Arkivet: Herzog og Thompson
Richard Thompson står for musikken til filmen om Grizzly-mannen.
Pressefoto
For eit par veker sidan, då regissør Werner Herzog fortalde bladet The New Yorker om både filmar og bøker som er på veg, kom han inn på det han kalla disneyfiseringa av landskap, menneskeleg eksistens, historieforteljing og forholdet vi har til den ville naturen. Som døme på ei slik villfaren innstilling nemnde han deretter Timothy Treadwell, som han sjølv laga ein dokumentarfilm om, nemleg Grizzly Man (2005), som følgjer bjørneentusiasten heile vegen fram til det som vart ei brutal og tragisk endelykt i villmarka i Alaska i 2003.
Den filmen vil eg tilrå, men her skal eg nøye meg med å nemne lydsporet, for det var det nemleg Richard Thompson som stod for – gitaristen stod i to dagar i eit studio og spelte på gitaren sin medan Herzogs opptak flimra over ein skjerm. Denne strategien – musikalsk improvisasjon som respons til visuelt materiale – fører med seg noko rått og impulsivt, og det finst mange som meiner at opptaka har vore for bortgøymde i Thompsons omfangsrike diskografi.
Med ferske Music from Grizzly Man går det an å lytte på ny, til eit album det har vorte vanskeleg å få fatt i på vinyl, i ei utgåve som rommar opptak som ikkje var med då plata først kom ut.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
For eit par veker sidan, då regissør Werner Herzog fortalde bladet The New Yorker om både filmar og bøker som er på veg, kom han inn på det han kalla disneyfiseringa av landskap, menneskeleg eksistens, historieforteljing og forholdet vi har til den ville naturen. Som døme på ei slik villfaren innstilling nemnde han deretter Timothy Treadwell, som han sjølv laga ein dokumentarfilm om, nemleg Grizzly Man (2005), som følgjer bjørneentusiasten heile vegen fram til det som vart ei brutal og tragisk endelykt i villmarka i Alaska i 2003.
Den filmen vil eg tilrå, men her skal eg nøye meg med å nemne lydsporet, for det var det nemleg Richard Thompson som stod for – gitaristen stod i to dagar i eit studio og spelte på gitaren sin medan Herzogs opptak flimra over ein skjerm. Denne strategien – musikalsk improvisasjon som respons til visuelt materiale – fører med seg noko rått og impulsivt, og det finst mange som meiner at opptaka har vore for bortgøymde i Thompsons omfangsrike diskografi.
Med ferske Music from Grizzly Man går det an å lytte på ny, til eit album det har vorte vanskeleg å få fatt i på vinyl, i ei utgåve som rommar opptak som ikkje var med då plata først kom ut.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.
Foto: Chess.com
Skandaleduellen
«Før Speed Chess Championship var eg 'gira'. Dette var så spanande som moderne sjakk kan vera.»
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Flytterett eller vetorett?
Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.
Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).
Klår kulokk
Der er både norsk og tysk nasjonalromantikk i Sigurd Lies romansar.
Gulrotsuppe med eit dryss graslauk og olivenolje.
Foto: Dagfinn Nordbø
Suppehimmelen
«Eg skjønar meg ikkje på kakebakst, for oppskriftene er så biskopstrenge, dei har lite slingringsmon for kreative påhitt.»
Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.
Foto: Another World Entertainment
Traust revolusjon
Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.