Arkivet: Keyboard Fantasies (1986 og 2021)
Beverly Glenn-Copeland.
Foto: Juri Hiensch
På tampen av året som gjekk, fann eg vegen til Beverly Glenn-Copelands Keyboard Fantasies (1986), eit album eg aldri hadde lytta til før, og som eg oppdaga på grunn av Keyboard Fantasies Reimagined, som vart sleppt i midten av desember. Som tittelen lovar, er sistnemnde ei nytolking av materialet på førstnemnde og på sitt vis ein framifrå døropnar og hyllest til ei plate og ein artist som har fått eit nytt publikum dei siste åra.
Songaren, komponisten og transkjønnsaktivisten Glenn-Copeland laga musikk alt tidleg på 1970-talet, men det var kjøpet av ein Atari-maskin og ein trommemaskin som førte med seg arbeidet med det som skulle verte Keyboard Fantasies. Berre nokre titals kopiar skifta hender, men plata vart ei kultutgiving i ordets sanne tyding, med få, lidenskaplege lyttarar, som omfatta ein særleg iherdig japansk samlar, og han vart viktig når det gjaldt å opne fleire auge for musikken.
Når profilar som Julia Holter, Blood Orange og Bon Iver tek tak i Glenn-Copelands keyboardfantasiar frå midten av 1980-talet, trekkjer dei også liner inn i vår samtids musikk. Sistnemnde kallar versjonen sin, som er laga saman med Flock of Dimes, ein rework, medan dei to andre brukar omgrepet remix.
Kva for ord ein enn brukar, dreier det seg om uredde, inngripande tolkingar, der råmaterialet utgjer berre éin av mange ingrediensar. Glenn-Copelands uttrykk utmerkte seg i si samtid og peikte på mange måtar fram mot vår tid, noko som berre vert klårare om ein lyttar til dei to utgivingane side om side.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
På tampen av året som gjekk, fann eg vegen til Beverly Glenn-Copelands Keyboard Fantasies (1986), eit album eg aldri hadde lytta til før, og som eg oppdaga på grunn av Keyboard Fantasies Reimagined, som vart sleppt i midten av desember. Som tittelen lovar, er sistnemnde ei nytolking av materialet på førstnemnde og på sitt vis ein framifrå døropnar og hyllest til ei plate og ein artist som har fått eit nytt publikum dei siste åra.
Songaren, komponisten og transkjønnsaktivisten Glenn-Copeland laga musikk alt tidleg på 1970-talet, men det var kjøpet av ein Atari-maskin og ein trommemaskin som førte med seg arbeidet med det som skulle verte Keyboard Fantasies. Berre nokre titals kopiar skifta hender, men plata vart ei kultutgiving i ordets sanne tyding, med få, lidenskaplege lyttarar, som omfatta ein særleg iherdig japansk samlar, og han vart viktig når det gjaldt å opne fleire auge for musikken.
Når profilar som Julia Holter, Blood Orange og Bon Iver tek tak i Glenn-Copelands keyboardfantasiar frå midten av 1980-talet, trekkjer dei også liner inn i vår samtids musikk. Sistnemnde kallar versjonen sin, som er laga saman med Flock of Dimes, ein rework, medan dei to andre brukar omgrepet remix.
Kva for ord ein enn brukar, dreier det seg om uredde, inngripande tolkingar, der råmaterialet utgjer berre éin av mange ingrediensar. Glenn-Copelands uttrykk utmerkte seg i si samtid og peikte på mange måtar fram mot vår tid, noko som berre vert klårare om ein lyttar til dei to utgivingane side om side.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.
Ein lang marsj mot idiotveldet
NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Eldspåsetting og steinkasting i Ramels veg i Rosengård i Malmö. Ivar Hippe har intervjua innbyggarar i utsette bydelar i Vest-Sverige.
Foto: Johan Nilsson / TT / AP / NTB
– Det kjem til å bli stygt
Ivar Hippe fekk lyst til å sjå nærmare på dei svenske tilstandane. Etter tre års arbeid er Sverige 2024: Beretninger om et land i krise her. Staten må ta styring, seier han.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»