Arkivet: Kven var den maskerte mannen?
Har de høyrd KI-versjonen av Johnny Cash som syng «Barbie Girl» til melodien av «Folsom Prison Blues» med applausen frå soningsfangane i bakgrunnen?
Jimmy Ellis, alias Orion.
Har de høyrd KI-versjonen av Johnny Cash som syng «Barbie Girl» til melodien av «Folsom Prison Blues» med applausen frå soningsfangane i bakgrunnen? Det er knapt mogleg å høyre at det ikkje er «the man in black».
I 1969, då karrieren til Cash tok av med nettopp denne fengselsbluesen, kjøpte musikkentreprenøren Shelby Singleton plateselskapet Sun Records, livsverket til Sam Phillips, han som oppdaga både Cash og Elvis. Bakkatalogen til merkevara Sun fekk nytt liv, sjølv om innspelingane til Elvis svann i dragsuget då han skreiv kontrakt med plategiganten RCA i 1955.
Tidleg på 70-talet, etter Elvis’ gedigne Las Vegas-comeback, gav Singleton ut ei 45-plate med den opphavlege Sun-logoen, og songane var dei same som på Elvis’ debutsingel for Sam Phillips frå juli 1954: «That’s All Right» på A-sida og «Blue Moon of Kentucky» på baksida. Ikkje noko artistnamn, berre eit spørjeteikn. Rykte gjekk om at dette var eit tidlegare uutgitt Elvis-opptak frå 1954, men Elvis-røysta tilhøyrde Jimmy Ellis.
Då Elvis døydde i 1977, var mange Elvis-fans overtydde om at «kongen» framleis var i live. Singleton heldt Elvis-illusjonen i live ved å la Ellis stå fram som songaren Orion, på det vilkåret at han alltid måtte opptre maskert. Han vart sin eigen kunstige artist.
Øyvind Pharo
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Har de høyrd KI-versjonen av Johnny Cash som syng «Barbie Girl» til melodien av «Folsom Prison Blues» med applausen frå soningsfangane i bakgrunnen? Det er knapt mogleg å høyre at det ikkje er «the man in black».
I 1969, då karrieren til Cash tok av med nettopp denne fengselsbluesen, kjøpte musikkentreprenøren Shelby Singleton plateselskapet Sun Records, livsverket til Sam Phillips, han som oppdaga både Cash og Elvis. Bakkatalogen til merkevara Sun fekk nytt liv, sjølv om innspelingane til Elvis svann i dragsuget då han skreiv kontrakt med plategiganten RCA i 1955.
Tidleg på 70-talet, etter Elvis’ gedigne Las Vegas-comeback, gav Singleton ut ei 45-plate med den opphavlege Sun-logoen, og songane var dei same som på Elvis’ debutsingel for Sam Phillips frå juli 1954: «That’s All Right» på A-sida og «Blue Moon of Kentucky» på baksida. Ikkje noko artistnamn, berre eit spørjeteikn. Rykte gjekk om at dette var eit tidlegare uutgitt Elvis-opptak frå 1954, men Elvis-røysta tilhøyrde Jimmy Ellis.
Då Elvis døydde i 1977, var mange Elvis-fans overtydde om at «kongen» framleis var i live. Singleton heldt Elvis-illusjonen i live ved å la Ellis stå fram som songaren Orion, på det vilkåret at han alltid måtte opptre maskert. Han vart sin eigen kunstige artist.
Øyvind Pharo
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Olav H. Hauge-dagbøkene
15. mars 1938: «Sume er so redde for å ta frå andre, eller rettare vera ved at dei låner; dei prøver på død og liv vera originale.»
Det er seks år sidan Norma Winstone gav ut førre album.
Foto: Michael Putland / ECM Records
Hand-i-hanske-duo
Norma Winstone er ein tekstforfattar av rang.
Erling Indreeide har mellom anna skrive fleire diktsamlingar, musikk- drama og essay.
Foto: Julie Engvik
Noko for seg sjølv og noko for kvarandre
Erling Indreeide har skrive ei bok som eig ei uvanleg sterk poetisk tankekraft.
Liv Mossige (f. 1978) jobbar som lektor og skriv bokmeldingar for Dagsavisen.
Foto: Cappelen Damm
Kvasireligiøs reaksjon
Liv Mossige viser fram det amoralske hos ivrige moralistar.
Det originale grunnlovsdokumentet ligg til vanleg i stortingsarkivet. Her er det på besøk på Eidsvoll.
Foto: Berit Roald / NTB
Nynorsk, språk og skriftmål
Ofte er det vrient å dra skilje mellom språk, dialektar og språkvariantar.