Arkivet: Karen Dalton
Karen Dalton (1937–1993).
Foto: Wikipedia
Ein artist eg stadig vender tilbake til på desse sidene, er Karen Dalton (1937–1993), låtskrivaren, musikaren og songaren som var ein del av det segnomspunne folkmiljøet i Greenwich Village på 1960-talet, men som forsvann frå musikken etter berre to plater, It’s So Hard to Tell Who’s Going to Love You the Best (1969) og In My Own Time (1971).
Sistnemnde er no ute i ei såkalla deluxe-utgåve, femti år etter at albumet kom ut, og ikkje selde stort. Om du er typen som ikkje nøyer deg med noko anna enn eit fysisk objekt, kan dette vere det beste møtet med Daltons klassiske album, som høgkvalitetsvinyl og med mangt medfølgjande materiale, mellom anna eit lite hefte med tekstar av Lenny Kaye, Nick Cave og Devendra Banhart, men plata er like god som ho alltid har vore, uansett kva utgåve du lyttar til.
Ein fin introduksjon til Dalton finst i musikkdokumentaren Richard Peete og Robert Yapkowitz kom med for eit par år sidan, In My Own Time: A Portrait of Karen Dalton, der Cave også dukkar opp, og forfattaren Rick Moody, og der Angel Olsen les frå dagbøkene og dikta artisten skreiv. Musikken til filmen var det Julia Holter som stod for – ei stadfesting av kor breitt og djupt Dalton har verka etter si altfor korte levetid.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ein artist eg stadig vender tilbake til på desse sidene, er Karen Dalton (1937–1993), låtskrivaren, musikaren og songaren som var ein del av det segnomspunne folkmiljøet i Greenwich Village på 1960-talet, men som forsvann frå musikken etter berre to plater, It’s So Hard to Tell Who’s Going to Love You the Best (1969) og In My Own Time (1971).
Sistnemnde er no ute i ei såkalla deluxe-utgåve, femti år etter at albumet kom ut, og ikkje selde stort. Om du er typen som ikkje nøyer deg med noko anna enn eit fysisk objekt, kan dette vere det beste møtet med Daltons klassiske album, som høgkvalitetsvinyl og med mangt medfølgjande materiale, mellom anna eit lite hefte med tekstar av Lenny Kaye, Nick Cave og Devendra Banhart, men plata er like god som ho alltid har vore, uansett kva utgåve du lyttar til.
Ein fin introduksjon til Dalton finst i musikkdokumentaren Richard Peete og Robert Yapkowitz kom med for eit par år sidan, In My Own Time: A Portrait of Karen Dalton, der Cave også dukkar opp, og forfattaren Rick Moody, og der Angel Olsen les frå dagbøkene og dikta artisten skreiv. Musikken til filmen var det Julia Holter som stod for – ei stadfesting av kor breitt og djupt Dalton har verka etter si altfor korte levetid.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.