Arkivet: Jack McDuff
Det hender jo at ein rett og slett må finne vegen til lyden av eit Hammond-orgel, ingenting anna kan passe, og då går det ikkje heilt gale om det er opptaka på Live at Parnell’s ein snublar over, gjort i løpet av den veka virtuosen på instrumentet Jack McDuff heldt til i Seattle-klubben Parnell’s, saman med Danny Wollinski (saksofon), Henry Johnson (gitar) og Garrick King (trommer).
Klubbar kjem og går i Seattle, og Parnell’s hadde si tid på Pioneer Square, med plass til litt meir enn eit hundretals gjestar, lite nok til at plassen fekk tilnamnet Roys stove etter eigaren Roy Parnell (som gjekk bort i 2006). Og dette er meir enn bakgrunnshistorikk, for lyden av Live at Parnell’s er ikkje berre lyden av eit strålande band, men også av eit rom som ikkje er for stort – og som opnar for ein bestemt type kommunikasjon mellom musikarar og publikum, som vi tek best vare på om vi passar på at slike stader faktisk ikkje forsvinn. Så er også det sagt.
Eg kjem i skikkeleg godt humør av denne plata, ikkje minst når Wollinski får stige fram på scenekanten med saksofonen sin på Ellington-klassikaren «Satin Doll», eller når gjengen gir seg i kast med Dizzy Gillespies «A Night in Tunisia».
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det hender jo at ein rett og slett må finne vegen til lyden av eit Hammond-orgel, ingenting anna kan passe, og då går det ikkje heilt gale om det er opptaka på Live at Parnell’s ein snublar over, gjort i løpet av den veka virtuosen på instrumentet Jack McDuff heldt til i Seattle-klubben Parnell’s, saman med Danny Wollinski (saksofon), Henry Johnson (gitar) og Garrick King (trommer).
Klubbar kjem og går i Seattle, og Parnell’s hadde si tid på Pioneer Square, med plass til litt meir enn eit hundretals gjestar, lite nok til at plassen fekk tilnamnet Roys stove etter eigaren Roy Parnell (som gjekk bort i 2006). Og dette er meir enn bakgrunnshistorikk, for lyden av Live at Parnell’s er ikkje berre lyden av eit strålande band, men også av eit rom som ikkje er for stort – og som opnar for ein bestemt type kommunikasjon mellom musikarar og publikum, som vi tek best vare på om vi passar på at slike stader faktisk ikkje forsvinn. Så er også det sagt.
Eg kjem i skikkeleg godt humør av denne plata, ikkje minst når Wollinski får stige fram på scenekanten med saksofonen sin på Ellington-klassikaren «Satin Doll», eller når gjengen gir seg i kast med Dizzy Gillespies «A Night in Tunisia».
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Foto: Seth Wenig / AP / NTB
Eit teikn på frustrasjon
Korkje Trump eller Biden har i røynda full kontroll på auke og fall i inflasjon eller kriminalitet.
Else Hagen: «Familie» (1950), olje på lerret. Rolf E. Stenersens samling / Munchmuseet.
Etterlysing og turné
Else Hagen er i dag eit ukjent namn for mange, men det er i endring.
Anders Folkestad og Torbjørn Ryssevik meiner det er nødvendig å styrke den vidaregåande skulen si studieførebuande rolle.
Gorm Kallestad / NTB
Studieopptak og skulifisering
Statsråden gjer rett i å avvise opptaksprøver som hovudveg til høgare utdanning.
Stig Amdam og Ragnhild Gudbrandsen spelar hovudrollene i stykket av August Strindberg.
Foto: Magnus Skrede / Den Nationale Scene
Krigen mellom kjønna
Dødsdansen er eit ekteskapsdrama der komikken får for stor plass, men spelestilane utfordrar kvarandre på interessant vis.
Nana rise-Lynum er redaktør i Norsk Barneblad.
Foto: Per Anders Todal
Å gi barn det dei ikkje veit at dei vil ha
Norsk Barneblad vart skipa i 1887 og har kome ut kvart år sidan. Sist helg fekk Nana Rise-Lynum Målprisen frå Noregs Mållag for innsatsen som redaktør.