JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Herzog og Thompson

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Richard Thompson står for musikken til filmen om Grizzly-mannen.

Richard Thompson står for musikken til filmen om Grizzly-mannen.

Pressefoto

Richard Thompson står for musikken til filmen om Grizzly-mannen.

Richard Thompson står for musikken til filmen om Grizzly-mannen.

Pressefoto

1225
20220506
1225
20220506

For eit par veker sidan, då regissør Werner Herzog fortalde bladet The New Yorker om både filmar og bøker som er på veg, kom han inn på det han kalla disneyfiseringa av landskap, menneskeleg eksistens, historieforteljing og forholdet vi har til den ville naturen. Som døme på ei slik villfaren innstilling nemnde han deretter Timothy Treadwell, som han sjølv laga ein dokumentarfilm om, nemleg Grizzly Man (2005), som følgjer bjørneentusiasten heile vegen fram til det som vart ei brutal og tragisk endelykt i villmarka i Alaska i 2003.

Den filmen vil eg tilrå, men her skal eg nøye meg med å nemne lydsporet, for det var det nemleg Richard Thompson som stod for – gitaristen stod i to dagar i eit studio og spelte på gitaren sin medan Herzogs opptak flimra over ein skjerm. Denne strategien – musikalsk improvisasjon som respons til visuelt materiale – fører med seg noko rått og impulsivt, og det finst mange som meiner at opptaka har vore for bortgøymde i Thompsons omfangsrike diskografi.

Med ferske Music from Grizzly Man går det an å lytte på ny, til eit album det har vorte vanskeleg å få fatt i på vinyl, i ei utgåve som rommar opptak som ikkje var med då plata først kom ut.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

For eit par veker sidan, då regissør Werner Herzog fortalde bladet The New Yorker om både filmar og bøker som er på veg, kom han inn på det han kalla disneyfiseringa av landskap, menneskeleg eksistens, historieforteljing og forholdet vi har til den ville naturen. Som døme på ei slik villfaren innstilling nemnde han deretter Timothy Treadwell, som han sjølv laga ein dokumentarfilm om, nemleg Grizzly Man (2005), som følgjer bjørneentusiasten heile vegen fram til det som vart ei brutal og tragisk endelykt i villmarka i Alaska i 2003.

Den filmen vil eg tilrå, men her skal eg nøye meg med å nemne lydsporet, for det var det nemleg Richard Thompson som stod for – gitaristen stod i to dagar i eit studio og spelte på gitaren sin medan Herzogs opptak flimra over ein skjerm. Denne strategien – musikalsk improvisasjon som respons til visuelt materiale – fører med seg noko rått og impulsivt, og det finst mange som meiner at opptaka har vore for bortgøymde i Thompsons omfangsrike diskografi.

Med ferske Music from Grizzly Man går det an å lytte på ny, til eit album det har vorte vanskeleg å få fatt i på vinyl, i ei utgåve som rommar opptak som ikkje var med då plata først kom ut.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Foto: Chess.com

Kunnskap
Atle Grønn

Skandaleduellen

«Før Speed Chess Championship var eg 'gira'. Dette var så spanande som moderne sjakk kan vera.»

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Klår kulokk

Der er både norsk og tysk nasjonalromantikk i Sigurd Lies romansar.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis