Arkivet: Matangi/Maya/M.I.A.
Regissøren kjem tett på artisten M.I.A. alias Matangi Arulpragasam.
Pressefoto
Det finst alltid interessante, nye musikkfilmar på Bergen Internasjonale Filmfestival. Under festivalen for nokre veker sidan fann eg vegen inn i ein kinosal og såg Steve Loveridges dokumentar Matangi/Maya/M.I.A., som har ordinær kinopremiere i kveld.
Loveridge kjem tett på og følgjer Matangi Arulpragasam, som fleire vil kjenne som artisten M.I.A., i det som viser seg å bli ein intens periode i karrieren og livet hennar. Men vi får meir enn det. Tilgang til rikeleg med arkivmateriale har gjort det mogleg for regissøren å gå heilt tilbake til midten av 1980-åra, då Arulpragasam kom med familien som flyktning frå Sri Lanka til England, vidare til midten av 2000-talet, inn i kulissane då ho vart global popstjerne med megathiten «Paper Planes», og inn til nyare tid, der ho ikkje har vore redd for å komme med markante politiske utspel, særleg på vegner av tamilane i det gamle heimlandet.
Særleg er det møtet med den uredde aktivisten Arulpragasam som gjer Matangi/Maya/M.I.A. til så mykje meir enn ein film om musikk. Dokumentaren minner om kor samanfiltra politikken og estetikken er når begge utspelar seg i ein global skala, og konfliktliner får utfalde seg i ukontrollert tempo. Sjå filmen!
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det finst alltid interessante, nye musikkfilmar på Bergen Internasjonale Filmfestival. Under festivalen for nokre veker sidan fann eg vegen inn i ein kinosal og såg Steve Loveridges dokumentar Matangi/Maya/M.I.A., som har ordinær kinopremiere i kveld.
Loveridge kjem tett på og følgjer Matangi Arulpragasam, som fleire vil kjenne som artisten M.I.A., i det som viser seg å bli ein intens periode i karrieren og livet hennar. Men vi får meir enn det. Tilgang til rikeleg med arkivmateriale har gjort det mogleg for regissøren å gå heilt tilbake til midten av 1980-åra, då Arulpragasam kom med familien som flyktning frå Sri Lanka til England, vidare til midten av 2000-talet, inn i kulissane då ho vart global popstjerne med megathiten «Paper Planes», og inn til nyare tid, der ho ikkje har vore redd for å komme med markante politiske utspel, særleg på vegner av tamilane i det gamle heimlandet.
Særleg er det møtet med den uredde aktivisten Arulpragasam som gjer Matangi/Maya/M.I.A. til så mykje meir enn ein film om musikk. Dokumentaren minner om kor samanfiltra politikken og estetikken er når begge utspelar seg i ein global skala, og konfliktliner får utfalde seg i ukontrollert tempo. Sjå filmen!
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.
Foto: Eng Chin An / FIDE
Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.
Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.
Foto: Ymer Media
At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.