JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Herzog og Thompson

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Richard Thompson står for musikken til filmen om Grizzly-mannen.

Richard Thompson står for musikken til filmen om Grizzly-mannen.

Pressefoto

Richard Thompson står for musikken til filmen om Grizzly-mannen.

Richard Thompson står for musikken til filmen om Grizzly-mannen.

Pressefoto

1225
20220506
1225
20220506

For eit par veker sidan, då regissør Werner Herzog fortalde bladet The New Yorker om både filmar og bøker som er på veg, kom han inn på det han kalla disneyfiseringa av landskap, menneskeleg eksistens, historieforteljing og forholdet vi har til den ville naturen. Som døme på ei slik villfaren innstilling nemnde han deretter Timothy Treadwell, som han sjølv laga ein dokumentarfilm om, nemleg Grizzly Man (2005), som følgjer bjørneentusiasten heile vegen fram til det som vart ei brutal og tragisk endelykt i villmarka i Alaska i 2003.

Den filmen vil eg tilrå, men her skal eg nøye meg med å nemne lydsporet, for det var det nemleg Richard Thompson som stod for – gitaristen stod i to dagar i eit studio og spelte på gitaren sin medan Herzogs opptak flimra over ein skjerm. Denne strategien – musikalsk improvisasjon som respons til visuelt materiale – fører med seg noko rått og impulsivt, og det finst mange som meiner at opptaka har vore for bortgøymde i Thompsons omfangsrike diskografi.

Med ferske Music from Grizzly Man går det an å lytte på ny, til eit album det har vorte vanskeleg å få fatt i på vinyl, i ei utgåve som rommar opptak som ikkje var med då plata først kom ut.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

For eit par veker sidan, då regissør Werner Herzog fortalde bladet The New Yorker om både filmar og bøker som er på veg, kom han inn på det han kalla disneyfiseringa av landskap, menneskeleg eksistens, historieforteljing og forholdet vi har til den ville naturen. Som døme på ei slik villfaren innstilling nemnde han deretter Timothy Treadwell, som han sjølv laga ein dokumentarfilm om, nemleg Grizzly Man (2005), som følgjer bjørneentusiasten heile vegen fram til det som vart ei brutal og tragisk endelykt i villmarka i Alaska i 2003.

Den filmen vil eg tilrå, men her skal eg nøye meg med å nemne lydsporet, for det var det nemleg Richard Thompson som stod for – gitaristen stod i to dagar i eit studio og spelte på gitaren sin medan Herzogs opptak flimra over ein skjerm. Denne strategien – musikalsk improvisasjon som respons til visuelt materiale – fører med seg noko rått og impulsivt, og det finst mange som meiner at opptaka har vore for bortgøymde i Thompsons omfangsrike diskografi.

Med ferske Music from Grizzly Man går det an å lytte på ny, til eit album det har vorte vanskeleg å få fatt i på vinyl, i ei utgåve som rommar opptak som ikkje var med då plata først kom ut.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar

Skam i eit sprøytestikk

Dersom regjeringa verkeleg bryr seg om kvinnehelse, kan dei starte med å gje norske barn den beste HPV-vaksinen.

Christiane Jordheim Larsen
Ei kvinne får hpv-vaksine.

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar

Skam i eit sprøytestikk

Dersom regjeringa verkeleg bryr seg om kvinnehelse, kan dei starte med å gje norske barn den beste HPV-vaksinen.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»

Foto: Agnete Brun

LitteraturKultur
Jan H. Landro

Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn
Marita Liabø

Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro
Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis