Arkivet: Dei første norske tungrockarane
Edvard Grieg (1843–1907).
Foto: NTB
Harald Otterstad og Tor Andersen har med boka Aunt Mary. Never Stop Your Wishful Thinking gitt ut ein solid og underhaldande biografi om eit av dei store pionerbanda i norsk rock.
Gruppa blei starta i Fredrikstad i 1969 av ein gjeng unggutar. Vokalist Jan Groth på 23 var eldstemann og hadde røter i Elvis og 50-talsrock og blues, medan dei andre var Beatles og Stones-generasjonen og skulle ta bandet til internasjonalt nivå i prog- og tungrock.
Groth foreslo Aunt Mary-namnet frå trekantdramaet i Little Richard-songen «Long Tall Sally»: «…I saw Uncle John with bald-head Sally/ He saw Aunt Mary comin/ And he ducked back in the alley…». I starten var ikkje dei andre i bandet like begeistra for namnet, enda The Beatles hadde ein hit med nett den låten.
The Beatles lånte også «Roll Over Beethoven» av Chuck Berry. I god progrockånd forvandla Aunt Mary eit stykke klassisk musikk til sin signaturlåt. Dei gav ut «I Dovregubbens hall» av Edvard Grieg som B-side på singel.
I Chateau Neuf på 70-talet opplevde eg korleis Grieg-komposisjonen med stadig høgare tempo og volum var som skapt for Aunt Mary. Bass, trommer, orgel – og Bjørn «Krisa» Christiansen på elgitar!
Det blei ikkje godt motteke av allmenta, som ikkje likte at det vart tulla med nasjonalskatten, men som legendariske willy b skreiv ein gong: Grieg er den største norske rockkomponisten.
Øyvind Pharo
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Harald Otterstad og Tor Andersen har med boka Aunt Mary. Never Stop Your Wishful Thinking gitt ut ein solid og underhaldande biografi om eit av dei store pionerbanda i norsk rock.
Gruppa blei starta i Fredrikstad i 1969 av ein gjeng unggutar. Vokalist Jan Groth på 23 var eldstemann og hadde røter i Elvis og 50-talsrock og blues, medan dei andre var Beatles og Stones-generasjonen og skulle ta bandet til internasjonalt nivå i prog- og tungrock.
Groth foreslo Aunt Mary-namnet frå trekantdramaet i Little Richard-songen «Long Tall Sally»: «…I saw Uncle John with bald-head Sally/ He saw Aunt Mary comin/ And he ducked back in the alley…». I starten var ikkje dei andre i bandet like begeistra for namnet, enda The Beatles hadde ein hit med nett den låten.
The Beatles lånte også «Roll Over Beethoven» av Chuck Berry. I god progrockånd forvandla Aunt Mary eit stykke klassisk musikk til sin signaturlåt. Dei gav ut «I Dovregubbens hall» av Edvard Grieg som B-side på singel.
I Chateau Neuf på 70-talet opplevde eg korleis Grieg-komposisjonen med stadig høgare tempo og volum var som skapt for Aunt Mary. Bass, trommer, orgel – og Bjørn «Krisa» Christiansen på elgitar!
Det blei ikkje godt motteke av allmenta, som ikkje likte at det vart tulla med nasjonalskatten, men som legendariske willy b skreiv ein gong: Grieg er den største norske rockkomponisten.
Øyvind Pharo
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Olav H. Hauge-dagbøkene
15. mars 1938: «Sume er so redde for å ta frå andre, eller rettare vera ved at dei låner; dei prøver på død og liv vera originale.»
Det er seks år sidan Norma Winstone gav ut førre album.
Foto: Michael Putland / ECM Records
Hand-i-hanske-duo
Norma Winstone er ein tekstforfattar av rang.
Erling Indreeide har mellom anna skrive fleire diktsamlingar, musikk- drama og essay.
Foto: Julie Engvik
Noko for seg sjølv og noko for kvarandre
Erling Indreeide har skrive ei bok som eig ei uvanleg sterk poetisk tankekraft.
Liv Mossige (f. 1978) jobbar som lektor og skriv bokmeldingar for Dagsavisen.
Foto: Cappelen Damm
Kvasireligiøs reaksjon
Liv Mossige viser fram det amoralske hos ivrige moralistar.
Det originale grunnlovsdokumentet ligg til vanleg i stortingsarkivet. Her er det på besøk på Eidsvoll.
Foto: Berit Roald / NTB
Nynorsk, språk og skriftmål
Ofte er det vrient å dra skilje mellom språk, dialektar og språkvariantar.