.A., i det som viser seg å bli ein intens periode i karrieren og livet hennar. Men vi får meir enn det. Tilgang til rikeleg med arkivmateriale har gjort det mogleg for regissøren å gå heilt tilbake til midten av 1980-åra, då Arulpragasam kom med familien som flyktning frå Sri Lanka til England, vidare til midten av 2000-talet, inn i kulissane då ho vart global popstjerne med megathiten «Paper Planes», og inn til nyare tid, der ho ikkje har vore redd for å komme med markante politiske utspel, særleg på vegner av tamilane i det gamle heimlandet.

Særleg er det møtet med den uredde aktivisten Arulpragasam som gjer Matangi/Maya/M.I.A. til så mykje meir enn ein film om musikk. Dokumentaren minner om kor samanfiltra politikken og estetikken er når begge utspelar seg i ein global skala, og konfliktliner får utfalde seg i ukontrollert tempo. Sjå filmen!

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.

Foto: Eng Chin An / FIDE

SjakkKunnskap
Atle Grønn

Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.

Foto: Ymer Media

FilmMeldingar
Brit Aksnes

At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis