Arkivet: Louie, Louie
Verdas mest slitesterke rock’n’roll-song heiter «Louie, Louie».
The Kingsmen (f.v.) Don Gallucci, Jack Ely, Lynn Easton, Mike Mitchell og Bob Nordby.
Foto: Gino Rossi
Verdas mest slitesterke rock’n’roll-song heiter «Louie, Louie». Han er spelt inn over 2000 gonger, første gongen i Hollywood i 1956 då afroamerikanske Richard Berry markerte rytmen ved å brumme taktfast «duh duh duh, duh duh» til ein rullande pianointro.
Riffet hadde han frå «El Loco Cha Cha», nettopp utgitt av kubanaren René Touzet. Berry forfatta nye vers inspirert av namnebror Chuck Berrys calypso «Havana Moon» om ein akterutsegla kubansk sjømann: «Me see de boat head for horizon/ Havana moon, is gone de rum.»
Richard Berry syng same pidginengelsk: «Louie, Louie, oh no, me gotta go/ Aye-yi, yi-yi» om sjømannen som forkortar ventetida hos bartenderen Louie før avreisa til kjærasten på Jamaica.
Songen blei ein hit i California og i statane nordafor. Der kvite ungdomar dyrka svart rock’n’roll, blei «Louie, Louie» spelt av lokale garasjerockband. Gradvis forvandla dei songen til steinhard gitarrock med vrælande vokal som føregreip både punk og grunge.
The Kingsmen spelte inn låten i eit primitivt studio der vokalisten måtte skrike så høgt at teksten blei umogleg å oppfatte. Spekulasjonar om at songen var pornografisk, førte til at delstaten Indiana sensurerte plata, og då The Kingsmen nådde 2. plassen på Billboard jula 1963, var FBI på saka.
I boka Louie, Louie skriv Dave Marsh om heile mytologien og historia til songen. Ho finst no i nyutgåve.
Øyvind Pharo
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Verdas mest slitesterke rock’n’roll-song heiter «Louie, Louie». Han er spelt inn over 2000 gonger, første gongen i Hollywood i 1956 då afroamerikanske Richard Berry markerte rytmen ved å brumme taktfast «duh duh duh, duh duh» til ein rullande pianointro.
Riffet hadde han frå «El Loco Cha Cha», nettopp utgitt av kubanaren René Touzet. Berry forfatta nye vers inspirert av namnebror Chuck Berrys calypso «Havana Moon» om ein akterutsegla kubansk sjømann: «Me see de boat head for horizon/ Havana moon, is gone de rum.»
Richard Berry syng same pidginengelsk: «Louie, Louie, oh no, me gotta go/ Aye-yi, yi-yi» om sjømannen som forkortar ventetida hos bartenderen Louie før avreisa til kjærasten på Jamaica.
Songen blei ein hit i California og i statane nordafor. Der kvite ungdomar dyrka svart rock’n’roll, blei «Louie, Louie» spelt av lokale garasjerockband. Gradvis forvandla dei songen til steinhard gitarrock med vrælande vokal som føregreip både punk og grunge.
The Kingsmen spelte inn låten i eit primitivt studio der vokalisten måtte skrike så høgt at teksten blei umogleg å oppfatte. Spekulasjonar om at songen var pornografisk, førte til at delstaten Indiana sensurerte plata, og då The Kingsmen nådde 2. plassen på Billboard jula 1963, var FBI på saka.
I boka Louie, Louie skriv Dave Marsh om heile mytologien og historia til songen. Ho finst no i nyutgåve.
Øyvind Pharo
Fleire artiklar
Laila Goody, Maria Ómarsdóttir Austgulen, Trond Espen Seim og John Emil Jørgenrud i nachspielet frå helvete som stykket til Edward Albee blir kalla.
Foto: Erika Hebbert
Sterkt om livsløgn og overleving
Gode skodespelarprestasjonar i intens kamp på liv og død.
Den nye statsministeren i Frankrike, Michel Barnier, blir klappa inn av den utgåande, Gabriel Attal, i ein seremoni på Hôtel Matignon i Paris 5. september.
Foto: Stephane De Sakutin / Reuters / NTB
Ny statsminister med gjeld, utan budsjett
No lyt alt skje raskt i fransk politikk for å avverje nye kriser.
Justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl på veg til pressetreffet om motarbeiding av kriminalitet. Også statsminister Jonas Gahr Støre og finansminister Trygve Slagsvold Vedum deltok.
Foto: Thomas Fure / NTB
– No ser me effekten av færre politifolk
Det er mykje regjeringa kunne gjort som dei ikkje har gjort. Me er ikkje imponerte, seier Helge André Njåstad (FrP).
Den oppdaterte boka om rettens ironi er ei samling av tekstar frå Rune Slagstad gjennom førti år.
Foto: André Johansen / Pax Forlag
Jussen som styringsverktøy
Rettens ironi, no i fjerde og utvida utgåve, har for lengst blitt ein klassikar i norsk idé- og rettshistorie.
Finn Olstad har doktorgrad i historie og er tidlegare professor ved Seksjon for kultur og samfunn ved Noregs idrettshøgskule.
Foto: Edvard Thorup
Det nye klassesamfunnet
Finn Olstads nye bok er eit lettlese innspel til ei sårt tiltrengd innsikt i skilnaden mellom fakta og ideologi.