Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Elizabeth Cotten

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Gitarist og låtskrivar Elizabeth Cotten (1893–1987).

Gitarist og låtskrivar Elizabeth Cotten (1893–1987).

Gitarist og låtskrivar Elizabeth Cotten (1893–1987).

Gitarist og låtskrivar Elizabeth Cotten (1893–1987).

1595
20220121
1595
20220121

«Her sweet picking, her easy tone, her gentle spirit – her kindness made a way for Nina’s rebellion», skriv artisten Tift Merritt i ein klok liten stubb om Elizabeth Cotten (1893–1987) i ei utgåve av tidsskriftet The Oxford American vigd musikk frå delstaten North Carolina frå 2018. 

Den venstrehendte Cotten spelte kassegitaren opp ned, og dermed bassen med fingrane og melodien med tommelen, ein spelestil som vart kjenneteiknet hennar, og som fekk tilnamnet «Cotten picking». For dei som har lytta til både Cotten og Nina Simone, går det an å skjøne kva Merritt snakkar om.

Teksten inngår i nummerets liner notes til ein CD som følgde med, som rommar «Holy Ghost, Unchain My Name». Eg leitte fram bladet frå hylla for litt sidan, då ein venn av meg løfta fram Cotten i ein samtale. Vi kom inn på alle dørene som opnar seg med ei plate som Go Dig My Grave, som også kom ut i 2018, for der hadde Susanna teke med ein versjon av «Freight Train». Slik er det med tolkingar, dei fører ein til atter andre tolkingar, til tradisjonar, til liner som strekkjer seg ut over tid, heilt tilbake til originalen, som ofte har forgreiningar i ei fortid, han også. 

Cotten skreiv «Freight Train» før ho hadde komme inn i tenåra (!), inspirert av godstoga som stadig fór forbi ikkje så langt frå huset ho voks opp i: «When I die, bury me deep down at the end of old Chestnut Street/ so I can hear old Number Nine as she comes rolling by.» Songen finst fleire stader, mellom anna på den fine samleplata Freight Train and Other North Carolina Folk Songs and Tunes (1989).

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

«Her sweet picking, her easy tone, her gentle spirit – her kindness made a way for Nina’s rebellion», skriv artisten Tift Merritt i ein klok liten stubb om Elizabeth Cotten (1893–1987) i ei utgåve av tidsskriftet The Oxford American vigd musikk frå delstaten North Carolina frå 2018. 

Den venstrehendte Cotten spelte kassegitaren opp ned, og dermed bassen med fingrane og melodien med tommelen, ein spelestil som vart kjenneteiknet hennar, og som fekk tilnamnet «Cotten picking». For dei som har lytta til både Cotten og Nina Simone, går det an å skjøne kva Merritt snakkar om.

Teksten inngår i nummerets liner notes til ein CD som følgde med, som rommar «Holy Ghost, Unchain My Name». Eg leitte fram bladet frå hylla for litt sidan, då ein venn av meg løfta fram Cotten i ein samtale. Vi kom inn på alle dørene som opnar seg med ei plate som Go Dig My Grave, som også kom ut i 2018, for der hadde Susanna teke med ein versjon av «Freight Train». Slik er det med tolkingar, dei fører ein til atter andre tolkingar, til tradisjonar, til liner som strekkjer seg ut over tid, heilt tilbake til originalen, som ofte har forgreiningar i ei fortid, han også. 

Cotten skreiv «Freight Train» før ho hadde komme inn i tenåra (!), inspirert av godstoga som stadig fór forbi ikkje så langt frå huset ho voks opp i: «When I die, bury me deep down at the end of old Chestnut Street/ so I can hear old Number Nine as she comes rolling by.» Songen finst fleire stader, mellom anna på den fine samleplata Freight Train and Other North Carolina Folk Songs and Tunes (1989).

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

President Joe Biden ser på ein kvantedatamaskin hos teknologiselskapet IBM i New York hausten 2022. For tida går det føre seg eit globalt kappløp for å utvikle stadig kraftigare utgåver.

President Joe Biden ser på ein kvantedatamaskin hos teknologiselskapet IBM i New York hausten 2022. For tida går det føre seg eit globalt kappløp for å utvikle stadig kraftigare utgåver.

Foto: Andrew Harnik / AP / NTB

Samfunn

Mot ein ny teknologisk tidsalder

Om få år kan verda stå overfor ein kvanteteknologisk revolusjon. I Noreg bur næringsliv og tryggingsmiljø seg på ei omvelting ingen enno kjenner dimensjonane av.

Christiane Jordheim Larsen
President Joe Biden ser på ein kvantedatamaskin hos teknologiselskapet IBM i New York hausten 2022. For tida går det føre seg eit globalt kappløp for å utvikle stadig kraftigare utgåver.

President Joe Biden ser på ein kvantedatamaskin hos teknologiselskapet IBM i New York hausten 2022. For tida går det føre seg eit globalt kappløp for å utvikle stadig kraftigare utgåver.

Foto: Andrew Harnik / AP / NTB

Samfunn

Mot ein ny teknologisk tidsalder

Om få år kan verda stå overfor ein kvanteteknologisk revolusjon. I Noreg bur næringsliv og tryggingsmiljø seg på ei omvelting ingen enno kjenner dimensjonane av.

Christiane Jordheim Larsen

Foto: NTB

DiktetKunnskap
Jan Erik Vold

«Arne Paasche Aasen var ein av dei mest produktive poetane i Noreg.»

Denne havsvala har fått ring kring beinet og skal snart flyge av garde. Mykje står att å lære om arten, som særleg sjømenn har møtt inntil nyleg.

Denne havsvala har fått ring kring beinet og skal snart flyge av garde. Mykje står att å lære om arten, som særleg sjømenn har møtt inntil nyleg.

Foto: Lars Tore Mubalegh-Håvardsholm

DyrFeature
Naïd Mubalegh

Julefuglen i augustnatta

Havsvala tel blant dei minste sjøfuglane i verda. Ho er omtrent stor som ein sporv, men kan leve lenger enn tretti år.

Angela Merkel vart forbundskanslar i 2005.

Angela Merkel vart forbundskanslar i 2005.

Foto: Michael Sohn / AP / NTB

BokMeldingar
Bernt Hagtvet

Angela Merkel har mykje å læra oss om korleis politikk vert hamra ut – med fornuft.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Foto: Aaref Watad / AFP / NTB

Samfunn

I oska etter Assad

Ikkje alle i Syria jublar over at diktaturet har falle.

Per Anders Todal
Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Foto: Aaref Watad / AFP / NTB

Samfunn

I oska etter Assad

Ikkje alle i Syria jublar over at diktaturet har falle.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis